Temat: Pompa sprzęgła?
Jaką pompę trzeba by założyć aby sprzęgło pracowało lżej?Do KTM-ów są chyba trzy rodzaje od 8,5- 10,5 czy jak założę pompę z mniejszą średnicą to będzie się wciskać lżej czy ciężej?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Pompa sprzęgła?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jaką pompę trzeba by założyć aby sprzęgło pracowało lżej?Do KTM-ów są chyba trzy rodzaje od 8,5- 10,5 czy jak założę pompę z mniejszą średnicą to będzie się wciskać lżej czy ciężej?
Lżej.
tak, ale jeśli pompka ma mniejszą pojemność to mniej wciśnie...
Kanzas, nie wytrzymales i musiales zapytac :P W sumie dobrze. Mnie bardzo interesuje ten temat. A moze, jakims cudem, ktos ma pompe 8.5 i uzyczyl by do przetestowania czy bedzie banglac w 520?? he??? :)
musiałem bo właśnie nie byłem pewien bo z hamulcową jak pamiętasz naszą rozmowę jest jak by odwrotnie
No spoko, przeciez wiem. W sumie nie wazne kto ma racje byle by lapa wytrzymywala wiecej niz 10 minut :P
w 520 na ori pompie ciezko chodzi ci klamka? moze cos jest nie tak z wysprzeglikiem ? w exc jak wszystko ok to na seryjnej pompie wciska sie paluszkiem
Ciezko to malo powiedziane. Po 10 minutach nie mam sily zlapac rekawiczki zeby ja zdjac z prawej reki.
Też tak czytam wątek i zastanawiam się o co chodzi, w mojej 400 jednym palcem obsługuję sprzegło.
moze tłoczek sie zaciera? olej nie taki? wysprzeglik moze szwankuje cos? . Cos jest nie tak i zmiana o ktorej mowisz moze nie dac efektu. Powinno chodzic leciutko i koniec. Rozbierałes pompe? Układ odpowietrzony dobrze? kiedy olej zmieniałes ?
Pompa jest ok na 100% W polowie zeszlego sezonu dostala nowy zestaw naprawczy. Olej Magury. Odpowietrzenie ok bo pompa dziala jak nalezy tyle ze ciezko. Wysprzeglik nie ruszany, ale za bardzo nie wiem jak go sprawdzic. Bez kitu. Hebel chodzi 10 razy lzej i do niego wystarcza 1 palec, a sprzeglo masakra. Caly czas dwa palce (co mnie wkurza bo chwyt na wertepach niepewny) i po 10-15 minutach jakiejs wolnej jazdy gdzie sprzeglem pracuje caly czas poprostu blagam o litosc. Niby powinienem pompe jeszcze przesunac blizej lagi, zeby lapac bardziej za koniec klamki, ale nie moge juz bardziej bo fatbar zaczyna sie pogrubiac i przechodzic w luk.
A mi się jednak wydaję, że jak użyjemy pompy z tłoczkiem o większej średnicy to sprzęgło zacznie lżej pracować. Większy tłoczek to większe ciśnienie płynu, a większe ciśnienie na tą samą powierzchnię tłoczka wysprzęglika to większa siła przeciwdziałająca siłom sprężyn sprzęgłowych. To jest tylko moja teoria, bo nigdy nie sprawdzałem różnych pomp. Ktoś może potwierdzić lub obalić moją teorię.
A mi się jednak wydaję, że jak użyjemy pompy z tłoczkiem o większej średnicy to sprzęgło zacznie lżej pracować. Większy tłoczek to większe ciśnienie płynu, a większe ciśnienie na tą samą powierzchnię tłoczka wysprzęglika to większa siła przeciwdziałająca siłom sprężyn sprzęgłowych. To jest tylko moja teoria, bo nigdy nie sprawdzałem różnych pomp. Ktoś może potwierdzić lub obalić moją teorię.
Moja teoria - mniejsza średnica większe ciśnienie w układzie ale kosztem mniejszej wydajności w sensie skoku wysprzeglika na dole.
ps. Mi w 520 jednym może trochę za ciężko, ale dwoma palcami to spoko...
dwoma na krótką mete da radę ale chodzi nam o jazdę w trudnych warunkach gdzie sprzęgło cały czas w użyciu i wtedy jest problem bo łapa siada,myślałem że ja jako wątłej budowy mam z tym problem ale Jery kawał chłopa też nie wyrabia.
To trzeba sobie Recluse sprawić.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Pompa sprzęgła?
Wygenerowano w 0.062 sekund, wykonano 76 zapytań