1

Temat: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

Widzę dwa rodzaje - jeden DID drugi IWIS - jakieś doświadczenia, opinie?
Jak to jest z tym DID?
Łańcuch napędowy mam z tej firmy i jest super, ale słyszałem, że rozrząd w EXC to tylko IWIS(?) - prawda to?
IWISa mam teraz - właśnie się skończyła regulacja naciągu - przebieg 4 tyś. km
Pewnie i tak postawie na cenę i wezmę tego droższego iwisa, ale jestem ciekawy Waszych opini.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

2

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

Siemka, co bierzesz się za wymianę rozrządu? Mnie też za chwile czeka ta przyjemność, może zrobiłbyś jakąś foto-relacje lub chociaż jakiś dobry opis co i jak po kolei/na co zwrócić szczególną uwagę. Wiem, wiem że dużo wymagam ale wielu osobom byś ułatwił życie:)))) A podejrzewam, że będziesz to robił sam, stąd moja prośba.
PS: Może w końcu byśmy się zorganizowali na jakieś wspólne polatańsko w któryś weekend/ chociaż jeden dzień i objechali mazurskie jeziorka?
A co do łańcucha to musze się przypytać kumpla, bo ostatnio robił u siebie i wspominał mi że też jakiś zamiennik z alledrogo kupił i wyszła kupa(hałasował podobno niemiłosiernie) dopiero oryginalny z KTM-a załatwił sprawe.
Pozdro.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

3

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

Sie ma Dzinks, - no się biorę - w tamtym sezonie też zmieniałem. Jakooś krótki żywot tych rozrządów! Ale cóż.
Wymiana nie jest mocno skomplikowana. Miałem nadzieję ,że do końca sezonu dolatam, ale przy okazji zajrzę co tam na górze silnika.
Ps.
Ja też myślałem o jakiejś ustawce na mazurach. Ostatnio przybył mi nowy kolega z SM w okolicy, więc trzeba się zmówić i zrobić mini zlocik - powtórkę na mazurach.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

4

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

ciernik napisał/a:

Jakooś krótki żywot tych rozrządów!

Też gdzieś czytałem, że rozrząd to pieta achillesowa tych silników i patrząc po swoim też widzę że ząbki w napinaczu się szybko ''kończą". A ile mth od wymiany zrobiłeś?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

5 Ostatnio edytowany przez ciernik (2012-07-07 12:47:43)

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

Nie wiem jak to jest mh, bo używam tylko licznika rowerowego.
Jeżdźę ostatnio sporo w terenie i zuważyłem, że na 1h to coś koło 50km (raz dużo mniej a raz dużo wiecej)
Wiec pi razy drzwi gdzieś koło 80-100 mh

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

6 Ostatnio edytowany przez raku (2012-07-09 14:48:19)

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

Ustawiasz tłok w GMP a później wg tych obrazków
[url=http://www.fotosik.pl]http://images50.fotosik.pl/1117/b4b143e0753db226med.jpg[/url]
A jeśli chodzi o firmy to IWIS to oryginał wsadzany do silników od nowości, więc sam sobie odpowiedz na pytanie czy warto czy nie

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

7

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

Właśnie biorę się za Rozrzad i mam pare pytań:)oczywiście zaczynam od gmp i zdjęcia pokrywy
1.) chodzi mi o przeciąganie łańcuszka, czyli popuszczam srubke blokujaca wał? i wtedy go przeciagam nie ruszając góry i staram się go zapiac w tym samym miejscu, blokuje wał, znaki na górze w horyzoncie, zakucie?
2.)Czy na dole są jakieś znaki, jeżeli tak to którą stronę silnika rozbrajac?
3.) rys nr 2 w poście raka ocb?
4.) jakieś uwagi szczególne?
I proszę darujcie mi uwagi w stylu " jak ja lubię jak ktoś nie ma pojęcia i się bierze za to co nie potrzeba" poprostu szkoda czasu. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

8 Ostatnio edytowany przez metys (2013-03-27 21:47:09)

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

rys1. łańcuch wystający ponad cylinder. Rys2. założony wałek rozrządu i ustawiony zapłon, no i oczywiście tłok u góry (krzywki wałka na dół). Rys3. pompa wody, oring, kanaliki:). Rys4 zakuć kietę

Jak nie chcesz mocno ingerować w silnik, czyli nie chcesz zdejmować magneta i prowadnic łańcucha, to zrzuć głowicę (koszt uszczelki). Zobaczysz ile masz nagaru na tłoku i łatwiej będzie kręcić motorem przy zakładaniu nowego łańcucha.

Kiety DIDa są chyba najtańsze (100pln?), dobre łańcuchy robi też CZ, ale cena ponad 200pln

rmz 250
gas gas txt 250

9 Ostatnio edytowany przez ciernik (2013-03-27 23:52:11)

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

Najłatwiej kręcić wałem za srube magneta. będziesz miał spore problemy kopniakiem. Trzeba pomału, czasem minimalnie do tylu i precyzyjnie... szczególnie przy znajdowaniu gmp śrubą. Wykręć świece, to nie będzie kompresji. Na koniec informacja, że jak już wciągniesz łańcuch, to spinka wcale nie będzie w tym samym miejscu co przy rozcinaniu. Będzie, ale dopiero za kilka obrotów łańcucha, więc się tym nie sugeruj.
Położenie wału nie ma znaczenia, jeśli jest dokładnie w gmp, dlatego na dole nie ma znaków. jak ktoś pisał ustawiasz krzywkami na dół i punktami na linie góry głowicy i musi być ok. jak zdejmiesz pokrywę magneta, to gmp poznasz po położeniu takiego małego wypustu w stosunku do tego plastikowego czujniki jak na zdjęciach...
edit: sorry na tych zdjęciach wyżej niema ale są w serwisowce, wypust lekko przed czujnikiem jak dobrze pamietam... sorki za błędy bo z kom. pozdr.
edit2: rys 2. dziurka A do góry. jak się rozszczelni któryś oring to pokaże się olej lub płyn w dziorce w głowicy niżej :-)
...i na koniec, gdybyś musiał bawić się srubka nr 2 że zdjęcia. 3 to pamiętaj że ma być samohamowna z wkładką plastikową i skrecona na loctite, jak się odkreci to lipa. mój poprzednik tak miał.. :-P

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

10 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2013-03-28 09:37:36)

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

Ciernik gmp mam oczywiście ustawione tylko właśnie chodzi  mi o moment przeciągania. Czyli jak już rozepne łańcuszek to góry nie dotykam żeby si nie przestawiła, odblokowywuje wał, przeciagam łańcuszek kręcąc magnetem, sprawdzam dla pewności znaki na górnym kole, zakuwam- dobrze to rozumuje? A nie mieliście problemów z górnym deklem żeby go wyciągnąć? Bo czytałem ze bez opuszczenia pare centów silnika sie nie obejdzie, a nie powiem gimnastykowałem sie z tym wczoraj i dekiel jeszcze sie nie poddał.
Edit. A co ile mth wymieniacie zawory w swoich exc?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

11

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

bierz IWISa, znacznie mniej się "rozciąga"!

SMR 505

12

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

A czy po sciagnieciu pokrywy zaworów znaki na górnym kole powinny być już horyzontalnie w poziomie?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

13

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

najpierw ustaw w dobrym GMP i wtedy po ściągnięciu pokrywy znaki będą w odpowiedniej pozycji :)

SMR 505

14

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

Powinny jeśli jest wał jest w gmp. wałek zaworów kręci się dwa razy wolniej, tzn. gmp będzie i jak krzywki są w górze i jak na dole ale ustawmasz wszystko w dolnym położeniu krzywek.
w 520 nie ma problemów że zdjęciem pokrywy. nie zdęjmie się jednak głowicy bez wyjęcia silnika z ramy :'( albo mam za długie szpilki.
jak coś napisz ma priw to zadzwonię...

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

15

Odp: Łańcuchy rozrządu EXC 520/525

Ok temat znaków i gmp ogarniety, dzięki. Teraz jak wyciągnąć ta pokrywe bo brakuje dosłownie jednego centa? Trzeba opuszczać silnik?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650