1

Temat: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Witam

Panowie czy ktoś spotkał się z  takim modem jak w tytule? Otóż mam starą LC4, którą chciałem powoli reanimować, ale mam okazję kupić rozbitego duke'a 690 a w zasadzie jego wnętrzności w dobrej cenie. Pytam czy jest to wykonalne, aby wsadzić ten silnik z duke'a do starej LC4? Proszę nie poruszać kwestii finansowych, interesuje mnie to czysto od strony technicznej. Może spotkał się ktoś z czymś takim? Z góry zaznaczam, że tego silnika i reszty jeszcze nie mam więc proszę mi nie pisać, żebym sobie sam przypasował. Zastanawiam się czy jest sens. Dżięki

2

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Nie wiem czy zauważyłeś ale 690 i 620/640 mają zębatki zdawcze po przeciwnych stronach silnika. Musiałbyś zrobić dodatkowo jakiś swap wahacza z zaciskiem. Dodatkowo przenieść pompę hamulca.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez katman (2014-03-02 23:23:26)

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Zwróciłem na to uwagę i myślałem o tym, aby wahacz również wziąć z 690, a z pompą to chyba najmniejszy problem, kwestia tego czy ktoś ma jakiekolwiek rozeznanie czy ten wahacz wraz z silnikiem da się wpasować w ramę z lc4?

4

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Wszystko się da.
Jednak takimi przeróbkami najczęściej zajmują się osoby które nie zadają takich pytań tylko to robią i pokazują zdjęcia z postępów prac.
Nikt tego nie robił za granicą więc nie licz, że taką odpowiedź dostaniesz na polskim forum.


Jeżeli jesteś dobrym spawaczem i nie sprawi Tobie problemu cięcie i spawanie ramy.
Masz narzędzia do obróbki metalu, znasz się troszkę na mechanice. Ogarniasz, że miałeś gaźnik a ładujesz wtrysk.
Wiesz, że będziesz musiał dorobić wydech i airbox a następie pewnie dostosować mapę zapłonu do swojego motocykla.

Jeżeli tak to spoko możesz robić swapa.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5 Ostatnio edytowany przez katman (2014-02-28 14:04:22)

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Zapytać nie zaszkodzi, a z projektem mi się nie spieszy więc na pewno nie będę chciał robić żadnego druciarstwa. Chciałbym poznać opinię ludzi, którzy mają więcej doświadczenia. O mechanice pojęcie mam więc to nie jest bariera, spawacza również mam. Na pewno jakaś relacja z tego będzie.

O wydech, airbox i mapy martwię się najmniej bo tu akurat trochę ogarniam temat.

Tak czy inaczej podejmę się zadania, jak nie wypali to sprzedam części i po sprawie.

Proszę o dalsze opinie, wskazówki.

6 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2014-03-02 00:00:54)

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Temat jest zajebiscie ciekawy i wspieram Cię całym sercecem. Myśle że przy samym swapie problem będzie z dorobieniem mocowania pod silnik 690. Z tego co patrze silnik w 690 jest podwieszony jak w ścigach, wiec penie mocowany jest w ośke wahacza i za głowice. W LC4 rama obudowuje silnik który na niej leży znowu przy głowicy nie ma żadnego mocowania. Więc pewnie będziesz musiał dorobić jakieś dolne mocowanie w silniku aby położyć silnik z 690 i dospawać coś w ramie aby chwycić górę silnika. Sam wahacz to pierdoła jak masz sprzęt do spawania i cięcia jedynie pamiętać o tym aby było w miarę prosto i zbieżnie;) Jak masz chęci to ogarniesz temat i bedziesz się cieszył nietuzinkowym motocyklem;)
Pozdrawiam

7

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Pamiętać aby silnik w stojącym motocyklu miał taki sam poziom jak w oryginale.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8 Ostatnio edytowany przez katman (2014-03-02 23:23:55)

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Panowie jak ktoś ma możliwość to proszę o zmierzenie szerokości wahacza z SMC 690 w miejscu gdzie przechodzi oś łącząca z ramą i silnikiem. Z góry dziękuję.

Zakupiłem te "flaki" :P z duke'a, będą u mnie za jakieś 2 tygodnie. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

9

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Widze jeszcze ze pro level jest inaczej mocowany niz w lc4 jak popatrzysz na fiszki to skumasz o co chodzi.

10 Ostatnio edytowany przez katman (2014-03-02 23:24:21)

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Jeśli chodzi o pro lever to zapewne usunę stare jego mocowanie i dospawam nowe... Zastanawia mnie to czy mogę sfrezować wahacz z duke'a w miejscu mocowania w ramie,, gdyż jest za szeroki i się nie zmieści w ramie 620 - tki Trzeba będzie sfrezować po około 1 cm z zewnętrznych stron (dokładnie będę mógł sprawdzić ile jak już będę go miał) . Czy to nie wpłynie za bardzo na wytrzymałość?? Co o tym myślicie?

No i wahacz z duke'a jest kilka cm dłuższy od wahacza z 620, czy zrobi to dużą różnicę? Czy może lepiej wziąć się za przerobienie wahacza z 620/640? Ten z duke'a fajnie wygląda :)

11

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Wydaje mi się, że śmiało może zwężać wahacz z duka.
Nie takie tuningi wahaczy widziałem w KTM.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Zacząłem rozbiórkę 620, we wtorek już będą części z DUKE. Muszę zaadaptować jakiś zawias do przodu, co myślicie o przełożeniu zawiasu z SMC 690 chciałbym go, tylko trohcę drooogo? Z tego co się orientowałem w dobrej cenie można również kupić z LC4 640 SM no i z dziobala, akurat ten z dziobala bardzo mi się podoba :) i chyba fajnie zestrojony powinien być na asfalt. Co byście polecili?

13

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

Zaadoptować możesz każdy zawias z praktycznie każdego KTM-a
Tylko musisz pamiętać o tym, że jak wsadzisz zawias z duka który jest bardzo krótki, będziesz musiał również dać jakiś krótki amortyzator na tył.
Też nie dawałbym zawiasu z typowych stretów bo on jest twardy i ma krótki skok.
Lepiej już dać coś z smr, smc, supermoto

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14 Ostatnio edytowany przez kik_man (2014-03-16 00:09:21)

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

niedawno stał Berg 650 fabryczne sm na allegro  koleś za kompletny zawias z półkami chciał połowę tego co krzyczy reszta portalu

15

Odp: Silnik z duke 690 do lc4 620/640

tylko pamiętaj o elektryce, bo w 690 nie masz 5 kabli tylko ich jest od groma

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250