1

Temat: problem, śruba spustowa oleju

problem dotyczy dokładnie ktma lc4, nie mogę odkręcić śruby spustowej oleju, jest mocno dokręcona i zmęczona życiem przez poprzedniego właściciela..,
jak to to teraz ugryźć?

Jeśli napisałem post dłuższy niż dwa zdania to znaczy że byłem najebany i nie traktuj go poważnie :D

KTM EXC 525

2 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2012-11-14 12:06:41)

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Nie tak dawno miałem ten sam problem, łeb od śruby okrągły, podejść niczym nie można było bo mało miejsca, sprawe załatwił klucz morsa za 14zł najmniejszy jaki był dostepny, tylko ze nie miałem mocno jej dokreconej, jak masz ja "zapieczoną" to spróbuj popsikać wd40 lub jakimś podobnym srodkiem.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

3

Odp: problem, śruba spustowa oleju

pneumat załatwi sprawę:)

SMR 505

4

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Pneumat z pewnoscia, powiedz tylko jak sie dostac pneumatem tam?? Ostatnio wymienialem olej i moja sruba juz tez w najlepszej kondycji nie jest, klucze plaskie juz sie obracaja, sprawe zalatwila nasadka Vorela, ktora posiada system "super-lock", polecam. Zestaw kosztuje bardzo fajnie bo 200zl za 94 elementy, a jest porownywalnie dobry jak proxxon.

5

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Dzinkss napisał/a:

Nie tak dawno miałem ten sam problem, łeb od śruby okrągły, podejść niczym nie można było bo mało miejsca, sprawe załatwił klucz morsa za 14zł najmniejszy jaki był dostepny, tylko ze nie miałem mocno jej dokreconej, jak masz ja "zapieczoną" to spróbuj popsikać wd40 lub jakimś podobnym srodkiem.

niestety klucz morsa nie zda egzaminu, słaby dostęp i przez "zakładkę" nie mogę uchwycić całą powierzchnią

Aleksander.mx napisał/a:

Pneumat z pewnoscia, powiedz tylko jak sie dostac pneumatem tam?? Ostatnio wymienialem olej i moja sruba juz tez w najlepszej kondycji nie jest, klucze plaskie juz sie obracaja, sprawe zalatwila nasadka Vorela, ktora posiada system "super-lock", polecam. Zestaw kosztuje bardzo fajnie bo 200zl za 94 elementy, a jest porownywalnie dobry jak proxxon.

z kluczem pneumatycznym również jest problem, gdyż nie posiadam i musiałbym gdzieś moto zawieść by mi to zrobili...

może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? rozgrzać śrubę i próbować odkręcać? mhm...

Jeśli napisałem post dłuższy niż dwa zdania to znaczy że byłem najebany i nie traktuj go poważnie :D

KTM EXC 525

6

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Daj zdjęcie tej śruby.
Bo nie każdy ma LC4 i wie gdzie ona jest i jaki jest do niej dostęp.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: problem, śruba spustowa oleju

chodzi o śrubę pierwszą od prawej strony, sorry za jakość, zdjęcie robione telefonem

link:
[url]http://zapodaj.net/4111d2f3edb10.jpg.html[/url]

Jeśli napisałem post dłuższy niż dwa zdania to znaczy że byłem najebany i nie traktuj go poważnie :D

KTM EXC 525

8

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Wydaje mi sie u wulkanizatora dali by rade tym pistoletem pod cisnieniem (nazwa wyleciala mi z glowy)

speedfight II->senda ->DT50->Aprilia mx 125->drz 400->wr450

9

Odp: problem, śruba spustowa oleju

[url]http://rg-narzedzia.com.pl/draper-zestaw-kluczy-grzech-uszkodzonych-srub-p-15256.html[/url]

i can do this .. here, hold my beer

10

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Możesz zrobić tak.

1.Spróbować podszlifować tą śrubę pod mniejszą nasadkę. Czasochłonne ale się da - sam tak robiłem nie raz.
2. Poświęcić jedną nasadkę zalewając ją żywicą lub tym ciekłym metalem czy jak to się nazywa.
Zlewasz nasadkę i śrubę klejem, nakładasz, czekasz aż klej zwiąże i próbujesz odkręcić.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11 Ostatnio edytowany przez fxrider (2012-11-17 19:00:13)

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Są jeszcze specjalne nasadki do odkręcania takich problematycznych śrub:
[url]http://www.motoryzacyjny.com.pl/49811_BETA-Nasadka-specjalna-do-odkrecania-uszkodzonych-nakretek-model-1428-Rozmiar-mm-8-Chwyt-cal-3-8-Dlugosc-L-mm-36.html[/url]

Nie testowałem.

Klasyczna metoda (o ile jest taka możliwość) to przyspawanie dodatkowej śruby do problematycznego łba i odkręcanie za pomocą tej dospawanej.
Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.

BTW. problem dotyczy tej małej (łepek 13) czy dużej (19) śruby spustowej ?

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

12

Odp: problem, śruba spustowa oleju

+1

hacker33 napisał/a:

Spróbować przeszlifować tą śrubę pod mniejszą nasadkę. Czasochłonne ale się da - sam tak robiłem nie raz.

najprostsza i najskuteczniejsza metoda pilnik iglak w ręce godzina roboty nasadka -1 na ciasne pasowanie i odkręcone. Juz minęły trzy dni moim zdaniem powinno już być odkręcone.

SM570R była a teraz???

13

Odp: problem, śruba spustowa oleju

fxrider napisał/a:

Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.

+1

i can do this .. here, hold my beer

14

Odp: problem, śruba spustowa oleju

HEMP napisał/a:
fxrider napisał/a:

Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.

+1

Tak w łamaniu karterów silnika, osobiście nie odważyłbym się w alu walić przecinakiem i ręcznym impulsatorem

SM570R była a teraz???

15

Odp: problem, śruba spustowa oleju

HEMP napisał/a:
fxrider napisał/a:

Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.

+1

Chyba -1 przy tym manewrze

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650