1

Temat: Yamaha TZR 125RR

Witam wszystkich
Już dawno borykam się z tym z tym problemem ale do rzeczy.
W moim motocyklu jakim jest Yamaha 125RR (ten sam silnik Co Dt125) nastąpiła usterka, a mianowicie zaczęło pobierać olej z przekładni. Pierwsza myśl, która mi przyszła to wymiana uszczelniacza na wale. Przy zmianie uszczelanicza wyszło że i tulejka jest do wymiany. Dobrałem uszczelniacz firmy Corteco, tulejkę dotoczyłem, czas na składanie. Złożyłem i to samo nadal pobiera olej. Wgłębiłęm się w temat dowiedziałem się, iż uszczelniacz powinien być dwuwargowy, a ten który kupiłem był jedno. Pomyślałem, że jest to wina uszczelniacza i zamówiłem na necie dwuwargowy Proxa. Złożyłem i nadal to samo. Nie wiem co jest nie tak, mam nadzieję, że wy coś doradzicie. Pozdrawiam

2 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-01-22 16:29:09)

Odp: Yamaha TZR 125RR

Czasami tulejka posiada też wew. oring.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

3

Odp: Yamaha TZR 125RR

Majster128 napisał/a:

Czasami tulejka posiada też wew. oring.

Rozumiem. Sprawdziłem serwisówkę nic tam nie ma napisane o tym. Przyjmijmy że nie ma tego oringu. Co może byc dalej przyczyną tego przepuszczania oleju?

4

Odp: Yamaha TZR 125RR

Po pierwsze sprawdź czy nie ma wycieków na zew. silnika.
Po drugie powiedz, którą stroną zamontowałeś uszczelniacz.
Jest jeszcze możliwość pobierania oleju przez łączenie karterów, ale to jest statystycznie rzadka przypadłość.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

5

Odp: Yamaha TZR 125RR

Dzięki serdeczne, że udzielasz się w moim temacie.
Na zewnątrz silnika z tego co pamiętam to pocił mi się na cylindrze gdzie jest otwór na zawór wydechowy gdyż jest on całkowicie wyjęty, a wcześniejszy właściciel zaślepił tą dziurę i jak pisałem lekko się poci. Na łączeniu między karterami suchutko. Raz na jakiś widziałem parę kropelek oleju spod pokrywy magneta(wiem, że jest tam też uszczelniacz, ale on nie powinien być odpowiedzialny za spalanie oleju przekładniowego?). Uszczelniacz z tego co pamiętam miał dwa oznaczenia Inside i Outside.
Według mojego mniemania stroną Inside dałem do wału korbowego a Outside dałem na zewnątrz , od strony kosza sprzęgłowego. Czyżbym się pomylił?

6

Odp: Yamaha TZR 125RR

To co wychodzi na cylindrze to już efekt spalania.
Chodziło mi też o sytuację kiedy przez łączenie karterów olej przepływa ze skrzyni biegów do skrzyni korbowej.
Odnośnie strony magneta. Tak masz rację, ale weź to za awarię do naprawienia.
Uszczelniacz powinien być sprężynką do wału.
Rozumiem, że ubywa Ci oleju w skrzyni?
Na zębatce zdawczej też nie ma wycieku?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

7

Odp: Yamaha TZR 125RR

Tak ubywa mi oleju. Ogólnie wchodzi do przekładni 750ml po przejechaniu gdzieś 300km z tego co pamiętam ubywało gdzieś 250-300ml.
CO do zębatki zdawczej to nie zaobserwowałem nic żeby był jakiś wyciek.

8

Odp: Yamaha TZR 125RR

Sprężynką w którą stronę zamontowałeś uszczelniacz?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

9 Ostatnio edytowany przez glacuś (2014-01-23 18:41:05)

Odp: Yamaha TZR 125RR

Tego to ja już nie pamiętam robiłem to w czerwcu. Jutro postaram znaleźć czas i dam odpowiedź.

10

Odp: Yamaha TZR 125RR

Dobra nie mogłem się powstrzymać i dzisiaj rozebrałem sprzęgło a więc przystępuję do opisu.
Tak jak Majster pisałeś uszczelniacz założyłem sprężynką do wału.
Ale mam winowajcę (bynajmniej mi się tak wydaję)
Nie wiem jak to profesjonalnie nazwać ale : kosz sprzęgłowy jest obsadzony na "wałku". Gdy nim kręcę słyszę, że łożysko huczy, a tak gdy złapię za ten wałek to i lekko pociągnę nim do siebie a postem w stronę wału jest minimalny luz. Wydaje mi się, że to właśnie tędy ucieka olej. Ale mogę się mylić. Czekam na odp

11

Odp: Yamaha TZR 125RR

To nie jest usterka, której szukasz.
Możesz zamontować uszczelniacz wału odwrotnie (sprężyną do skrzyni) jeśli ma on drugą wargę pyłową z drugiej strony.
Jeśli po tej zmianie nadal będzie ciągnął olej to pasuje rozebrać silnik i uszczelnić łączenie karterów.
Mam nadzieję, że łożyska wału nie mają luzu, a sam uszczelniacz jest równo wbity ?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

12

Odp: Yamaha TZR 125RR

Łożysk wału nie słychać. Tak uszczelniacz równo wbiłem. Ogólnie to ten silnik gdy kupowałem moto był po kapitalnym remoncie ale jak wiadomo nie zawsze jest tak pięknie jak na papierze.Od remontu motocykl ma przejechane 5000km. W czym problem z olejem nastąpił gdy przejechałem tak 4000km

13

Odp: Yamaha TZR 125RR

Najbardziej prawdopodobne to łączenie karterów, jaki kolor mają spaliny?

14

Odp: Yamaha TZR 125RR

Bartolini2721 napisał/a:

Najbardziej prawdopodobne to łączenie karterów, jaki kolor mają spaliny?

Taki naprawdę gęsty biały/siwy (na 100% nie bierze płynu chłodzącego)

15 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2014-01-26 04:51:55)

Odp: Yamaha TZR 125RR

Czy kolnierz w karterze jest na tyle gruby, aby wbic tam dwa simmeringi? Z doswiadczenia wiem, ze taki patent jest z powodzeniem stosowany w Simsonie, sam tak montowalem simmeringi w wysilonych silnikach ktore robilem. Dodatkowym patentem jest skrocenie sprezynki na simmeringu, tak by ciasniej sciagala warge simmeringu. Nie montuj simmeringow odwrotnie, bedzie wypluwac mieszanke do oleju. Tak naprawde jedynym polaczeniem z komora korbowa sa kartery oraz simmering.

Dobra opcja jest tez przyklejenie (odwrotnie) drugiego simmeringu do pierwszego, oraz zaklejenie jego rantu z karterem, gdy nie ma mozliwosci wbicia dwoch. Ale to sa skrajne metody, ktorych ja osobiscie unikalbym, bo to nie jest rozwiazanie problemu.

Mozesz wyjasnic jeszcze o jakiej tulejce tam jest mowa z tym dotoczeniem? W ktorym miejscu ona sie znajduje?

Inne pytanie, jaki olej masz tam zalany?

Masz luzy na wale? Promieniowe, nie osiowe.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]