Odp: gumowanie na tylnym kole
Spidi wie co mówi. Jak ktoś się porządnie latać na kole chce nauczyć to nie ma innego wyjścia. To co pokazane jest nam filmiku raczej za wysokim poziomem nie jest.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » gumowanie na tylnym kole
Strony Poprzednia 1 … 25 26 27 28 29 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Spidi wie co mówi. Jak ktoś się porządnie latać na kole chce nauczyć to nie ma innego wyjścia. To co pokazane jest nam filmiku raczej za wysokim poziomem nie jest.
Jako, ze coś tam o gumowaniu wiem, pozwolę sobie zabrać głos - zgadzam skę w 100% z tym co napisał Krzywer.
Klama rządzi!! Z gazu się da a i owszem... tylko po co!? ;)
Ze sprzęgła można również na wyższych biegach(prędkościach), jest łatwiej, przyjemniej, szybciej, bezpieczniej, daje więcej kontroli i wbrew pozorom dla silnika i napędu często zwyczajnie lżej(a już na pewno nie gorzej)?Większość ludzi boi się sprzęgła kiedy się uczy - moim skromnym zdaniem zupełnie niepotrzebnie a potęgują to mity których na temat obu technik jest masa. Ćwiczcie klamę - WARTO! To jedyna słuszna droga...
Zresztą jak opanujecie klamę to stawianie z gazu będziecie mieli ogarnięte niemal z autoamtu. W drugą stronę jest trudniej i trzeba poćwiczyć...
Z tego co wyczytałem latasz na EXC 450 i moje pytanie jest takie czy walisz z klamy na 1 i 2 ???
Tak, zawsze klama - niezależnie czy to exc 450, r1 czy jakaś 600ta z zębatą +/- 55zębów!
Jedyny wyjątek to jazda w terenie bo dosyć często zdarzają niezbyt wysokie i krótkie gumy, czasem wręcz nie planowane ale to bardziej elementem pokonywania niektórych przeszkód niż typowe gumowanie.
Oczywiście zdarza mi się sypnąć z gazu ale to bardziej z nudów i dla odmiany niż z jakiegokolwiek innego powodu.
Jeśli chcecie nauczyć się NAPRAWDĘ DOBRZE gumować to nie ma innej drogi. Można oczywiście jeździć z gazu - wolny kraj!;) Nie dorabiajcie jednak do tego żadnej ideologii w stylu "tak jest lepiej albo bezpieczniej" bo nie tylko nie jest to prawdą ale próbujecie w ten sposób zawracać kijem Wisłę.
Są pewne podstawy, niezależnie czy mówimy o jeździe ścigiem po torze wyścigowym, motocyklem MX po torze motocrossowym, jazdę na przednim kole, grę w bilard, tenisa czy cokolwiek innego... Warto je poprostu znać i opanować. Z gumowaniem nie jest inaczej.;)
Dobra Spidi, niektórym nie przegadasz :P
ja swoje napisałem kilka stron wczesniej i do nauki sprzegło? chyba zeby plecy zaliczyc.
No ale co ma sprzęgło do pleców? Równie dobrze z gazu możesz polecieć na plecy jak nogi Ci w powietrzu latają..
ma to ze z gazu czujesz jak motocykl Ci sie podnosi i w razie czego mozesz popuscic a ze sprzegła jak za mocno strzelisz to przewinie cie bez orientu karol128 to moze ty sie pochwal jak latasz. spidi mowisz ze ze sprzegla to taka podstawa a to skad taki wniosek? w podreczniku nauki jazdy wyczytałes?
Do szybkiej gumy gdzie przebijesz za chwile na bieg wyżej jest to bez różnicy czy podniesiesz z klamy czy z gazu (chyba, że na wysokim biegu nie wstanie z gazu i trzeba strzelać). Ale do wolnej gumy jest dużo lepiej pyknąć sprzęgłem, sekunda i jesteś w pionie. Bez szarpania i kombinowania. Zobaczcie jak stunterzy podnoszą. Im szybciej w pion tym mniej przyśpieszysz i o to chodzi :)
Każdy będzie robił jak mu wygodnie, ale idźcie na jakość nie na długość.
ma to ze z gazu czujesz jak motocykl Ci sie podnosi i w razie czego mozesz popuscic a ze sprzegła jak za mocno strzelisz
Jak kierownik cipa to i na schodach nogi połamie... ;))))
Jak przedobrzysz z gazem to też fikniesz na plecy, nawet się nie zdążysz zdziwić kiedy - widziałem wielokrotnie na własne oczy(nie na filmikach na youtube) i nie jest to żaden argument! Oczywiście jak się przewijali po strzale z klamy również... Taka niestety często jest niestety cena nauki - jednemu przychodzi łatwiej innemu opornie.
Prawda jest taka, że przy nauce NIKT nie strzela od razu piona! Każdy normalny się boi, ma respekt i idzie małymi kroczkami... najpierw ledwie podbija koło, potem ciut wyżej a dopiero dłuuuuuuugo długo później gdy opanuje jazdę w okolicy balansu strzela od razu w jego okolicę.
spidi mowisz ze ze sprzegla to taka podstawa a to skad taki wniosek? w podreczniku nauki jazdy wyczytałes?
Miłe to nie było ale niech będzie;) ... a co jeśli Ci powiem, że takie "podręczniki" pisałem i to jakieś 6-7 lat temu?
Co jeśli powiem Ci że nauczyłem gumowania i nie tylko(albo pomogłem robić progres) 10tkom kumpli? Co powiesz na to, że bawiłem się w stunt od samego jego początku w PL, później startowałem w zawodach kiedy już zaczęto je organizować a na koniec kiedy brakowało mi czasu na treningi, sędziowałem największe imprezy stuntowe w kraju?
Powiesz pewnie, że i tak z gazu jest the best a ja nie wiem o czym piszę... ;))
Tak sobie z ciekawości przyglądałem się tej dyskusji i wklepałem w google spidi stunt, potem badboyz białystok i chyba spidi wie co mówi :)
A ja pi.erdole idę niedługo pocwiczyc, nie będę sie kłócił poprostu trzeba sprawdzić ta klamke:) Ale zauwazyłem jedno-z gazu na 3 kończą sie biegi i nara. Poprobuje z 2 na 3 sie przebić żeby mieć no limit o ile jest to możliwe, a wydaje mi sie ze jest.
PS. Czarny a mówiłem ze kółko trzeba pocwiczyc, bo właśnie mam wrażenie ze sie zatrzymaliśmy w tej kwesti. Gumy maja byc opanowane jak u Pekińskiego, a jak nie to przerzucam sie na kopanie robaków i wiazanie haczyków;)
Ja jako początkujący muszę się zgodzić ze spidim.
Ze sprzęgła nie boję sie postawić moto i jest to bułka z masłem, pełna kontrola i dwa elementy do kontroli (sprzęgło i gaz).
Z gazu kompletnie mi nie wychodzi, boję się mam miej kontroli i zdecydowanie za szybko nabieram prędkości.
Co do przegumowania to jest hebel, tylko niestety trzeba sobie to zakodować na stałe bo naturalnym odruchem jest zeskok na nogi.
Ja jak na razie mam największy kłopot z balansem, jak postawię wysoko to mnie znosi, no i żeby się nauczyć dobrze gumować, trzeba wyzbyć się trochę strachu ja tego nie potrafię i kończę max na 3-biegu :(
Jeszcze jedno wysokie mandaty też hamują zapał do nauki :[
Ten filmik pomógł mi w opanowaniu wolnej na 1 biegu.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=PKcv0fOYNWM[/url]
I pokazuje jak z klamy wali i z gazu.
Dużo teorii padło. Najwyższy czas ćwiczyć i próbować nowych sposobów bo od czytania nic nie wyjdzie.
uncatchble elegancko już zapodaje.
No i jak by nie było z filmiku jacy widać że szybkie złapanie balansu czy ze sprzegła czy z gazu nie sprawia mu tu żadnej różnicy wczhodzi tak samo szybko na koło i na balans
Do szybkiej gumy gdzie przebijesz za chwile na bieg wyżej jest to bez różnicy czy podniesiesz z klamy czy z gazu (chyba, że na wysokim biegu nie wstanie z gazu i trzeba strzelać). Ale do wolnej gumy jest dużo lepiej pyknąć sprzęgłem, sekunda i jesteś w pionie.
Zgadzam się w 100 % i caly czas o tym pisze
Jeśli chcecie nauczyć się NAPRAWDĘ DOBRZE gumować to nie ma innej drogi.
Jakoś się nie zgodze że tylko tędy droga jest cała masa filmików na necie jak kolesie latają bez sprzęgła
Zobacz sobie jak latają czarnuchy i jak mają opanowany balans i gaz przy czym wymachując lewą ręką gestykuluja !!!!
Teraz powiedz to IM że się mylą i nie ma innej drogi !
[url]http://www.youtube.com/watch?v=qNnrCKi4-js[/url]
2 Sparawa gumy z biegami kiedyś się kończą jak nie masz wyczucia pionu i balansu
Balans balans + gaz ;)
Ja staram się z 2 ki czy 3 ki stabilizować motocykl i jechać jak najdalej
I/JG53_Pogo ale tak naprawdę nie wiesz jak czarnuchy nauczyli się gumować...
a jeżeli okazałoby się, że właśnie zaczęli od strzału z klamki to co wtedy...?
Jakoś wolę wierzyć komuś kto pisze spokojnie bez zaczepek i dogryzania (Spidi) niż reszcie która tylko podrzuca filmiki.
Tym bardziej że Spidi trochę tych kilometrów na gumie zrobił...
Nie no Kula spoko przecież po to jest forum dla dyskusji .
Ja nie twierdzę że jest łatwiej czy gożej z sprzęgłem ale uważam że jak ktoś potrafi podrywać moto bez sprzęgła i łapać balans to jest to zbyteczne a kolega że bez tego nie nauczysz się gumować .
Też jeżdze na gumie i wiem co mówię czasami walę długie a czasami krótkie zależy jak wychodzi mi utrzymanie balansu ale to dalej ćwiczę .Ale wyczucie samego tego punktu nie sprawia mi problemu i stało się to normalne niczym chleb powszedni
Nic nikomu nie dogryzam, tylko powiedzialem jak sytuacja wyglada z autopsji, i tak jak POGO wyzej zauwazyl wyzej argumentowalem swoje racje naprzeciw słowom ze tylko sprzegło i bez tego nie nauczysz sie gumowac. Takze luz bez spiny a odnosnie gumy to latac ,trenowac, raz tak/raz tak co komu podpasuje i bedzie sie lepiej czul tak niech jezdzi i sie uczy i ciagle trenuje.
Strony Poprzednia 1 … 25 26 27 28 29 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » gumowanie na tylnym kole
Wygenerowano w 0.064 sekund, wykonano 70 zapytań