1

Temat: Koszty serwisu SM

Witam,

Ostatnio zastanawiałem się nad kosztami serwisowymi poszczególnych supermoto. Poszukałem trochę w sieci i są krocie wątków, ale bez właściwej treści, stąd mój temat.
Rozglądam się ostatnio za zakupem jakiejś maszynki tylko nie wiem czy mnie stać na utrzymanie. Moto ewentualnie będzie mi służyć do dojazdów do pracy w słoneczne dni (około 15 km w jedną stronę) freeride'owych wypadów od czasu do czasu. Ogólnie spokojny styl jazdy z chwilami "zapomnienia" (bez toru).

Biorę pod uwagę:
SXV550
SXV450
EXC525/530
DRZ400sm
Huska 510R

Chodzi mi o krótkie informacje, mianowicie:

1. Co ile tłok
2. Co ile olej
3. Luz zaworowy
4. Zawory
5. Regeneracja głowicy
6. Korba
7. Często występujące usterki

Fajnie jak byście podali dane w kilometrach a nie mth.

Za pomoc wielkie dzięki.

DR-Z 400 SM K6

2

Odp: Koszty serwisu SM

poszukaj troszke na temat , a się dowiesz wszystko co chcesz....bo jednak wszystko jest napisane , dopiero co minute temu przeczytałem temat , gdzie ładnie było opisane serwisowanie exc 525 , tylko trzeba poszukać ;))

Dane te nie są podawane w km , bo kilometr kilometrowi nie równy - jeden przejedzie 600km na torze , maneta cały czas ostro odkręcona itp, a drugi sobie przejedzie te 600km ze średnią prędkością 50km/h i spokojnie sobie pyrkając.

Simson s51 -> Suzuki GN250 -> Suzuki DRZ 400

3

Odp: Koszty serwisu SM

W necie nie ma info odnośnie interwałów serwisowych, please...

[url]http://lmgtfy.com/?q=sxv+550+maintenance[/url]

4

Odp: Koszty serwisu SM

Własnie dlatego opisałem charakterystykę mojej jazdy. Chciałbym po prostu informacji opartych na Waszych doswiadczeniach. Jest bardzo dużo info o exc ale jeżdżących w terenie tych po asfalcie już duuuużo mniej.

DR-Z 400 SM K6

5

Odp: Koszty serwisu SM

Zakładać mamy, że kupujesz jeden z tych motocykli i robisz gruntowny remont czy, że kupujesz i jeździsz aż coś nie wybuchnie, nie zacznie stukać pukać brać oleju?
Bo to jest duża różnica.

Jeżeli chodzi o gruntowny remont to od najtańszego (korba, tłok, cylinder, zawory)
DRZ 400
KTM 525
KTM 530 / Husqvarna
SXV

Interwały serwisowe od najrzadszych/najtańszych
DRZ 400
KTM 525
KTM 530
Husqvarna
SXV

Najrzadziej występują jakieś kwiatki w:
DRZ
KTM 530, KTM 525, Husqvarna
SXV

Najwięcej salonów/serwisów ma (dostępność części nowych):
KTM
Husqvarna
Suzuki
Aprilia


SXV warto się przejechać przed wyborem bo motocykl jeździ dużo inaczej od pozostałych singli.
Oprócz DRZ unikać pierwszych roczników.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6

Odp: Koszty serwisu SM

ja mam tylko nadzieję, że ta wymiana tłoków po 9 tyś km w SXV to raczej przy ostrym ganianiu :P

jakby nie patrzeć, teoretycznie im większa liczba tłoków, tym wyższa żywotność.

wiem, że nie ma tego jak porównywać, ale np jakieś tam kawasaki zx10r - 180 koni z R4, czyli 45koni z gara 250cc.

W singlu wytrzyma ile -  pewnie z 30 tyś km jak nie mniej, a R4 robi ponad 100 tyś km.

Stąd mam nadzieję, że te 9 tyś to bardzo naciągana wartość ;-)

No i niestety - w SXV do regulacji zaworów trzeba zrzucać silnik :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

7

Odp: Koszty serwisu SM

że tak się wtrące: dla przykładu silnik z suzuki sv 650 to też V-ka 650cccm i ma z 70koni porównywalnie z aprilią 550, tyle że wystarczy spojrzeć na gabaryty obu silników i już wiadomo skąd ta żywotność się bierze wg mnie oczywiście ;)  btw. silnik zrzucać do regulacji zaworów ?! a co ile regulacja ?

8

Odp: Koszty serwisu SM

SXV to wyżyłowany silnik. Wszystko tam jest odchudzone do granic możliwości.
Masz wszystko razy dwa a silnik waży tyle co singiel. Zobacz wagę sxv i jakiegoś singla - ta sama.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: Koszty serwisu SM

Hacker zdecydowanie mowie o robieniu wszystkiego na czas zeby nic nie wybuchalo. Tylko wiadomo ze nie mozna porownywac mojej spokojnej ulicznej jazdy z palowaniem na torze bo to dwie bajki jesli chodzi o serwis. Pytanie tylko jak roznia sie te bajki.

DR-Z 400 SM K6

10

Odp: Koszty serwisu SM

Zawsze się tak mówi, że będziesz jeździć spokojnie, dużo mocy więc nie będziesz z całej korzystał, gorzej z praktyką, przemyśl to ;)
Ale dzisiaj wieczorem widziałem kolesia na R6 w full kombi jadącego 50km/h w miescie i nawet po wyjechaniu zabudowanego XD

Yamaha YZ 250F

11

Odp: Koszty serwisu SM

Nie wiem jak można jeździć spokojnie na SM,  przecież to ma tylko 50-60km jak nie korzystasz z całości to nie jedzie. Przecież to nie dwustu konny litr gdzie można sobie spokojnie pyrkać na średnich obrotach bo i tak zaraz się rozpędzi do 180km/h.  Jak chcesz jeździć powoli to kup sobie coś w stylu aprilia dorsoduro 750, mocy będziesz miał trochę więcej a o koszty serwisu właściwie nie będą istnieć.

12

Odp: Koszty serwisu SM

Czy masz doświadczenie z motocyklami?
Czy miałeś już jakiegoś wyczyna?
Umiesz i będziesz umiał kupować części w UK?
Kto będzie tobie serwisował/naprawiał motocykl?

Jeżeli odpowiesz na dwa pytania "NIE" o odpuść sobie SXV.
Jeżeli odpowiesz na trzy pytania "NIE" to lepiej kup wpierw DRZ

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13

Odp: Koszty serwisu SM

Wez sobie kup jakieś SMC bo cie taki wyczyn(tym bardziej sxv)wykonczy z taka znajomością tematu;) pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

14

Odp: Koszty serwisu SM

KaczmaR199 napisał/a:

Hacker zdecydowanie mowie o robieniu wszystkiego na czas zeby nic nie wybuchalo. Tylko wiadomo ze nie mozna porownywac mojej spokojnej ulicznej jazdy z palowaniem na torze bo to dwie bajki jesli chodzi o serwis. Pytanie tylko jak roznia sie te bajki.

Kup drzte - i rób dopiero jak się popsuje bo szkoda wyrzucać dobre częśći :-)

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

15

Odp: Koszty serwisu SM

Brałbym drz bez zastanowienia ale zsiadam właśnie z YZ250 2t (teren) i boje się ze jednak mocy braknie jak będę chciał trochę poszaleć.

DR-Z 400 SM K6