Odp: KTM 380 EGS by hacker33
jedno i drugie
zaczął być słabszy, a na końcu odpalenie go było już prawie nie możliwe
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM 3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6 SOLD
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » KTM 380 EGS by hacker33
Strony Poprzednia 1 … 52 53 54 55 56 … 60 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jedno i drugie
zaczął być słabszy, a na końcu odpalenie go było już prawie nie możliwe
Tłok nie uszkodziłby cylindra tak łatwo, zrowy nikasil ma twardość około 1000HV aluminum T6 około 150HV. Przeważnie przy zatarciu tłoka zostaje warstwa aluminium na cylindrze. Pierścienie tłokowe mają bardzo wysokoą twardość. Zobacz ja wygląda pierścień. Sprawdziłeś luz na zamku przed montażem?
Może być też, że po taniości nałożyli ci chrom techniczny w Polsce.
Przed montażem nie sprawdzałem.
Według serwisówki powinien być 0,3-0,4
U mnie w tej chwili jest 0,2
Nie wiem tylko jak się ma luz oryginalnych pierścieni do luzu pierścieni wossnera?
Luz powinien być taki jak w serwisowce. Wosner przeważnie podaje większe luzy dla bezpieczeństwa. Np. tloki przeważnie każą pasować na 6 setek, podczas gdy w serwisowce podają 5. Luz na pierscieniu mógł być jeszcze mniejszy, mógł się wytrzec o cylinder. Twardość pierścienia pokrytego chromem będzie zbliżona do nikasilu.
Zanim zainwestujesz w naprawe, musisz możliwe najbardziej jak to możliwe upewnić się co do przyczyny awarii, żeby sytuacja się nie powtórzyła.
Luz pierścienia sprawdza się zawsze przed montażem, nie zdarzyło się mi jeszcze, żeby był mniejszy niż podaje serwisowka.
Ogólnie u mnie jest wszystko odwrotnie.
Ale fakt tutaj mogłem popełnić błąd.
Znalazłem na stronie wossnera, że luz na zamku powinienem mieć 0,31mm.
cichy to mam takie pytanie.
masz cylinder o średnicy 78,00mm
kupujesz tłok wossner selekcja A o średnicy 77,94mm
na stronie producenta tłoka masz napisane, że pasowanie ma być na 0,06mm co miałoby ogólny sens
lecz na opakowaniu tłoka pisze 0,07mm
który luz byś zastosował?
Tak jak jest napisane na opakowaniu tłoka lub wybite na jego denku.
Nie zawsze to co jest napisane w internecie pokrywa się z rzeczywistością ;-)
Tylko wtedy cylinder musiałby mieć wymiar 78,01mm a to już nie jest selekcja A.
Już o tym kiedyś pisałem, że kupiłem cylinder do KTM w podobnym stanie, aby założyć tuleję (stary pęknięty). Mechanik zobaczył go i potraktował go jakąś chemią - po tym zabiegu wyglądał bardzo dobrze i gdyby nie wżery w jednym miejscu założyłbym go. Jednak poszła tuleja i byłem zadowolony. Tuleję robili mi pod tłok który miałem i nowe pierścienie. Pamietam, że trochę szukałem info na temat spasowania i tego, czy dany tłok może pracować na tulei żeliwnej (a nie wszystkie mogły). Dla tulei żeliwnej i tak ustawia się wyższy luz niż dla nikasilu. U mnie w LC4 z 97r wynosił on 0.07mm.
Znalazłem na stronie wossnera, że luz na zamku powinienem mieć 0,31mm.
cichy to mam takie pytanie.
masz cylinder o średnicy 78,00mm
kupujesz tłok wossner selekcja A o średnicy 77,94mm
na stronie producenta tłoka masz napisane, że pasowanie ma być na 0,06mm co miałoby ogólny sens
lecz na opakowaniu tłoka pisze 0,07mm
który luz byś zastosował?
Mały ten luz. W secie mam std. 0.5-0.7mm
Tylko nie pomyl, chodzi o ring end gap, a nie side clearance.
Ogólnie zasada jest taka: Mniejszy luz tłoka to większa kompresja, więcej mocy i odwrotnie.
Seryjnie w 2t są tłoki odlewane. Wossner robi kute i podaje luz 0.06, ale np. wiseco też robi kute i podaje luz 0,05 czyli zbliżony do serwisówki.
Serwisówka u mnie podaje luz 0,045-0,05 i taki zakładam, nawet wossnera.
To i tak jest z zapasem bo nawet nowy cylinder ma troszeczkę więcej niż podany nominał. nawet do jednej setki.
Do yz 125 cylindry mają cztery selekcje co ćwierć setki chyba. Nakładany nikasil też ma trochę więcej dla bezpieczeństwa.
Zasada jest taka, że może mieć troszkę więcej, ale nigdy mniej niż 78,00
Tu jest też duża tolerancja bo serwisówka podaje maksymalny luz 0,10 ja nie dopuszczam do przekroczenia 0,08.
Tak jest zdrowiej dla cylindra bo tłok nie zacznie w nim wężykować.
Co prawda kute tłoki mają inne właściwości termiczne niż lane, pewnie dlatego wosner się zabezpiecza.
Chodzi o to że szybciej się nagrzewają, dlatego 2t z kutym tłokiem, ciasno spasowanym trzeba rozgrzać powoli zanim da się mu ognia.
Kute obrabiane mechanicznie tloki maja inna rozezezalnosc cieplna niz odlewane.
Ja mam fabrycznie tuleje w swojej xr i kuty tlok Wiseco lub wossnera, nie pamietam.
Jak oddawalem cylek do szlifu to razem z tlokiem i zrobili mi szlif z luzem roboczym jak na pudelku tloka.Tlok byl potrzebny do pomiarow zeby miec absolutna pewnosc.
Teraz mam taka kompresje ze na pych nawet gorki nie odpale i spalanie oleju jest nie wieksze niz dopuszczalne dla silnikow chlodzonych powietrzem. Przelatalem zeszly sezon bez stresu i mam nadzieje ze jeszcze kilka wytrzyma.
Kiedys w salonie K+K w ddz slyszalem opinie ze wossner\wiseco daja gwarancje na tlok 50 mth i po tym czasie zalecaja wymiane tloka. Rzecz tyczyla sie drz400 ktora robili.
Dla mnie bzdura ale w sumie co ja sie tam znam.
oddaj cylinder do honowania i bedzie widomo w jakim jest stanie, szkoda przeznaczac cylinder na straty bo czasami cylindry po przytarcu sa do doratowania, jak pierscien miał za mała szczeline to mógł zostawic takie slady, poniewaz najbardziej sie grzeje i rozszerza, jak nie ma wiecej miejsca zeby sie rozszezyc zaczyna coraz mocniej sie grzac i wycierac i cylinder i siebie. Inna sprawa czy nie było błedu w pomiarach srednicy cylindra.
Skoro na tłoku nie masz zadnych sladów to wina lezy albo po stronie pierscienia, albo złej powłoce albo cos ze smarowaniem chociaz brak smarowania dotkneło by tez tłok.
Kute tłoki pasuje sie troche luzniej od lanych, kolejna sprawa to dobrze jest tez zmierzyc srednice tłoka i na podstawie tych pomiarów sprawdzac srednice cylindra i wyjdzie prawdziwy luz.
Poprawne zmierzenie srednicy cylindra to nie taka prosta sprawa, składajaca sie z paru etapów i pomyłka przy któryms pierniczy ostateczny wymiar.
Tak tylko mi chodzi tylko o tą sytuacje.
Dlaczego na opakowaniu jest te 0,07mm?
Znalazłem fotkę tłoka od 360 wossnera który ma identyczną średnicę co 380. I jest na nim napisane 0,06mm
Wydaje mi się że te 0,07mm to jest jakiś przewał.
Gdyby miało być 0,07 to by zrobili chyba tłok o wymiarze 77,93mm jeżeli zalecają go do cylindra o średnicy 78,00mm
Ta jedna setka na pewno nie spowodowałaby takich uszkodzeń, więc tym nie masz co zaprzątać sobie głowy.
wysłaj cylinder do motor-tech i niech oni ocenią czy da się to jeszcze odratować, jeśli powłoka nie uległa uszkodzeniu to honnowanie powinno starczyć. Jeśli honnowanie by nie dało oczekiwanych efektów to i tak nie masz nic do stracenia
jakie pasowania sa podane w serwisówce i do jakich selekcji ? i czy sa rózne do 360 i 380 ?
Strony Poprzednia 1 … 52 53 54 55 56 … 60 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » KTM 380 EGS by hacker33
Wygenerowano w 0.073 sekund, wykonano 73 zapytań