31 Ostatnio edytowany przez cichy (2013-12-04 15:48:40)

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Dobrze wiem jakie elementy odpowiadają za dawkę paliwa i przy jakim uchyleniu przepustnicy.
Tylko, że zakładanie uboższej dyszy, dodając do tego temperaturę powietrza niższą o 20 stopni to takie łatanie problemu na druty.
I tak powinno być za ubogo.
Skoro na standardowych dyszach jest sporo za bogato przy temp. 0 na zewnątrz, to raczej strojenie tego gaźnika nie ma sensu.
Musi gdzieś lać paliwo bokiem.
Poza tym gaźnik i tak kwalifikował się do wymiany, ponieważ po zakupie nowej przesłony przepustnicy za 700zł, pęknięcia pojawiły się po 30MTH, nie stać mnie na taki częsty serwis gaźnika.

Gdyby zapłon był w za wcześnie to obrócenie statora o maksymalny kąt powinno dać jakąś zauważalną poprawę.

Wartość wyprzedzenia sprawdzałem lampą stroboskopową, co zresztą było widać na zamieszczonym filmie.
Tylko co z tego skoro nikt nie wie jaka powinna być to wartość.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

32

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Nikt oprócz serwisówki.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

33

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Nie ma takich danych w serwisówkach, nie spotkałem się.
Jest tylko stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nikt nie podaje o ile się zmienia zależnie od prędkości obrotowej.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

34

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Ja miałem to szczęście, że akurat jak miałem z tym problem w kacie kto inny nagrał filmik i podał dokładnie jak to jest.
Ciebie w sumie interesuje początek i koniec.
Sądzę że na jakimś zagranicznym forum są tacy co to wiedzą.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

35

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Obawiam się że trudno będzie zdobyć takie informacje. Jest filmik na yt i nikt go jeszcze nie skomentował. Nikt nie ma też takiego motocykla żeby popodmieniac części. Muszę kupić coś młodszego. Wymiana gaznika nie uleczyla problemu, ale za to przekonałem się że mikuni to syf. Jeżeli chodzi o moc i reakcje na gaz nie ma porównania do kehina.
rzesiadam się na 4t. Tam wszystko jest tańsze i prostsze.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

36

Odp: Diagnoza zapłon 2T

hehe ciekawe, bo użytkownicy 4t np. po urwaniu zaworu mówią tak samo o silnikach 2t :)

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

37

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Mi jeden 4t się zatarł, ale nie mam pretensji, bo to była moja wina. W pozostałych nie miałem problemu. Natomiast z częściami do 2t jest problem. Do 4t żadnego i w dodatku taniej. Jak ktoś sumennie serwisowal to zawór się nie urwie.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX