Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]
nie ma uszczelki między karterami z tego co wiem, tylko sylikon.
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Husaberg » Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]
Strony Poprzednia 1 … 13 14 15
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
nie ma uszczelki między karterami z tego co wiem, tylko sylikon.
na sucho
tak jak wyżej normalnie jest silikon
Nie twierdzę też, że to może być powód twoich rys. Bo rysy by musiały chyba być i z przodu i z tyłu tulei a u Ciebie są chyba tylko od przodu?
Moja elegancko wpieprzylo obustronnie! Przod i tyl wlasnie. Kartery na pewno pomierze, ale musi to jeszcze chwilke poczekac. Tuleje w kazdym razie juz zamowione i pewnie plynna zza wielkiej wody ;-)
Poruszyłem temat na forum husaberga.
Zobaczymy co wyjdzie.
Wiem już, że taki problem jak twój spotkano w silniku po przebiegu raptem 20mth. I otwór miał wtedy owalizację 0,2mm
Edit.
Trzeba mierzyć połówki. Jak jest jajo to lepiej to usunąć.
Nie ma o tym za dużo informacji ponieważ nie ma tego opisanego w manualu a nie każdy (tym bardziej mechanik) na to wpadnie.
Jednak są osoby które już to robiły i również zauważyły.
Więc prostujemy jajo i liczymy na to, że rozwiązaliśmy twój problem a zapobiegliśmy mojemu:)
Ja to robię szlifując. Ponieważ nie jest u mnie idealne jajo. W jednym miejscu jest większa, w innym mniejsza odchyłka.
Później można posmarować krawędzie przylegające np. tuszem, włożyć tuleję, skręcić i zobaczyć gdzie i jak mocno przylega tuleja do karterów.
tuleja się ma swobodnie obracać w skręconych karterach? smaruje się oringi jakimś smarem przy składaniu?
Według mnie nie powinna się obracać swobodnie.
U mnie nawet takiej możliwości nie będzie ponieważ ten kołnierz która ma tuleja idealnie schodzi się z karterami (tutaj nie ma jaja - jest malina).
Oringi potraktuję silikonem dodatkowo. Nie lubię go używać ale zbyt ważne połączenie - nie będę ryzykować. Tym bardziej, że jak widać nie wszystko dobrze tam się schodzi.
jakiego silikonu użyjesz do połówek?
MudAndTracker napisał/a:Teorii mam kilka, łącznie z taką, że kartery po złożeniu do kupy działają na tuleje, jak prasa i traci ona kształt...
Dostałem nową tuleję.
Połówki silnika skręcone, mówię a chu* ciekawe czy wcisnę tuleję od góry:)
No więc wciskam ją idzie, idzie i nagle się zblokowała. I co dziwne zblokowała się w dwóch miejscach - na łączeniach karterów.
Na boki tuleja się giba, z przodu i z tyłu natomiast podparta.
Więc wychodzi, że otwór pod tuleję nie jest okrągły.
Przyniosłem dzisiaj z pracy średnicówkę i sprawdzam. I wychodzi, że otwór w karterach nie jest okrągły!
Pomiar wzdłużny wychodzi nawet o 0,3mm mniejszy od pomiaru poprzecznego.
Może Cię to zainteresuje:)Co do dyszy olejowej to już zamówiona, koszt 37zł.
Zwykle owalność nie przekracza 0,1 mm z tym, że większa średnica jest w kierunku prostopadłym do osi wału.
Strony Poprzednia 1 … 13 14 15
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Husaberg » Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]
Wygenerowano w 0.055 sekund, wykonano 67 zapytań