1

Temat: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Witam. Ostatnio zauwazylem dziwna zaleznosc, podczas stawiania do pionu. Wczesniej tego nie bylo, robilem spore dystanse na gumie, lecz w zimowych warunkach rzadziej stawialem na gume.

Wszystko odnosi sie do jazdy w pionie (balans) lub powerwheelie. Moto po kilkunastu/kilkudziesieciu metrach na gumie zaczyna przerywac, im wyzej podniesiony tym mocniej, do takiego efektu, ze przygasnie i zrzuci na dwa kola, ze az nadgarstki bola. Zastanawiam sie, czy moze miec to zwiazek z wymiana oleju, ktorego bycmoze wlalem z 200 ml ponad miarke, nic innego od okresu swietnosci nie wykonywalem przy moto.

Dodam, ze w poziomie moto ciagnie bez zmian, w pelnym zakresie obrotow, nie gasnie, nie zamula, nie strzela.

Jedyna opcja, ktora mi przychodzi na mysl, to spuszczanie oleju do zachowania poziomu na srodku miarki. Czy sa inne solucje?

Wiem, ze nadmiar oleju w silniku z mokra miska olejowa jest tak samo szkodliwy jak niedobor oleju, jednak WR ma sucha miske (jak wiekszosc tego typu maszyn), wiec chyba nie ma wielkich przeciwskazan, co do objetosci oleju w silniku/ramie. Czy jednak o czyms nie wiem?

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

2

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Jeśli problem występuje tylko zimą to aż się prosi wystroić gaźnik.

KXF 250 '14

3 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2014-01-20 20:21:37)

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Problem pojawil sie jesienia, gdy jeszcze temperatury osiagaly nawet 15-20 stopni. Poza tym w grudniu tez bylo z 12 stopni.

Z drugiej strony, co tu stroic w gazniku, jezeli moto przerywa tylko, gdy jest przechylony do tylu? Poziom paliwa? W kazdej innej pozycji ciagnie normalnie.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

4

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Poziom paliwa.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

No ale jak ustawić poziom paliwa do gaznika ustawionego w pionie??? a jak moto bedzie stało w normalnej pozycji to co wtedy??? Miałem taki sam problem we wcześniejszym Ktm-ie i nic z tym nie mogłem zrobić... Żadne zmiany poziomu, mieszanki, zmiany dysz i iglic nie dawały pełnej satysfakcji... Dobry temat kolega poruszył, niech sie ktoś wypowie, kto jezdzi na gumie na dłuzszych odcinkach tak z 500-600 metrów i wiecej, bo 100 metrów to nawet na zamkniętym kraniku mozna przejechać hehe...

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

6

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Pod koniec sezonu zauwazyłem u siebie podobny problem
Jeżeli na wiosne dalej będzie się tak działo to dokładnie opisze objawy

#66

7

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Witam.

Dołączę się do pytania tylko z troche innym problemem a mianowicie kumpel w DR-z przy skakaniu a dokładnie przy opadaniu gaśnie moto. Czy to jest spowodowane przez gaźnik ? Gaźnik mikuni.

8

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Jak robiłem 2T to wiem, że zły poziom paliwa może wynikać ze zużywającej się sprężynki w zaworku iglicowym.
Dla tego należy ustawiać poziom U-rurką a nie suwmiarką.

Może macie już wyjechane te zaworki (bo sprzęty leciwe) i wam nie domyka zaworka tak jak powinno i zalewa.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Zmienic na wtrysk i problem znika :)

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

10

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Jacis napisał/a:

Witam.

Dołączę się do pytania tylko z troche innym problemem a mianowicie kumpel w DR-z przy skakaniu a dokładnie przy opadaniu gaśnie moto. Czy to jest spowodowane przez gaźnik ? Gaźnik mikuni.


Ja tak miałem. Podpórka (ta postojowa) opadała i gasiło silnik. tyrtytka ustawiająca czujnik w pozycji zamkniętej załatwiła sprawę.

Pozdrawiam,
Piotrek

11

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Dodam tylko, ze u mnie ten problem pojawil sie dopiero niedawno. Wczesniej jezdzilem na gumie, zmienialem biegi w gore i dol, jechal normalnie jak w poziomie.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

12

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Gaźnik wymaga gruntownego serwisu. To chyba na tyle.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

13

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Wyczyść filtr, bak, kranik. Przejedź się. Jak nic to wyczyść gaźnik i się przejedź, jak nic to poczekaj na wiosnę i temp. powyżej 10 stopni. Będzie tak samo to gaźnik do regulacji. Oczywiście TPS'a masz odłączonego? :)

14

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

I jeszcze jedno. Sprawdź drożność układu odpowietrzania baku..

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

15

Odp: WR 450 F, jazda w pionie + dlawienie

Zbiornik paliwa, kranik jak i inne odpowietrzniki drozne, niedawno oklejalem moto folia, przeszlo wszystko gruntowne czyszczenie. Paliwo leci bardzo szybko z kranika.

TPS... To mi dalo do myslenia. Nie pamietam, czy jest wypiety, czy nie. Wystarczy wyciagnac kostke z gaznika, czy cos zewrzec do masy trzeba?

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]