Temat: Husqy SM 630/TE 630 2010
W modelu na 2010 pozegnano sie całkowicie ze starym silnikiem wywodzacym się z chłodzonego powietrzem TE 510 z 1984`, który póxniej wyewoluował w TE/SM 570/610.
Nowy silnik bazuje już na nowej konstrukcji DOHC, znanej z TE/SM 250-510.
Czas był już najwyższy bo największy konkurent-KTM od jakiegoś czasu też pożegnał sie z pierwszym protoplastą LC4 i wprowadził nowy silnik. Silnik 610 łapał już zadyszkę, czas byłnajwyższy na tą zmianę.
Według informacji motocykl ma pełnic ta sama funkcję co poprzednio-motocykl na co dzień, użytkowy ale z silnym akcentem sportowym.
Silnik ma 20% wiecej mocy niz poprzednik, zasilany jak większość maszyn tej stajni wtryskiem Mikuni 45 mm.
Oczywiście, jak to w przypadku Hqv-od razu jest gotowa wersja SM.
Zawias tradycyjnie przód Marzocchi 45 mm, tył Sachs