Odp: Diagnoza zapłon 2T
Jesteś pewien, że pełno mieszanki, a czasami płynu chłodniczego?
WWW.MOTO-KORN.PL
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Yamaha » Diagnoza zapłon 2T
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jesteś pewien, że pełno mieszanki, a czasami płynu chłodniczego?
W zasadzie to nie jestem pewien.
Wygląda to jak rozrzedzony olej, płyn chłodniczy chyba by się tak dobrze nie wymieszał.
Sprawdź dobrze ten gaźnik.
Może coś się stało z iglicą, może coś z pływakiem lub zaworkiem iglicowym.
Zaworek sprawdziłem, sprawdziłem też poziom paliwa w komorze pływakowej.
Zostaje tylko ta rysa na iglicy, ale przy zamkniętej przepustnicy to raczej nie ma znaczenia.
Spróbuje podmienić gaźnik, ja będzie dobrze to podmienię iglicę, albo kupię nowy gaźnik.
Zależy jaka jest ta rysa.
Jak na całej długości i jest głęboka to będzie puszczać więcej paliwa z dyszy.
Bardziej trzeba się zastanowić skąd ta rysa się wzięła?
Bez przesady. Przyczynę trzeba zdiagnozować, a nie na pałe kupować nowe części.
Różnie porysowane iglice widziałem, które pracowały dobrze.
Może jakaś fota tej iglicy?
Foty zrobię wieczorem, może coś będzie widać.
Tłok zużył się znacznie szybciej niż powinien, prawdopodobnie przez zbyt rzadki olej.
Zwykle był gęsty, teraz gdy motocykl pracuje, kapie sporo rzadkiego oleju z odpowietrznika zaworu wydechowego.
Wydaj mi się, ze jest rozcieńczony niedopalonym paliwem, lub chłodziwem.
Ale nic mi nie pasuje, bo chłodziwo zostawiłoby jakieś osady jak mleko itp. a benzyna odparowałaby z oleju.
Zrobiłem zdjęcia iglicy:
Sprawdzałem też działanie wyprzedzenia zapłonu w innym silniku 2t.
Co prawda był to nowy model yz 125, ale silnik podobny.
Wyprzedzenie działało w tę samą stronę co u mnie, ale kąt wyprzedzenia był sporo mniejszy.
Możliwa jest awaria modułu, która powoduje, że wyprzedza zapłon za daleko na wolnych obrotach?
Jeżeli iglica jest tak przytarta to jak wygląda dysza w której ta iglica pracuje. Może zamiast okręgu jest już jajo?
Iglica pracuje w rozpylaczu, nie w dyszy. Tego przetarcia nie powinieneś w ogóle odczuć.
Impulsator ma możliwość regulacji?
Jak daleko jest oddalony od magneta?
Miałem kiedyś podobny problem:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=xC7HEB7D8os[/url]
Wystarczyło przybliżyć impulsator.
Przy okazji może sprawdź klin na wale od magneta i czy dobrze masz ustawione wyprzedzenia zapłonu.
Sprawdź to albo czujnikiem zegarowym albo tarczą do ustawiania kąta zapłonu wydrukowaną z neta.
ja w swojej yz 250 miałem tak ( identyczny zapłon jak u ciebie) ustawiłem czujnikiem zegarowym według serwisówki kopie kopi i nie zagada ustawiłem na czyjeś znaki odpaliła od razu po miesiącu coś ciężko plic zaczęła wiec (ganzik,filt,swieca,kable wszytko zrobione jak powinno) i nic nie pali a problem tkwił w zapłonie ustawiłem na oko i kop i chodzi :D Wie popróbuj odpalić na innym ustawieniu zapłonu. Może masz zalany silnik i nie nadąży przepalić całej mieszanki z skrzyni korobowej?
Mały update. Silnik złożony na nowym tłoku i uszczelkach.
Impulsator nie ma możliwości przybliżenia, ale jest raczej blisko.
Przestawianie zapłonu w obie strony nic nie zmienia.
Udało mi się ustawić gaźnik tak, że ładnie trzyma wolne obroty przy maksymalnie zamkniętej przesłonie, ale śruba powietrza jest wykręcona ponad 3 obroty.
Po dodadniu lekko gazu zaczyna mocno dymić i dźwięk zmienia się na brzęczący. Wkręca się na max obroty, ale tam też dymi. Da radę trochę pojeździć, ale zanim się zagrzeje, zalewa świece.
Z odpowietrznika cały czas leci zbyt rzadki olej.
Zamówiłem gaźnik keihin PWK airstriker z RM 125, zamiast tego gównianego mikuni.
Zobaczymy co będzie.
Nie szukaj winy w gaźniku tylko w gównianej próbie jego regulacji.
Jeśli podejmujesz się regulacji gaźnika to powinieneś mieć jakąś nabytą wiedzę i wiedzieć co się robi jeśli brakuje regulacji wolnych obrotów i jakie elementy odpowiadają za dawkę paliwa w odpowiednich przedziałach.
Jak nie masz wiedzy to kolekcjonuj złom z prób podmiany.
"Możliwa jest awaria modułu, która powoduje, że wyprzedza zapłon za daleko na wolnych obrotach? "
Oczywiście, że jest możliwa. Wartość wyprzedzania można sprawdzić odpowiednią lampą.
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Yamaha » Diagnoza zapłon 2T
Wygenerowano w 0.050 sekund, wykonano 76 zapytań