Odp: Diagnoza zapłon 2T
Dobrze wiem jakie elementy odpowiadają za dawkę paliwa i przy jakim uchyleniu przepustnicy.
Tylko, że zakładanie uboższej dyszy, dodając do tego temperaturę powietrza niższą o 20 stopni to takie łatanie problemu na druty.
I tak powinno być za ubogo.
Skoro na standardowych dyszach jest sporo za bogato przy temp. 0 na zewnątrz, to raczej strojenie tego gaźnika nie ma sensu.
Musi gdzieś lać paliwo bokiem.
Poza tym gaźnik i tak kwalifikował się do wymiany, ponieważ po zakupie nowej przesłony przepustnicy za 700zł, pęknięcia pojawiły się po 30MTH, nie stać mnie na taki częsty serwis gaźnika.
Gdyby zapłon był w za wcześnie to obrócenie statora o maksymalny kąt powinno dać jakąś zauważalną poprawę.
Wartość wyprzedzenia sprawdzałem lampą stroboskopową, co zresztą było widać na zamieszczonym filmie.
Tylko co z tego skoro nikt nie wie jaka powinna być to wartość.
CRF 490 sumo & CRF 250 MX