196 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-06-05 14:37:00)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Tak jest. Zauważ, że na oko suma pól przekroju otworów w uszczelce = polu przekroju węża ukł. chłodzenia.  Z równania Bernuliego wynika, że jeśli w tym przypadku zwiększymy pole przekroju przepływu (w uszczelce) to jednocześnie zmniejszy się prędkość przepływu względem prędkości w wężu. W efekcie zmniejszenie prędkości przepływu zwiększa czas kontaktu jednostki cieczy chłodzącej z nagrzaną strefą, co może doprowadzić do absorpcji zbyt dużej ilości ciepła i kawitacji, spienienia płynu i utraty zdolności do odbioru ciepła. Ponadto zauważ, że otwory wykonane są tam gdzie występuje najwyższy gradient temperatur.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

197 Ostatnio edytowany przez Galaarin (2014-06-05 17:32:52)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

http://1.bp.blogspot.com/-_6htNBqSLsM/UJw79R2pU8I/AAAAAAAAABY/CnIdebtgxhc/s1600/mozg_rozjebany.jpg

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

198

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Ale żeś powymyślał nie ma co.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

199

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Ogólnie chodzi o to, że płyn przez te otwory jest kierowany do stref najbardziej nagrzanych, żeby od nich odebrać ciepło.
Jeśli zrobimy w uszczelce otwory takie jak w głowicy to ruch cieczy w najbardziej nagrzanych strefach będzie tak mały, że może się lokalnie gotować.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

200

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

i dlatego w 2005 tych otworów jest jeszcze więcej

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

201 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-06-05 22:12:51)

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Tak rzuciłem okiem na katalogi husaberga i co najmniej od 2004-2008 (na inne roczniki nie patrzyłem) numery katalogowe uszczelek są takie same. A numery katalogowe zmieniają się nawet gdy zmienia się tylko ich producent, bez zmiany konstrukcji uszczelki. Może miałeś uszczelkę z zamiennika?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

202

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

uszczelka jest taka sama, już stare uszczelki miały fasolki ale dopiero w 2005 roku zrobili fasolki w cylindrze i głowicy

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

203

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

A to nie jest tak, że piszecie o dwóch róznych silnikach - Hacker o 450, a Majster o 650?

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

204

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

MudAndTracker napisał/a:

A to nie jest tak, że piszecie o dwóch róznych silnikach - Hacker o 450, a Majster o 650?

nie ma różnicy
450 a 650 różni się tylko skokiem tłoka.
mamy te same głowice i te sam uszczelki
twoje kartery są tylko troszkę dłuższe od moich bo masz dłuższą tuleję

gdybyś chciał w 650 podnieść stopień sprężania to kupujesz tłok od 450 który ma większy tzw. dome:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

205

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Aby było wiadomo o czym pisze
do góry 2004 na dole 2005
http://p1.bikepics.com/2014%5C03%5C19%5Cbikepics-2652534-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C03%5C14%5Cbikepics-2650870-800.jpg

http://p1.bikepics.com/2013%5C08%5C14%5Cbikepics-2587289-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C08%5C14%5Cbikepics-2587291-full.jpg




zdjęcie uszczelki na głowicy z 2004, uszczelka ma już fasolki ale silnik jeszcze nie.
I albo uszczelka została w którymś roku zastąpiona tą z 2005 albo od początku widzieli aby tak robić ale jeszcze nie robili.
http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z357/3579741/big/1.jpg?screen

Co do szlifowania otworów w uszczelce. To po założeniu uszczelki na tulejki ustalające, nie zgadzają się wszystkie otwory. Nie tylko te od płynu chłodzącego ale również te od śrub głowicy.
Uszczelka jest po prostu cała szturchnięta w jedną stronę i wygląda to ewidentnie na błąd produkcji a nie zamierzenie ze strony producenta.
Więc ja u siebie wyszlifowałem wszystkie otwory które mi nie pasowały. Te od śrub również ponieważ w innym przypadku uszczelka w tym miejscu się zawijała.
Układ chłodzenia jest tym słabszym punktem roczników 2004. Dlatego w 2005 przerobiono otwory na fasolki w układzie chłodzenia, dodano termostat, wentylator, dyszę natryskującą olej na denko tłoka.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

206

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

MudAndTracker napisał/a:

Tak więc ciągnę kolejną tuleje z USA, tłok oryginał...

Skąd bierzesz tuleje w usa?
masz pw

https://www.bikepics.com/members/81

207

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

MudAndTracker napisał/a:

Teorii mam kilka, łącznie z taką, że kartery po złożeniu do kupy działają na tuleje, jak prasa i traci ona kształt...

Dostałem nową tuleję.
Połówki silnika skręcone, mówię a chu* ciekawe czy wcisnę tuleję od góry:)
No więc wciskam ją idzie, idzie i nagle się zblokowała. I co dziwne zblokowała się w dwóch miejscach - na łączeniach karterów.
Na boki tuleja się giba, z przodu i z tyłu natomiast podparta.
Więc wychodzi, że otwór pod tuleję nie jest okrągły.
Przyniosłem dzisiaj z pracy średnicówkę i sprawdzam. I wychodzi, że otwór w karterach nie jest okrągły!
Pomiar wzdłużny wychodzi nawet o 0,3mm mniejszy od pomiaru poprzecznego.
Może Cię to zainteresuje:)

Co do dyszy olejowej to już zamówiona, koszt 37zł.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

208

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

hacker33 napisał/a:
MudAndTracker napisał/a:

Teorii mam kilka, łącznie z taką, że kartery po złożeniu do kupy działają na tuleje, jak prasa i traci ona kształt...

Dostałem nową tuleję.
Połówki silnika skręcone, mówię a chu* ciekawe czy wcisnę tuleję od góry:)
No więc wciskam ją idzie, idzie i nagle się zblokowała. I co dziwne zblokowała się w dwóch miejscach - na łączeniach karterów.
Na boki tuleja się giba, z przodu i z tyłu natomiast podparta.
Więc wychodzi, że otwór pod tuleję nie jest okrągły.
Przyniosłem dzisiaj z pracy średnicówkę i sprawdzam. I wychodzi, że otwór w karterach nie jest okrągły!
Pomiar wzdłużny wychodzi nawet o 0,3mm mniejszy od pomiaru poprzecznego.
Może Cię to zainteresuje:)

Co do dyszy olejowej to już zamówiona, koszt 37zł.

Wow - informacja absolutny HIT. Liczę na to, że chłopski rozum w tym przypadku zawodzi... ale to jest na pewno temat do rozwinięcia... a pomiar po montażu tulei - obowiązkowy.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

209

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

Nie wiem czy na zimnym wyjdzie na tulei.
Bardziej by obstawiał, że wymiar zacznie przechodzić na tuleję dopiero jak się rozgrzeje.
Nie twierdzę też, że to może być powód twoich rys. Bo rysy by musiały chyba być i z przodu i z tyłu tulei a u Ciebie są chyba tylko od przodu?
Jednak pytałeś się to odpowiedziałem.

Jak masz możliwość to zmierz swoje połówki. Różnica większa niż 0,2mm wyjdzie już na suwmiarce.
Fajnie też jakby ktoś pomierzył twoją tuleję.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

210

Odp: Husaberg FS 650 FORCE [by MudAndTracker]

A kartery skręciłeś z uszczelką (jeśli jest wymagana) i odpowiednim momentem, czy tak "na oko"?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"