211 Ostatnio edytowany przez toivias (2014-06-20 18:07:07)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

nie ma uszczelki między karterami z tego co wiem, tylko sylikon.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

212

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

na sucho
tak jak wyżej normalnie jest silikon

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

213

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

hacker33 napisał/a:

Nie twierdzę też, że to może być powód twoich rys. Bo rysy by musiały chyba być i z przodu i z tyłu tulei a u Ciebie są chyba tylko od przodu?

Moja elegancko wpieprzylo obustronnie! Przod i tyl wlasnie. Kartery na pewno pomierze, ale musi to jeszcze chwilke poczekac. Tuleje w kazdym razie juz zamowione i pewnie plynna zza wielkiej wody ;-)

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

214

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Poruszyłem temat na forum husaberga.
Zobaczymy co wyjdzie.
Wiem już, że taki problem jak twój spotkano w silniku po przebiegu raptem 20mth. I otwór miał wtedy owalizację 0,2mm

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

215

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Edit.

Trzeba mierzyć połówki. Jak jest jajo to lepiej to usunąć.
Nie ma o tym za dużo informacji ponieważ nie ma tego opisanego w manualu a nie każdy (tym bardziej mechanik) na to wpadnie.
Jednak są osoby które już to robiły i również zauważyły.
Więc prostujemy jajo i liczymy na to, że rozwiązaliśmy twój problem a zapobiegliśmy mojemu:)

Ja to robię szlifując. Ponieważ nie jest u mnie idealne jajo. W jednym miejscu jest większa, w innym mniejsza odchyłka.
Później można posmarować krawędzie przylegające np. tuszem, włożyć tuleję, skręcić i zobaczyć gdzie i jak mocno przylega tuleja do karterów.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

216 Ostatnio edytowany przez toivias (2014-06-21 15:29:24)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

tuleja się ma swobodnie obracać w skręconych karterach? smaruje się oringi jakimś smarem przy składaniu?

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

217

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Według mnie nie powinna się obracać swobodnie.
U mnie nawet takiej możliwości nie będzie ponieważ ten kołnierz która ma tuleja idealnie schodzi się z karterami (tutaj nie ma jaja - jest malina).
Oringi potraktuję silikonem dodatkowo. Nie lubię go używać ale zbyt ważne połączenie - nie będę ryzykować. Tym bardziej, że jak widać nie wszystko dobrze tam się schodzi.

http://www.jbsracingpage.co.uk/Blog/Blog%20(3).JPG

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

218 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2014-06-21 21:30:12)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

jakiego silikonu użyjesz do połówek?

219

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

hacker33 napisał/a:
MudAndTracker napisał/a:

Teorii mam kilka, łącznie z taką, że kartery po złożeniu do kupy działają na tuleje, jak prasa i traci ona kształt...

Dostałem nową tuleję.
Połówki silnika skręcone, mówię a chu* ciekawe czy wcisnę tuleję od góry:)
No więc wciskam ją idzie, idzie i nagle się zblokowała. I co dziwne zblokowała się w dwóch miejscach - na łączeniach karterów.
Na boki tuleja się giba, z przodu i z tyłu natomiast podparta.
Więc wychodzi, że otwór pod tuleję nie jest okrągły.
Przyniosłem dzisiaj z pracy średnicówkę i sprawdzam. I wychodzi, że otwór w karterach nie jest okrągły!
Pomiar wzdłużny wychodzi nawet o 0,3mm mniejszy od pomiaru poprzecznego.
Może Cię to zainteresuje:)

Co do dyszy olejowej to już zamówiona, koszt 37zł.

Zwykle owalność nie przekracza 0,1 mm z tym, że większa średnica jest w kierunku prostopadłym do osi wału.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL