1 Ostatnio edytowany przez backerrr (2013-11-15 20:35:49)

Temat: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

Witam, otóż w lipcu miałem poważną przygodę z moim katem.. i skończyło się na mandacie, złamanej ręce i dosyć mocnoooo obitym motocyklu i wielu innych mniej przyjemnych sprawach... Po wypadku motocykl wrócił na przyczepie do garażu i tak przestał 2 miesiące w oczekiwaniu na powrót mojej ręki do zdrowia.. Kiedy wszystko było już ok ze zdrowiem nadszedł czas na naprawę mojego kata gdyż był w opłakanym stanie.. (wygięta ośka i kierownica, felgi centry, lagi i półka do sprawdzenia, łożysko główki ramy dead, klocki się posypały, plastiki pozdzierane i popękane, lampa tylna zbita, podnóżek kierowcy i lusterko urwane, dźwignia zmiany biegów i tłumik pozdzierany, aaa i jeszcze crash pady pozrywane z ośki, chyba tyle..;/)

Na początku przyszły nowe-używane plastiki ktma - greger w kolorze pomarańczki (ogon+2 tylne boczki+błotnik SM+czacha- 2 ostatnie od młodszego rocznika :)) W 2 kolejności zakupiłem nową ośkę, ponieważ stara do niczego się już nie nadawała.. nowe klocki hamulcowe, lusterka; Naprawiłem podnóżek, crash pady poszły na śmieci i przyszedł czas, aby poskładać kata i oddać do mechanika na kontrolę. :)

Przy składaniu zawiechy, a dokładniej wbijaniu ośki, kiedy zostaje jej na zewnątrz 2cm i uderzam lekko młotkiem słychać metaliczny trzask i dopiero ośka wchodzi na miejsce z oporem.. wszystko skręcam tak jak było i tu pojawia się następny problem.. koło jest odsunięte od lewej lagi na 1,5cm, a do prawej lagi brakuje mu 0,5cm.. ktoś może pomoc ? podejrzewam, że felga przesunęła się na piaście. patrząc od przodu na koło felga z oponą zakrywa tarczę hamulcową... nie wiem czy tak ma być.. no i też ten metaliczny dźwięk i opór ośki.. Ośkę wkładam bez żadnych podkładek, czy dystansów.

Motocykl po tym został zawieziony do mechanika zakład "motogola" zostało wymienione łożysko główki ramy i sprawdzone lagi i półki i wszystko jest ok, ale sam mechanik nie wie o co chodzi z kołem- powiedział, że mogą mi je przesunąć na szprychach przez co wyrównają przerwę(tak czy siak do od centrowania).. Usterka ta nie ma wpływu na prowadzenie motocykla.. idzie prosto puszczam kierownicę przy różnych prędkościach i jedzie prosto. Prace po tym zostały wstrzymane, ponieważ kupiłem samochód i nie było funduszu na dalsze prace, a sezon dla mnie i tak dobiegł końca.. Teraz uzbierało się trochę kasy, a trzeba powoli działać, bo lista długa, a terror w sezonie sam się nie zrobi ;).  Piszę tutaj z myślą, że może ktoś coś powie mądrego, bo jest to dosyć wkurwiające.. ta jeb.. niemoc i niewiedza.. Poniżej dołączam zdjęcia ;)

Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli chciałbym wymieniać zawieszenie na up side down czy musiałbym wymieniać półki? bądź inne problemy? Jakie miał upsy lc4 620, bo od tego modelu najłatwiej dostać w przestępnej cenie, bądź jakie polecacie ? WP48 od 640?
[url]http://imageshack.us/g/1/10405507/[/url]

Z góry dzięki i pozdro!

DT125R ->  KTM LC4 640

2

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

Po zdjeciach wyglada tak jak by piasta była przesunięta na szprychach względem felgi, nie masz w okolicy jakiegoś kumpla, który by użyczyl swojej felgi na przymiarkę ??

3

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

nie bardzo - z ekipy jestem jedynym posiadaczem SMa..;/ teraz nawet nie mam jak podejść do motocykla, bo jestem aktualnie w poznaniu(studia), a ktm stoi w zach-pom złocieniec... ;/ może jakiś inny sposób?

DT125R ->  KTM LC4 640

4

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

Napisałeś piękny referat ale nic z niego nie wynika.

Przednie koło jest nowe czy takie miałeś?
Przed wypadkiem koło miało dobre odstępy po obu stronach?
Dlaczego musisz wbijać ośkę? Czy musisz ją również wbijać jak nie ma koła?
Z jakiego modelu KTM masz tą nową ośkę? Sprawdzałeś może czy jest ona takiej samej długości co stara?
Czy podczas zakładania koła nie pominąłeś jakiejś tulejki dystansowej lub nie pomyliłeś ich stron?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

1. Takie było
2. Nigdy się nie przyglądałem znacząco, ale jakby tak było to bym widział. Także było git.
3. Jak nie mam koło to ładnie przechodzi przez lagi bez żadnego oporu. Jak przekładam przez koło idzie ok i jak zostaje około 2cm do końca jakby się tak zacinało i przy lekkim uderzeniu młotkiem słychać takie stuknięcie jakby gdzieś w środku i ośka wchodzi do końca.
4. Tak wszystko sprawdziłem, ośka identyczna. Jak dobrze pamiętam od lc4 640 adventure z takimi samymi lagami. Przykładałem do mojej ośki i wszystko się zgadzało tylko moja stara ośka wygięta mniej więcej pod kątem 20-30stopni...
5. Nie było żadnych tulejek.. sama ośka + śruba do ośki nic więcej i dlatego się dziwiłem..

Co do lag może coś możesz pomoc jakbym chciał wymieniać??

Dzięki za odp. :)

DT125R ->  KTM LC4 640

6

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

Kolego a zastanawiałeś sie na tym ze podczas wypadku skręciłeś polki lub masz skrzywiony-e gable . Ze by sprawdzić dokładnie gable trzeba je rozebrać na czynniki pierwsze  i sprawdzić same rury chromowe i oddzielnie aluminiowe , wazne jest aby sprawdzic polki gabli
http://www.franzracing.de/images/details/23.jpg
http://www.franzracing.de/images/details/22.jpg

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

7

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

Aby zmienić na WP48 musisz mieć nowe półki, nowe lagi WP48, nową ośką z nowym kołem pod grubą ośke lub dorabiać tulejki pod swoją obecną ośkę.
Ty masz teraz ośkę o grubości 17mm a WP48 ma ośkę o grubości 26mm.
Lagi od byle jakiego KTM-a byle były WP48.
Półki możesz kupić od exc,sx itp ale będą węższe niż te od LC4.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8 Ostatnio edytowany przez kik_man (2013-11-16 16:47:33)

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

oska przy wp48 20 lub 26mm zalezy od rocznika. najlepiej jakbys kupil caly komplet z jednego motocykla

9

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

20mm ma WP43

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

Niektóre modele WP48 (n.p. LC4 AV '02-'03 i bodajże sporo bergów) ma ośkę 20mm z przodu. Nie zależy to od rocznika tylko modelu (bodajże tylko w enduro może się tak trafić).
Jeśli chodzi o szerokość półek to te pod WP48 w LC4 Enduro też są "wąskie" - tylko SMowe są szersze (o 1cm). Ma to znacznie jeśli chce się wkładać zacisk 4t. Półki występują też z różnym offsetem. WP48 występują w kilku setupach, więc jeśli nie chce się spieprzyć geometrii to też trzeba nad tym podumać. Są w nich 2 rodzaje mocowań zacisku ham. (pod 2 lub 4t).

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

11

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

fxrider napisał/a:

Niektóre modele WP48 (n.p. LC4 AV '02-'03 i bodajże sporo bergów) ma ośkę 20mm z przodu. Nie zależy to od rocznika tylko modelu (bodajże tylko w enduro może się tak trafić).
pzdr, Adam

Pomyliło Ci się z 30mm który był w 660 Rally 2002

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

hacker33 napisał/a:

Pomyliło Ci się z 30mm który był w 660 Rally 2002

Założymy się ? :) Ja to miałem w garażu, więc trochę ryzykujesz...

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

13

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

A sam montaż przeprowadzasz prawidłowo? Nie chodzi mi o wbijanie ośki.
Nie wiem jak to wygląda u Ciebie w motocyklu.
W husabergu najpierw wbijasz oś, dokręcasz śruby w prawej ladze (siedząc na moto), dokręcasz nakrętkę osiodpowiednim momentem, luzujesz śrubki trzymające oś w prawej ladze, naciskasz przedni hamulec i wciskasz amortyzator parę razy żeby się koło ułożyło i dopiero na końcu dokręcasz śruby w lagach odpowiednim momentem.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

14

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

fxrider napisał/a:
hacker33 napisał/a:

Pomyliło Ci się z 30mm który był w 660 Rally 2002

Założymy się ? :) Ja to miałem w garażu, więc trochę ryzykujesz...

Przejrzałem serwisówki tych modeli co podałeś i nic takiego nie znalazłem.
Więc chętnie się dowiem w dokładnie jakim modelu to było.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

15

Odp: KTM LC4 640 PROBLEM Z ZAWIESZENIEM PRZÓD... mała historia

hacker33 napisał/a:

Przejrzałem serwisówki tych modeli co podałeś i nic takiego nie znalazłem.
Więc chętnie się dowiem w dokładnie jakim modelu to było.

Dziwne... ja znalazłem:
[url]http://www.mikescyclektm.com/pf/2002/2002_4-str/c640-LC4-Adventure.pdf[/url]
plansza 5: rozpisany zawias WP48
plansza 26: przednie koło:
#30 - ośka przedniego koła opisana jako: "WHEEL SP. FRO.USD43 185MM 2001
#3 - tuleja przedniego koła o wymiarach: BEAR. SPACERTUBE 20,5X25X80,3
#4 - łożysko przedniego koła: GROOV.BALL BEAR.6904 2RSRC3 , 6904 to 20x37x9


pozdrawiam, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...