Odp: odpowietrzanie hamulca
tu masz filmik jak to dobrze zrobić tylko że na przykładzie hamulca w rowerze ale robi się tak samo. [url]http://www.youtube.com/watch?v=QogYP7NVLZk[/url]
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » odpowietrzanie hamulca
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
tu masz filmik jak to dobrze zrobić tylko że na przykładzie hamulca w rowerze ale robi się tak samo. [url]http://www.youtube.com/watch?v=QogYP7NVLZk[/url]
Moze uszkodziles przewod. Jak sobie dyndalo, to moze sie zalamal. Nie mozliwe, zeby szczelny i odpowietrzony uklad, sam sie zapowietrzyl, tylko dlatego ze pompka zmienila pozycje. Jedyna mozliwosc, ze zbiorniczek byl do gory nogami i akurat wtedy nacisnales klamke i wepchnales powietrze do ukladu. Ale wtedy wiekszosc metod tu podanych by zadzialala. Metoda opisana przezemnie, napelnialem uklad od zera, bo wymienialem przewod. Zajelo to 15 min. Moze masz mozliwosc pozyczyc od kogos przewod. Sprobuj podmienic i wtedy zobacz.
Miałem kiedyś MZ ETZ z tarczowym sam przy niej wszystko robiłem i z hamulcem nie miałem nigdy problemu. Jak chciałem wymienić płyn to odkręcałem pompkę przy kierze i wylewałem płyn, wlewałem nowy i odpowietrzałem jedyną mi znaną metodą.
1. Kilkukrotne pompowanie
2. Wciśnięcie dźwigni
3. Poluzowanie odpowietrznika przy zacisku – płyn wypływa
4. Zakręcenie odpowietrznika
5. puszczenie dźwigni
To była prosta metoda i po jej zastosowaniu nigdy nie miałem problemów.
Stosowałem ją też w samochodzie i też było super.
Chcąc trochę przyoszczędzić chciałbym również teraz zrobić pewne rzeczy sam.
Tylko jak czytam o tych metodach odpowietrzania to mnie krew zalewa i boję się do tego zabrać, że nie może ktoś odpowietrzyć metodą j.w.(bo się ne daje odpowietrzyć, albo tryska z pompki) i stosuje jakieś metody ze strzykawkami, przepompowywanie, podciśnienia,
Powiedzcie mi o cooo chodzi, czy to pompki się zmieniły czy po prostu jak się nie da normalnie to coś się zje...ło???
No a to to już mnie rozwaliło, wolałbym mieć normalny hamulec jak miałbym się tak pie...ć
tu masz filmik jak to dobrze zrobić tylko że na przykładzie hamulca w rowerze ale robi się tak samo. [url]http://www.youtube.com/watch?v=QogYP7NVLZk[/url]
SUPERMOTO, a moja metoda, opisana na poprzedniej stronie Ci nie odpowiada?
Problem odpowietrzania odpada.
Po prostu przepychasz stary płyn nowym.
Serwisowka clymer'a , ale tam jest to samo jak w mz
SUPERMOTO, a moja metoda, opisana na poprzedniej stronie Ci nie odpowiada?
Problem odpowietrzania odpada.
Po prostu przepychasz stary płyn nowym.
No fakt ciekawy sposób i chyba najprostszy, który jakoś przeoczyłem czytając temat.
A co z płynami, jakimi zalewacie, czy to temat rzeka jak z olejami :).
Czy wystarczy poskoczyć do norauto i pierwszy lepszy dot-4
Ja leje sportowy 5.1 Ma wyzsza temp. wrzenia. Jeszcze nie "udalo" mi zagotowac tego plynu.
Odgrzewam kotleta, kiedy macie pewnośc że układ jest w 100% odpowietrzony? Ostatnio wymieniałem płyn w przednim heblu, odpowietrzałem na wszelkie znane mi sposoby i wydaje mi się że klamka jest nieco gumowata i dozowalnośc gorsza. Pompa to brembo rcs 15. Czy może byc to spowodowane zalaniem klocków płynem hamulcowym? Choc, wyczyściłem klocki zacisk jak i tarcze, mimo to coś dalej nie stroi, jak przez zmianą płynu.
Oczywiście, że może być wina klocków. Najpierw je dobrze odtłuść, potem do piekarnika na 250 oC, żeby się wysmażyły.
Po tym zabiegu powinno być ok, jeśli nie to kilka ostrych hamowań np ze 150 km/h, jeżeli dalej lipa to klocki możesz wykluczyć :D
Klocki odtłuszczone i wysmażone, co prawda nie w piekarniku ale podczas jazdy.
Klocki odtłuszczone i wysmażone, co prawda nie w piekarniku ale podczas jazdy.
ile km przejechałeś od wymiany?
ok 50, mało?
Jak dla mnie jak klocki nasiąkły tym płynem to już są do wyrzucenia. Jeśli klamka jest tak samo twarda jak była wcześniej to wina klocków a jeśli nie to powietrze/pompa/zacisk/podkładki do sprawdzenia. Z tego ci opisujesz to raczej to drugie bo klama nie zrobi się gumowata od zatłuszczenia klocków.
Ja próbowałem odpowietrzać na rożne sposoby, ale nic to nie dawało. Dopiero podniesienie zacisku nad pompę, poobracanie go z jednoczesnym pompowaniem pomogło. Wyszedł ładny duży bąbel i wszystko jest ok.
A co powiecie na to.. Pompa tylnego hamulca na stole chodzi pięknie, nie zacina się, daje ciśnienie, ale gdy tylko założę ja i naleje płynu to po kilku nacisnieciach hebla tłoczek zatrzymuje się w połowie i jakby nie miał siły odbić.. Może to być wina wyrobionej sprężyny tłoka?
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » odpowietrzanie hamulca
Wygenerowano w 0.055 sekund, wykonano 82 zapytań