301

Odp: gumowanie na tylnym kole

Peka napisał/a:

Spróbujcie w crossowych butach całą stopą wciskać hebel :)

tzn, chodzi Ci żeby trzymać całą stope na dźwigni hebla i nie dotykać podnóżka ?

Drive only as fast as              Kawasaki KX 125 98 (sold)
you have it under control        HONDA CRF 450R HM

https://www.facebook.com/uncatchblevideos

302

Odp: gumowanie na tylnym kole

Dokładnie.
[url]http://i.imgur.com/EHpC8Rs.jpg[/url]

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

303

Odp: gumowanie na tylnym kole

Peka napisał/a:

Dokładnie.
[url]http://i.imgur.com/EHpC8Rs.jpg[/url]

tu już gruba guma ;p takich się boimy hehe

304

Odp: gumowanie na tylnym kole

ja nie używam tylnego hebla, może no limitów nie trzaskam, punkt "kupy" mam w miarę dobrze wyczuty, natomiast nie potrafię sterować motorem - skręcać - janąc na 1 kole. Chodzi mi o to, że np znosi mnie na krawężnik albo lewy pas. Czy ktoś wie jak to kontrolować i umiałby objaśnić?

305 Ostatnio edytowany przez daniken (2013-05-11 17:23:33)

Odp: gumowanie na tylnym kole

zioleczko450 napisał/a:

Chodzi mi o to, że np znosi mnie na krawężnik albo lewy pas. Czy ktoś wie jak to kontrolować i umiałby objaśnić?


Wyżej :) Podnieś sprzęta wyżej. Im bliżej balansu tył łatwiej nim sterować. Mając moto przed balansem ciężko jest cokolwiek zrobić. Wtedy skręcić możesz jedynie siłowo. Punkt balansu daje już sporą możliwość manipulacji sprzętem a jak wyrzucisz go poza punkt balansu to nawet możesz cyrkle kręcić :) Kiera w przeciwną stronę niż chcesz skręcić, wystaw kolano tam gdzie chcesz jechać i balansuj ciałem.
To tak na szybko. Ze stopalami jest podobnie. Jak masz tylne koło 10 cm nad ziemią to w ogóle nie da się go kontrolować. Jak się go podniesie wystarczająco wysoko to możesz jechać, prosto, skręcać, zawracać itp

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

306

Odp: gumowanie na tylnym kole

A jeszcze jedno pytanie, używając tylnego hebla odpuszczać do końca gaz ? Czy trzymając go norlanie klikać lekko w dźwignię ?

Drive only as fast as              Kawasaki KX 125 98 (sold)
you have it under control        HONDA CRF 450R HM

https://www.facebook.com/uncatchblevideos

307

Odp: gumowanie na tylnym kole

Gaz trzymasz płynnie, hebla lekko jak ucieka poza balans, albo jak chcesz zwolnić :) Szarpiąc gazem i ciskając hebel będzie tobą miotało jak szatan :D

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

308

Odp: gumowanie na tylnym kole

Generalnie to teraz cały zestaw lata, mały i lekki jestem to mną zamiata :D.

Drive only as fast as              Kawasaki KX 125 98 (sold)
you have it under control        HONDA CRF 450R HM

https://www.facebook.com/uncatchblevideos

309

Odp: gumowanie na tylnym kole

Warto jeszcze przy temacie balansu i skrecania wspomnieć o ciśnieniu w tylnej gumie. Jak jest mało wiatru to motocykl jest stabilny ale skrecanie to porazka, jak wiatru jest wiecej to początkującym na pewno będzie ciężej ogarnąć ale jak sie ogarnie to motocykl sie pięknie słucha.

310

Odp: gumowanie na tylnym kole

Ostatnio powróciłem do nauki gumowania wcześniej na 2 lata porzuciłem temat po tym jak przegiełem Tuono 1000 R i jakaś tam blokada się utrzymywała.

Teraz postanowiłem zacząć wszystko od początku na słabszym sprzęcie aby opanować technikę. Postanowiłem zacząć od DR 350 bo berg 570 to straszny cham i boję się trochę uczyć przy takiej mocy. Chociaż wszyscy mnie namawiają aby uczyć się na bergu bo sam się podnosi ale moim zdaniem jak nauczę się na dr i będę wiedział na ile mogę sobie pozwolić na bergu będzie już prościej.

Za pierwszym razem próbowałem targać ją z gazu na 1 biegu i podnosiła się tylko wtedy gdy moto toczyło się powoli i nagle otwierałem całkowicie gaz. Ale szła w górę na kilkadziesiąt cm i kończyła się jedynka. Dzisiaj chciałem pouczyć się ze sprzęgła początkowo w terenie ale moto mieliło tylnym kołem w piachu zamiast wędrować do pionu więc pojechałem na płyty. Najpierw próbowałem z 2 biegu przy powolnym pyrkaniu ale tylko lekko odciążał koło niezależnie od obrotów. Wyczaiłem że najlepiej wychodzi na 1 biegu gdy moto toczy się na obrotach jałowych i wtedy sprzęgło i gaz. Wreszcie zaczął się konkretnie rwać do góry.

Teraz moje pytanie jak już udaje mi się go wyrwać dość wysoko po strzale ze sprzęgła na 1 biegu, automatycznie kładę się na kierownicy i nie wiem za cholerę jak to opanować. Jak udało wam się zwalczyć ten odruch. Druga sprawa to to że na 1 biegu ze sprzęgła wstaje na niskich obrotach więc mam zapas do kręcenia ale jak już pójdzie wysoko i próbuje otwierać gaz to moto i tak opada tylko wolniej. Nie wiem czy to przez kładzenie się na bak podświadomie czy za małą moc dr-ki. Mam dr shc z dość ciężką przednią zawiechą. Może po prostu tym moto nie da się nauczyć. Dajcie znać jak macie doświadczenia z podobnym sprzętem. Bo nie wiem co zrobić dalej aby podnieść go wyżej i jechać dłużej.

dzięki i pzdr
Kordzik

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

311

Odp: gumowanie na tylnym kole

Ja dr 350 nie miałem, ale jestem pewien na 100% ze sie da. Napisze z mojego doświadczenia, ze tem odruch ma chyba kazdy, musisz o tym nie myślec i tyle!!! rece proste na kierownicy, wdedy łatwiej poczuć ten balans, przynajmniej ja tak miałem, i jeszcze jedna pewna rada, gleba bedzie na pewno, przygotuj sie na to jeśli chcesz sie nauczyć jezdzić na kole w niedługim czasie. A jesli masz wątpliwości ze drką nie da sie jezdzić to napisze ci coś; Kiedys dawno dawno temu jak uczyłem sie jezdzić na kole Yamaha tt 600 i w pierwszym roku po zakupie twierdziłem ze tym sie nieda, bo nie potrafiłem tak jak Ty podnieść jej w miare wysoko w góre z 1-go biegu, dopiero w drugim roku jazdy tym motocyklem zaczeło wychodzić. Pózniej szła z 2-giego biegu z gazu, a jak pojezdziłem na niej 3 sezony to szła z 3-ki z gazu i przejezdzałem na kołe bez problemu ok 1 km :) Dodam ze nic a nic w niej nie zmieniałem, zawsze to samo przełożenie, koła, tyło opony zmieniałem :) Moim zdaniem kazdym Sprzetem sie da, tylko kwestia zaparcia i poświeconego czasu. Moja rada, trening, trening, wyłączyc "Opcje" strach, i przygotowac motocykl i siebie na gleby! i jescze jedna sprawa, im mocniejszy motorek tym łatwiej wstaje na koło, ale w powietrzu jest duzo trudniej, ja to tej pory nie ogarniam KTM 525, ani 530,po 200 metrach konczy sie jazda na kole, a ida na koło z 4-ki z gazu!!! Ps. najłatwiej mi było na kole na R1-ce, opanowałem ją w 2 tygodnie i przejezdzałem ok. 6-7 km jeśli tylko miałem miejsce :)

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

312

Odp: gumowanie na tylnym kole

kordzik dr-ka z 2 idzie na koło bez problemu ja osobiście nie mam zbyt dużego doświadczenia ale mój brat miał 2 i obie z 2 z gazu szły na koło

DR 350 (93r) / Husaberg FE 501 2002 SM + Brudasek

313

Odp: gumowanie na tylnym kole

ponsi napisał/a:

kordzik dr-ka z 2 idzie na koło

Spokojnie. Z czasem dojdzie sam do tego.

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

314

Odp: gumowanie na tylnym kole

"Little less conversation, a little more action"

Po polskiemu: za duzo pierdolenia, za malo jezdzenia ;)

WR 450 F
GSXR 1100

315

Odp: gumowanie na tylnym kole

zmiana biegów ze sprzęgłem czy bez z przednim kołem w locie?

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250