Temat: jak wyczyscic filtr powietrza ?
witam, wyciągnołem juz tą gąbke i zastanawiam sie czym ją wyczyścić ? benzyna, proszek do prania ? poratujcie ;) Dzięki :D
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » jak wyczyscic filtr powietrza ?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
witam, wyciągnołem juz tą gąbke i zastanawiam sie czym ją wyczyścić ? benzyna, proszek do prania ? poratujcie ;) Dzięki :D
Są specjalne płyny do czyszczenia filtrów, ale są też specjalne płyny do mycia garów i one też dadzą radę :) .
ciepła woda płyn do naczyń i cierpliwości troche i filterek jak nowy
dzięki :D
ciepła woda płyn do naczyń i cierpliwości troche i filterek jak nowy
Tą metodę już przerabiałem z marnymi efektami! Naprawdę!
Jeżeli chcesz dobrze umyć filtr to tylko benzyna ekstrakcyjna! Raz przepłuczesz i sam zobaczysz jak brudny był filtr.
A co najlepsze możesz później użyć tej benzyny jeszcze wiele razy - wystarczy odczekać, aż cały syf opadnie na dno butelki i przelewasz czystą benzynę.
Zadziałał ten klucz?
Mycie bajurą ekstrakcyjną itp to nieporozumienie.
Jeśli filtr był nasączany olejem to zwykły ludwik da radę.
A jeśli ktoś użył gówna do filtrów w szpreju itp to kup sobie odtłuszczacz Meglio.
Nie ma huja na Mariolę-filtr musi się dać tym umyć.
Załóż rękawiczki bo skóra rąk się z nim nie lubi.
yo
Mycie bajurą ekstrakcyjną itp to nieporozumienie.
Jeśli filtr był nasączany olejem to zwykły ludwik da radę.
A jeśli ktoś użył gówna do filtrów w szpreju itp to kup sobie odtłuszczacz Meglio.
Nie ma huja na Mariolę-filtr musi się dać tym umyć.
Załóż rękawiczki bo skóra rąk się z nim nie lubi.
yo
Potwierdzam, że używam gówna w sprayu do filtrów :P
Wałczyłem wczoraj z przeujebańszym KNem. Użyłem gówna do mycia KNA + sprężone powietrze, oraz później gówna do smarowania KNa w sprayu, ale to nikomu nie pomoże w niczym:P
Gąbkowe zawsze kąpałem w benzynie, potem suszyłem powietrzem sprężonym, a potem smarowałem olejem - takim do filtrów niebieskim.
Ważne żeby filtr wysuszyć przed odpaleniem sprzęta, przedmuchać go.
jeśli nie chcesz zainwestować w zestaw do czyszczenia np. PUTOLINE ok 150zł to kup sobie benzyne ekstrakcyjną i olej do filtrów gąbkowych uważaj bo sprzedawcy nie wiedzą co sprzedają i kumpel kupił olej w spraju do filtrów K&N a nie gąbkowych i zasyfił tylko filtr.
jak umyjesz benzyną to zaczekaj aż filtr wyschnie i dopiero użyj oleju do nasączenia ( wykręć filtr z oleju żeby nie kapało z niego)
Witam
Co do czyszczenia filtrow to ludzie opanujcie sie nie robi sie tego benzynami roznego rodzaju ani plynami do naczyn. Jezeli nie chcecie inwestowac w zestawy do mycia to podobne wlasciwosci myjace ma nafta (przy okazji nie niszczy filtra a dokladnie polaczen klejonych jak benzyna ekstrakcyjna lub zwykla). Po umyciu plynem do filtrow lub nafta mozna tak owy filtr wyprac w plynie Castrol Greentec (lagodny plyn do mycia motocykla) i cieplej wodzie (duzo piasku wtedy sie odkleja z pierwszej warstwy gombki. Ktos pisal wyzej ze po myciu KNa dmucha go kompresorem (i tu proponuje przeczytac instrukcje dolaczona do filtra), jednym slowem jest to zabujstwo i taki filtr juz nie spelnia swoich podstawowych zadan czyli nie filtruje. Poprostu sprezone powietrze rozdziera welniane polaczenia pod stalowa siatka.
Pozdro
kup zestaw do czyszczenia i tyle, nie rozumiem po co stosować "słowiańskie" metody... i tak nic nie zaoszczędzisz a możesz tylko zaszkodzić sprzętowi który pewnie kochasz bardziej niż dziewczynę, żonę czy kochankę :D :D :D
Wklejam instrukcję czyszczenia filtra typu K&N:
OPIS KONSERWACJI:
1.Czyszczenie wstępne
Ostukać wkład aby usunąć duże cząstki nagromadzonego brudu, a następnie delikatnie czyścić pędzlem z miękkim włosiem.
2. Środek czyszczący w sprayu
Spryskać cały wkład dużą ilością środka czyszczącego K&N i zostawić na 10 min.
3. Czyszczenie w kuwecie
Obracać filtr w płytkiej kuwecie wypełnionej środkiem czyszczącym K&N. Należy uważać by brudny roztwór nie dostał się do środka filtra. Odczekać maksimum 5 minut.
4. Wskazówki dotyczące czyszczenia
Używać tylko środka czyszczącego K&N.
NIE CZYŚCIĆ BENZYNĄ
NIE CZYŚCIĆ PARĄ
NIE UŻYWAĆ ROZTWORÓW ALKALICZNYCH
NIE UŻYWAĆ DETERGENTÓW
NIE CZYŚCIĆ POD CIŚNIENIEM W MYJNICE
NIE UŻYWAĆ ŚRODKÓW DO CZYSZCZENIA CZĘŚCI
Każde z powyższych może spowodować uszkodzenie bawełny oraz zbieganie się i twardnienie gumy i pokrywy.
5. Spłukiwanie
Opłukać wkład wodą pod małym ciśnieniem. Można użyć wody kranowej. Zawsze spłukiwać od strony czystej w stronę brudną. Usuwa to brud i nie wpycha go w pory filtra.
6. Wskazówki dotyczące suszenia
Zawsze należy suszyć wkład w sposób naturalny. Po opłukaniu należy strząsnąć nadmiar wody i pozostawić wkład do wyschnięcia.
NIE UŻYWAĆ POWIETRZA POD CIŚNIENIEM
NIE UŻYWAĆ OTWARTEGO OGNIA
NIE UŻYWAĆ SUSZAREK
7. Nasączanie olejem w aerozolu
Po oczyszczeniu filtra, należy go ponownie nasączyć olejem. Należy wtrysnąć olej do każdej fałdy filtra powietrza. Każdą z fałd powinno spryskać się tylko raz. Po nasączeniu należy odczekać 10 minut i pokryć olejem wszystkie pojawiające się białe miejsca.
8. Nasączanie olejem z butelki
Położyć 2 warstwy oleju na każdej fałdzie.
9. Wskazówki dotyczące nasączania olejem
Nigdy nie należy używać filtra powietrza K&N bez oleju ( pozbawiony oleju filtr nie zatrzyma brudu). Należy używać wyłącznie oleju do filtrów K&N. Olej do filtrów powietrza K&N składa się z olejów mineralnych i zwierzęcych oraz jest zmieszany ze specjalnymi polimerami, aby stworzyć skuteczną barierę. Czerwony barwnik dodaje się by łatwiej widać było naoliwione miejsca. Barwnik może wyblaknąć ale olej pozostanie i nadal będzie filtrować powietrze.
NIGDY NIE UŻYWAĆ PŁYNU DO PRZEKŁADNI AUTOMATYCZNYCH
NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU SILNIKOWEGO
NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU NAPĘDOWEGO
NIGDY NIE UŻYWAĆ WD-40, LPS I INNYCH OLEJI LEKKICH
10. Powtórny montaż.
Należy ostrożnie powtórnie zamontować wkład K&N. Należy upewnić się, że wkład jest dobrze umiejscowiony w obudowie. Nałożyć pokrywę sprawdzając czy jest w odpowiedniej pozycji. Dokręcić wszystkie śruby, zatrzaski, nakrętki lub uchwyty zgodnie z instrukcją.
11. Nie wyrzucać
Na obudowie filtra umieścić nalepkę "Nie wyrzucać" (dołączoną do każdego wkładu K&N). Należy upewnić się, że nalepka znajduje się w dobrze widocznym miejscu aby mechanik łatwo ją dojrzał.
12. Wskazówki dotyczące użycia
Dokonywać przeglądów co 20 - 30 000 km przy użytkowaniu w ruchu miejskim. Dokonywać częstszych przeglądów gdy samochód eksploatowany jest poza drogami publicznymi lub w warunkach silnego zapylenia. Należy pozwolić aby nagromadzony brud działał na naszą korzyść. Nie zaszkodzi on osiągom, a pomoże filtrować powietrze.
UWAGA - Wyjątkowo drobny pył (poza drogami publicznymi) może wyssać olej z wkładu. Może wystąpić konieczność częstszego nasączania olejem czystej strony filtra. Dla dodatkowej ochrony można użyć uszczelniają- cego smaru K&N na gumowe wykończenia wkładu.
Mam pytanie czy ta instrukcja dotyczy także filtra BMC i czy można zastosować środki K&N do filtra BMC
moje pytanie wynika z tego, iż środki do konserwacji BMC są dwa razy droższe.
to jest instrukcja do filtra K&N air flow a nie filtrów gąbkowych...
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » jak wyczyscic filtr powietrza ?
Wygenerowano w 0.039 sekund, wykonano 84 zapytań