Odp: gumowanie na tylnym kole
Mam problem bo nie mogę na mojej dt 125 poderwać jej do góry z gazu /: Nie chodzi o to ze się boję i odpuszczam tylko po prostu nie mogę jej poderwać. Może macie jakieś rady?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » gumowanie na tylnym kole
Strony Poprzednia 1 … 24 25 26 27 28 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Mam problem bo nie mogę na mojej dt 125 poderwać jej do góry z gazu /: Nie chodzi o to ze się boję i odpuszczam tylko po prostu nie mogę jej poderwać. Może macie jakieś rady?
Żółtodziobom polecam ten oto filmik: [url]http://www.youtube.com/watch?v=78l7-S-0oS0[/url]
Sam się z niego uczyłem i progress rośnie.
Ale jak moto słabe to nie da rady z gazu
Czytaj ze zrozumieniem napisałem o tym wtedy pomagasz sobie strzeleniem ze sprzęgła
To jest dobry trik jak masz małą pojemność 50
Teraz ja potrzebuje rady, napiszcie mi coś o stawianiu ze sprzęgła. Z gazu mi się udaje, zapinam następny bieg i jadę sobie już kawałek, z równowagą dalej kupa, ale trenuje. Natomiast za cholerę nie mogę ładnie poderwać ze sprzęgła! Napisze mi ktoś jak DEBILOWI jakieś wskazówki...
No gaz czyli odopwiednie obroty + krutkie mocne wcisniecie sprzęgła i szybki puszczenie to chyba tyle ?
Rudy102 z gazu się da nawet 50 ccm wyrwać lecz trzeba sobie pomóc szaprnięciem,z tylnich stopek ;) Inaczej nie ma szans :) Jeśli masz właśnie 50 ccm. to krótka porada,długi asfalt,jedynką się normalnie rozkulaj,wpinaj dwójkę,stajesz na stopki,i przy ok.6-7tyś. obrotów odpuszczasz i dajesz na maks.manetkę,w tym samym czasie "podskakując" (czyt.naciskając) na tylne stopki i ciągnąć kierę do siebie :) Na początku jest to trudne ale da się opanować ;) A co do sprzęgła,to jedynka,standardowo troszku do przodu się kulnij,sprzęgło,gaz i przy około 7,5-8 strzel sprzęgłem i leciutko szarpnij kierownice, motocykl powinien podnieść pyszczek :)
Tutaj poprzedni właściciel Małej z dwójki - [url]http://www.youtube.com/watch?v=4RoOBypBT3U[/url]
A tutaj ze sprzęgła - [url]http://www.youtube.com/watch?v=BKd0hGg3L54[/url]
Dlaczego nic swojego?:) Z tego powodu,że rozwaliłem uszczelniacze przez schody,jakieś mniejsze gumy itp. i nie chce wykończyć lagów :)
dobrze że nie chcesz wykończyć "lagów" dbasz o moto :)
Bez katów nie ma zabawy!
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/834/35273411.png/][/url]
Powoli zaczynam łapać piony, jedyne co mnie ogranicza to pełen pampers za każdym razem gdy zabiera bardziej do tyłu. Generalnie to wheelie na gazie ogarniam, zaczynam na 2 kończę na 5. Nie zawsze się uda ale to już coś. Nie wiem dlaczego ale nie potrafię użyć tego sprzęgła do zaczęcia gumy, nie mam takiego wyczucia jak na gazie. Moto wchodzi elegancko w pion z 2 z gazu, a nawet z 3.
Rudy102 z gazu się da nawet 50 ccm wyrwać lecz trzeba sobie pomóc szaprnięciem,z tylnich stopek ;) Inaczej nie ma szans :) Jeśli masz właśnie 50 ccm. to krótka porada,długi asfalt,jedynką się normalnie rozkulaj,wpinaj dwójkę,stajesz na stopki,i przy ok.6-7tyś. obrotów odpuszczasz i dajesz na maks.manetkę,w tym samym czasie "podskakując" (czyt.naciskając) na tylne stopki i ciągnąć kierę do siebie :) Na początku jest to trudne ale da się opanować ;) A co do sprzęgła,to jedynka,standardowo troszku do przodu się kulnij,sprzęgło,gaz i przy około 7,5-8 strzel sprzęgłem i leciutko szarpnij kierownice, motocykl powinien podnieść pyszczek :)
Tutaj poprzedni właściciel Małej z dwójki - [url]http://www.youtube.com/watch?v=4RoOBypBT3U[/url]
A tutaj ze sprzęgła - [url]http://www.youtube.com/watch?v=BKd0hGg3L54[/url]
Dlaczego nic swojego?:) Z tego powodu,że rozwaliłem uszczelniacze przez schody,jakieś mniejsze gumy itp. i nie chce wykończyć lagów :)
Jakbym miał obrotomierz. ;d Jutro spróbuje na tylnych stopkach bo zawsze na stopkach kierowcy się wybijałem żeby tylnego hamulca pilnować.
No i gitara cwicz cwicz ja też dalej ćwicze !!!
Ja tylko dodam że 2T jest trudniej manewrować gazem bo jest podziczały :D
A tu takie moje gumy i jazda z dziewczynami :D
[url]http://www.youtube.com/watch?v=LlUbSSiIegY[/url]
I trochę terenu i nie tylko
[url]http://www.youtube.com/watch?v=zei7fVE0orA[/url]
Jako, ze coś tam o gumowaniu wiem, pozwolę sobie zabrać głos - zgadzam skę w 100% z tym co napisał Krzywer.
Klama rządzi!! Z gazu się da a i owszem... tylko po co!? ;)
Ze sprzęgła można również na wyższych biegach(prędkościach), jest łatwiej, przyjemniej, szybciej, bezpieczniej, daje więcej kontroli i wbrew pozorom dla silnika i napędu często zwyczajnie lżej(a już na pewno nie gorzej)?
Większość ludzi boi się sprzęgła kiedy się uczy - moim skromnym zdaniem zupełnie niepotrzebnie a potęgują to mity których na temat obu technik jest masa. Ćwiczcie klamę - WARTO! To jedyna słuszna droga...
Zresztą jak opanujecie klamę to stawianie z gazu będziecie mieli ogarnięte niemal z autoamtu. W drugą stronę jest trudniej i trzeba poćwiczyć...
wbrew pozorom dla silnika i napędu często zwyczajnie lżej(a już na pewno nie gorzej)?
Mylisz się i to bardzo raz że cierpi kosz sprzęgłowy to i napęd bo dostaje moment przeniesienia ze strzału z obrotów
Z gazu się da a i owszem... tylko po co!
Nie rozumiem twojego toku myślenia jeżeli motocykl z gazu idzie normalnie na koło to po co sobie pomagać strzałem ze sprzęgła by go dzwignąć ?
Raz że motocykl płynniej wchodzi na koło co jest ułatwieniem w znalezienu punkt balansu
Ale zresztą nie ważne róbta co chceta jak się to mówi nie mój cyrk i nie moje małpy
Pogo mówisz z doświadczenia?
Wierz mi - nie mam żadnego celu w tym żeby wprowadzać Ciebie czy innych w błąd.
Piszę z doświadczenia na przestrzeni kilku ładnych lat, zarówno swojego jak i dziesiątek moich kumpli... trochę więc tego na przestrzeni kilku lat się nazbierało bo w zasadzie motocykle służyły niemal wyłącznie do tego! :)
Męczyłem w ten sposób 7 swoich własnych motocykli i w żadnym nie miałem najmniejszych nawet problemów ze sprzęgłem a co dopiero jakichś awarii. Koledzy też się nie skarżyli.
Weź poprwkę na fakt, że "strzał z klamy", strzałem jest tylko z nazwy.
W praktyce rzecz polega nie tyle na bezmyślnym hamskim puszczeniu wduszonej wcześniej do końca klamki co bardziej na delikatnym jej pacnięciu, wręcz muśnięciu!
Na najniższych biegach gdzie jak piszesz szpej sam z siebie chętnie idzie na koło z gazu ,akcja sprzegłem będzie wręcz symboliczna więc jak tu się cokolwiek ma niszczyć? Na wyższych biegach będzie bardziej zdecydowana ale tam z gazu nie postawisz wcale albo będzie to wymagało szarpania za manetę, wstawania, szarpania za kierę albo wszystko na raz...
Nie rozumiesz mojego toku rozumowania?
Na Twoje pytanie odpowiem pytaniem... po co kupować do jazdy po publicznej drodze, Ferrari czy niemal wyczynowe Supermoto, jak można z powodzeniem latać Dacią albo chińskim skuterem?
Ja nie odkrywam ameryki. Zwyczajnie piszę jak jest.
Kilka najważniejszych różnic GAZ vs KLAMA:
- z gazu wstaje płynnie ale wolniej przez co nabierasz większej prędkości zanim zbliżysz się w okolicę punktu balansu a jednocześnie masz mniej czasu na ustabilizowanie i uspokojenie motocykla
- z gazu masz mniejszą kontrolę ponieważ patrz wyżej(chcesz czy nie ale musisz przyspieszyć, im wyższa prędkość i bieg tym bardziej agresywnie musisz to zrobić a więc cała akcja staje się bardziej nerwowa, trwa dłużej i nabierasz jeszcze więcej prędkości żeby unieść koło i zdążyć złapać balans)
- to kiedy wogóle postawisz na gumę i ile wysiłku będzie to wymagało z Twojej strony zależy od wielu rzeczy(bieg, obroty, prędkość, pozycja na motocyklu itd.), możliwości jakie daje technika z gazu vs klama wypadają w tej kwestii druzgocąco dla pierwszej techniki(to co jest sufitem dla "gazu" będzie niemal "podłogą" dla klamy)
Nie mówię, że sposó z gazu jest be i nie należy go wogóle używać. Twierdzę jedynie, że klama to absolutna podstawa jeśli ktoś chce się nauczyć we właściwy sposób bo w 9 na 10 sytuacji będzie lepszą techniką. Poprostu upraszcza życie i daje więcej funu.
co drajwer to inne zdanie, ja swoje napisałem kilka stron wczesniej i do nauki sprzegło? chyba zeby plecy zaliczyc. Guma tylko z gazu . chyba ze do stawiania z 5 biegu to wtedy sprzegło. luknij wszystko z gazu : [url]http://www.youtube.com/watch?v=-egC5cB2gFQ&feature=youtu.be[/url] 0:50 1:20 1:40. na ten przyklad.
Strony Poprzednia 1 … 24 25 26 27 28 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » gumowanie na tylnym kole
Wygenerowano w 0.059 sekund, wykonano 67 zapytań