Temat: Diagnoza zapłon 2T
Zrobiłem filmik z testów wyprzedzenia zapłonu przy pomocy lampy stroboskopowej.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=0g3k7jHqPrk[/url]
Od 30-tej sekundy widać lepiej.
Chodzi o to, że chciałbym się upewnić zanim wywalę kasę na nowy moduł.
Od początku.
Motocykl yz125 2003r.
Jeździłem i nagle coś się skopało. Motocykl jakby miał mniej mocy, nie trzyma wolnych obrotów kiepsko się wkręca, odpala tylko gdy przytrzymam gaz, dymi z wydechu jakby mieszanka była sporo za bogata.
Sprawdziłem w kolejności:
Założyłem nową świecę, filtr powietrza, nowe paliwo.
Sprawdziłem gaźnik( zawór iglicowy, poziom paliwa w komorze, dysze czyszczenie).
wymieniłem uszczelkę pod głowicą zmierzyłem kompresję (10bar)
Sprawdziłem red valve.
Zmierzyłem oporność na wyjściach z statora i na cewce zapłonowej, wszystko z godnie z serwisówką.
Fajka świecy czasami pokazywała brak przejścia, więc wymieniłem na nową.
Żadnej poprawy.
Nie sprawdziłem uszczelniaczy wału, bo nie mam pomysłu jak, ale mają nalatane niecałe 30 godzin, więc raczej ich nie podejrzewam.
Został chyba tylko moduł.
Czy obserwując powyższy filmik da się stwierdzić lub wykluczyć jego awarię?
Czy kąt zapłonu powinien tak skakać gdy silnik ma bardzo niskie obroty?
Lampa gaśnie na wysokich obrotach, ale silnik dalej pracuje, czy to może być wina lampy?
Może nie została przystosowana do błyskania tak szybko :)
CRF 490 sumo & CRF 250 MX