1

Temat: Remont Gas Gas FSE 450

Witam! Jako, że znudziło mnie wieczne umawianie się klientów i wystawianie mnie, trucie mi dupy przez email mimo wyraźnych próśb o kontakt telefoniczny i po spotkaniu z handlarzami, którzy twierdzili, że kupują motocykl dla siebie, a w bagażniku Audi A3 mieli już zatartą Husqvarnę. Chciałbym również pogratulować optymizmu Panu, który chciał wierzyć, że wystarczy wymienić jakiś przekaźnik mimo jasnych wyjaśnień, że silnik jest zatarty. W każdym razie może uda mi się jeszcze w tym sezonie dozbierać na remont, co w sumie nie cieszy mnie zbytnio bo i tak będę chciał motocykl sprzedać.

Mam wiele pytań bo o ile silniki samochodowe rozbierałem setki razy i orientuje się w kosztach napraw to motocykl jest dla mnie pewną zagadką. Z moich ustaleń wynika, że trzeba będzie pobawić się z tłokiem, cylindrem i wałem.

O ile tłok to nie problem i jasne koszta to cylinder i wał stawiają kilka pytań. Wał na razie odpuśćmy, chyba, że słyszał ktoś o pewnej regeneracji wału w singlu. Prawdopodobnie trzeba go wymienić.

Tak więc, cylinder.

http://i.ebayimg.com/t/Zylinder-fuer-eine-Gas-Gas-FSE-450-EC-Baujahr-2003-09049-/00/s/NjAwWDgwMA==/$T2eC16FHJI!E9qSO8IcMBQfpN%28iRzQ~~60_57.JPG

Tak wygląda używany, mój wygląda niewiele gorzej i tu pojawia się pytanie, na chwilę obecną nie mam zdjęć. Czy możliwe żeby po zatarciu się silnika wystarczyło cylinder honować? Czy raczej się tego nie spotyka? Silnik w sumie stanął ze względu na wał.

W razie regeneracji, wiadomo - tuleja albo nikasil. I tu zdania są podzielone. Jedni ostrzegają przed nikasilem bo np. w Czechach robią fuszerkę, a w innym miejscu też zdarza się, że im nie wyjdzie. A inni ostrzegają przed tuleją bo chłodzenie nie takie jak trzeba. Może ktoś się wypowie co lepiej zrobić w GG? Hacker jeździł na tulei w bergu jeśli się nie mylę, może się wypowie? Ewentualnie nowy oryginał za 1800zł.

Co myślicie o używanym wale? Ciężko dostać nowy, jakie operacje trzeba wykonać przy montowaniu używanego?

Głowica wygląda jak nowa, ewentualnie jakieś czyszczenie, może jakaś prowadnica, to trzeba jeszcze sprawdzić.

Zapraszam do dyskusji:)

2

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

Te zdjęcie nic nie mówią. Pokaż jak wygląda nicasil
Takie zdjęcia [url=http://imageshack.com/i/f3tk9oj]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/543/tk9o.jpg[/url] żeby było widać powłokę, rysy itd. Do zaworów wydechowych itd

Pozdrawiam,
Piotrek

3

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

v1t0 napisał/a:

na chwilę obecną nie mam zdjęć.

Postaram się zrobić je jak najszybciej, ale nie wcześniej niż jutro, zostańmy na razie przy teorii:)

4 Ostatnio edytowany przez v1t0 (2014-06-21 13:16:51)

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

A więc zrzuciłem dziś górę, wrzucam kilka zdjęć:

http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C21%5Cbikepics-2677346-full.jpg

http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C21%5Cbikepics-2677347-full.jpg

http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C21%5Cbikepics-2677348-full.jpg

http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C21%5Cbikepics-2677349-full.jpg

http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C21%5Cbikepics-2677350-full.jpg

http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C21%5Cbikepics-2677351-800.jpg

http://bikepics.com/pictures/2677352/

http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C21%5Cbikepics-2677353-full.jpg

http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C21%5Cbikepics-2677354-full.jpg

Jakieś sugestie? Btw czy mechanik mógł stwierdzić zatarcie wału rozbierając silnik tylko w takim stopniu w jakim ja to zrobiłem? Mi na tej podstawie udało się stwierdzić jedynie luz na korbie, którego efekty widać na cylindrze.

Tak przy okazji, kojarzycie kto w wlkp mógł sprawdzić ten cylinder?

5

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

Mogę zająć się regeneracją Twojego korbowodu.
Jeśli kręcąc wałek korbowód "utyka" to jest zatarty. Jeśli ma duży luz, ale działa płynnie to jeszcze nie jest zatarty i przyczyna zatrzymania silnika może być gdzieś indziej.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

6

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

Zablokował się na moment dwa razy, najpierw gdy motocykl zgasł i przestał odpalać, później podczas oględzin na miejscu. Ogólnie silnik nie stoi. Tak właściwie czy przy takich uszkodzeniach silnik powinien nie odpalać? Gdy zgasł i próbowałem go odpalić strzelał w wydech, ale nie zaskoczył.

I co myślisz o cylindrze i tłoku? Pytam bo słyszałem dobre opinie o Tobie.

7 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-06-21 14:05:00)

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

Ani tłok, ani cylinder nie wyglądają źle na tych zdjęciach. Tylko trzeba przyznać, że można zrobić je z bliższa i dobrej ostrości, bo te są za bardo poglądowe.
Ślizg łańcuszka raczej do wymiany.

Czy na tym zdjęciu ta jaśniejsza plama u góry to wytarty nicasil?
[url]http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C21%5Cbikepics-2677353-full.jpg[/url]
Przy tej ostrości ciężko to ocenić

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

8 Ostatnio edytowany przez v1t0 (2014-06-21 14:12:05)

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

Cylinder prawdopodobnie wyślę do Katowic, od razu niech dobiorą tłok bo stary raczej się nie nadaje (chociaż ręki sobie uciąć nie dam bo nie wiem co dyskwalifikuje tłok w motocyklu). Ślizg łańcuszka jest ok, na zdjęciu źle wyszedł bo jest brudny, ale nie nosi żadnych śladów zużycia.

W każdym razie najbardziej interesuje mnie dół. Szkoda, że mieszkasz tak daleko bo chętnie podrzuciłbym Ci silnik na warsztat żebyś sprawdził czy do wymiany korba czy cały wał i czy coś się nie posypało dookoła.

Ta jaśniejsza plama to nienaruszony nicasil, uszkodzenia są na szerokości 5 cm po przeciwnych stronach, spod rys przebija jeszcze oryginalna jodełka, ale jest też kilka zauważalnych głębszych śladów.

9

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

Nie zgodzę się z Tobą w sprawie ślizgu.
Zobacz PW.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

10

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

jezeli chcesz do motortecvhu dawac cylinder to odradzam. coraz czesciej slychac gowniane opinie na ich temat, a i z forum ktos ostatnio sie na nich przejechal

11

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

Tzn co zepsuli?

12

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

Robią fuszerę. Mają już troszkę zużyty "park maszynowy".
Ja byłem nie do końca zadowolony z efektu. Inni również.
Z tym że ja tylko honowałem nikasil a nie wbijałem tuleję.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

Prawdopodobnie dogadam się z majstrem, słyszałem już kiedyś, że dobrze sobie radzi, to prawda?

14

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

Od siebie również niezbyt polecam MotorTech.
W moim przypadku zgubili mi chyba dwie tulejki do głowicy i stanowczo wydłużony czas realizacji.
Kiedyś może byli godni polecenia, aczkolwiek z dnia na dzień to się zmienia, niestety na gorsze.

15

Odp: Remont Gas Gas FSE 450

v1t0 napisał/a:

Prawdopodobnie dogadam się z majstrem, słyszałem już kiedyś, że dobrze sobie radzi, to prawda?

Szkoda, że zdjęcia nie działają :(
[url]http://forum.supermoto.pl/topic25696-husqvarna-smr-570-by-galaarin-p9.html[/url] i parę innych z tego forum
[url]http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=14&t=26388[/url]
[url]http://serwisowki.ubf.pl/news.php[/url] 

I masa innych, ogólnie na mnie robi mega wrażenie, ja bym się nie zastanawiał ;)

EXC 525 in progress