16

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Jesteś pewien, że pełno mieszanki, a czasami płynu chłodniczego?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

17

Odp: Diagnoza zapłon 2T

W zasadzie to nie jestem pewien.
Wygląda to jak rozrzedzony olej, płyn chłodniczy chyba by się tak dobrze nie wymieszał.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

18

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Sprawdź dobrze ten gaźnik.
Może coś się stało z iglicą, może coś z pływakiem lub zaworkiem iglicowym.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

19

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Zaworek sprawdziłem, sprawdziłem też poziom paliwa w komorze pływakowej.
Zostaje tylko ta rysa na iglicy, ale przy zamkniętej przepustnicy to raczej nie ma znaczenia.
Spróbuje podmienić gaźnik, ja będzie dobrze to podmienię iglicę, albo kupię nowy gaźnik.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

20

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Zależy jaka jest ta rysa.
Jak na całej długości i jest głęboka to będzie puszczać więcej paliwa z dyszy.
Bardziej trzeba się zastanowić skąd ta rysa się wzięła?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

21

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Bez przesady. Przyczynę trzeba zdiagnozować, a nie na pałe kupować nowe części.
Różnie porysowane iglice widziałem, które pracowały dobrze.
Może jakaś fota tej iglicy?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

22

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Foty zrobię wieczorem, może coś będzie widać.
Tłok zużył się znacznie szybciej niż powinien, prawdopodobnie przez zbyt rzadki olej.
Zwykle był gęsty, teraz gdy motocykl pracuje, kapie sporo rzadkiego oleju z odpowietrznika zaworu wydechowego.
Wydaj mi się, ze jest rozcieńczony niedopalonym paliwem, lub chłodziwem.

Ale nic mi nie pasuje, bo chłodziwo zostawiłoby jakieś osady jak mleko itp. a benzyna odparowałaby z oleju.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

23

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Zrobiłem zdjęcia iglicy:

PunBB bbcode test
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test


Sprawdzałem też działanie wyprzedzenia zapłonu w innym silniku 2t.
Co prawda był to nowy model yz 125, ale silnik podobny.
Wyprzedzenie działało w tę samą stronę co u mnie, ale kąt wyprzedzenia był sporo mniejszy.
Możliwa jest awaria modułu, która powoduje, że wyprzedza zapłon za daleko na wolnych obrotach?

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

24

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Jeżeli iglica jest tak przytarta to jak wygląda dysza w której ta iglica pracuje. Może zamiast okręgu jest już jajo?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

25

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Iglica pracuje w rozpylaczu, nie w dyszy. Tego przetarcia nie powinieneś w ogóle odczuć.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

26 Ostatnio edytowany przez K@mil (2013-11-15 12:51:42)

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Impulsator ma możliwość regulacji?
Jak daleko jest oddalony od magneta?


Miałem kiedyś podobny problem:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=xC7HEB7D8os[/url]

Wystarczyło przybliżyć impulsator.

;)

27

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Przy okazji może sprawdź klin na wale od magneta i czy dobrze masz ustawione wyprzedzenia zapłonu.
Sprawdź to albo czujnikiem zegarowym albo tarczą do ustawiania kąta zapłonu wydrukowaną z neta.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

28 Ostatnio edytowany przez males93 (2013-11-15 19:07:23)

Odp: Diagnoza zapłon 2T

ja w swojej yz 250 miałem tak ( identyczny zapłon jak u ciebie) ustawiłem czujnikiem zegarowym według serwisówki kopie kopi i nie zagada ustawiłem na czyjeś znaki odpaliła od razu po miesiącu coś ciężko plic zaczęła wiec (ganzik,filt,swieca,kable wszytko zrobione jak powinno) i nic nie pali a problem tkwił w zapłonie  ustawiłem na oko i kop i chodzi :D Wie popróbuj odpalić na innym ustawieniu zapłonu. Może masz zalany silnik i nie nadąży przepalić całej mieszanki z skrzyni korobowej?

29

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Mały update. Silnik złożony na nowym tłoku i uszczelkach.
Impulsator nie ma możliwości przybliżenia, ale jest raczej blisko.
Przestawianie zapłonu w obie strony nic nie zmienia.
Udało mi się ustawić gaźnik tak, że ładnie trzyma wolne obroty przy maksymalnie zamkniętej przesłonie, ale śruba powietrza jest wykręcona ponad 3 obroty.
Po dodadniu lekko gazu zaczyna mocno dymić i dźwięk zmienia się na brzęczący. Wkręca się na max obroty, ale tam też dymi. Da radę trochę pojeździć, ale zanim się zagrzeje, zalewa świece.
Z odpowietrznika cały czas leci zbyt rzadki olej.

Zamówiłem gaźnik keihin PWK airstriker z RM 125, zamiast tego gównianego mikuni.
Zobaczymy co będzie.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

30 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2013-12-04 14:36:56)

Odp: Diagnoza zapłon 2T

Nie szukaj winy w gaźniku tylko w gównianej próbie jego regulacji.
Jeśli podejmujesz się regulacji gaźnika to powinieneś mieć jakąś nabytą wiedzę i wiedzieć co się robi jeśli brakuje regulacji wolnych obrotów i jakie elementy odpowiadają za dawkę paliwa w odpowiednich przedziałach.
Jak nie masz wiedzy to kolekcjonuj złom z prób podmiany.

"Możliwa jest awaria modułu, która powoduje, że wyprzedza zapłon za daleko na wolnych obrotach? "
Oczywiście, że jest możliwa. Wartość wyprzedzania można sprawdzić odpowiednią lampą.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL