16 Ostatnio edytowany przez Modest (2012-11-17 23:31:33)

Odp: problem, śruba spustowa oleju

sabek_d napisał/a:
HEMP napisał/a:
fxrider napisał/a:

Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.

+1

Tak w łamaniu karterów silnika, osobiście nie odważyłbym się w alu walić przecinakiem i ręcznym impulsatorem

Przecież to nie porcelana, no i nie walisz 5 kilowym młotem - ostry przecinak i lekki młotek i większość problematycznych śrub puszcza.
Może to nie najlepsza metoda bo niszczy śrubę, ale jedna z prostszych i skuteczniejszych.

Polecam taką kolejność przy odkręcaniu rozje*anych śrub:
1. Dobra, sześciokątna nasadka - zwykle wystarcza. Płaskim kluczem to można sobie ośkę w kole dokręcić.
2. Porządne szczypce morse'a + młotek w przypadku śrub tak zjechanych że żadna nasadka nie podejdzie, albo klucz udarowy.
3. Ruski klucz, w przypadku imbusów wklejenie klucza na jakiś poxipol.
4. Wykrętaki - do czasu aż nie złamałem wykrętaka wkręconego w śrubę w bloku silnika od auta była to dla mnie najbardziej skuteczna metoda;), teraz jeśli jest możliwość to wolę dospawać jakiś pręt do śruby.

17 Ostatnio edytowany przez HEMP (2012-11-17 23:37:09)

Odp: problem, śruba spustowa oleju

sabek_d napisał/a:
HEMP napisał/a:
fxrider napisał/a:

Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.

+1

Tak w łamaniu karterów silnika, osobiście nie odważyłbym się w alu walić przecinakiem i ręcznym impulsatorem


pierdolenie ... setki razy tak robiłem ( jak to było ostateczne wyjście)  było ok ...trzeba umieć :)

i can do this .. here, hold my beer

18

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Przy tym dostepie do sruby to chyba powinno byc juz po sprawie. Próbowałeś jakiegokolwiek sposobu z w/w?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

19

Odp: problem, śruba spustowa oleju

HEMP napisał/a:

pierdolenie ... setki razy tak robiłem ( jak to było ostateczne wyjście)  było ok ...trzeba umieć :)

Heh właśnie ostatnia sentencja jest najważniejsza, ale jeżeli gość ma takie pytanie to sory ale z mechaniką jest na bakier więc lepiej dla niego niech się trzyma z daleka od młotka i przecinaka.
A wy wszyscy co macie jakieś pojęcie się zaraz nie wkurzajcie bo to nie do was post był tylko do zadającego pytanie. Po prostu doszedłem do wniosku jak po 3 dniach przy takim zajebistym dostępie i tak naprawdę śrubie troszeczkę zjechanej (pewnie zwykłym widełkowym odkręcane) autor postu nie za bardzo kuma mechaniki.

SM570R była a teraz???

20

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Modest napisał/a:

w przypadku imbusów wklejenie klucza na jakiś poxipol.

Ja w wyrobione gniazda ampulowe wbijam torxa lub (w drugiej kolejności) spline'a - tylko trzeba dobrze rozmiar dobrać i mieć dobre bity do tego, żeby się nie odkształcały (ja mam taką miniwalizeczkę YATO z bitami - polecam). Bardzo skuteczne.

Ew. jeśli tzn. śruba siedzi zapieczona w aluminium to może pomóc solidne wygrzanie tej okolicy i próba udarowego wykręcenia na ciepło właśnie.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

21

Odp: problem, śruba spustowa oleju

sorry że się nie odzywałem
problem został rozwiązany
temat do zamknięcia
pozdro

Jeśli napisałem post dłuższy niż dwa zdania to znaczy że byłem najebany i nie traktuj go poważnie :D

KTM EXC 525

22

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Napisz jaką metodą złamałeś tą śrubę?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

23

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Polozyl pewnie moto i wylal olej przez miske :D

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

24

Odp: problem, śruba spustowa oleju

hacker33 napisał/a:

Napisz jaką metodą złamałeś tą śrubę?

podszylifowałem śrubę i mniejsza nasadka

Jeśli napisałem post dłuższy niż dwa zdania to znaczy że byłem najebany i nie traktuj go poważnie :D

KTM EXC 525

25

Odp: problem, śruba spustowa oleju

No i znowu mam problem ze sruba spustowa z tylu silnika( z magnesem). Po ostatniej wymianie śruby lekko ja dokreciłem żeby nie było problemu z jej odkreceniam i co pusciła lekko, pól obrotu zrobiłem i opór kreci sie ale nie odkreca:( myśle ze z wykreceniem nie będzie problemu bo troszkę sie odsuneła i jestem w stanie ja podważyć i pomalutku wykrecic. Tylko pytanie co dalej? bo podejrzewam ze będę miał po gwincie w bloku.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

26

Odp: problem, śruba spustowa oleju

No to trzeba przewiercic i przegwintowac na wieksza srube. Znajdz najpierw wiekszy korek spustowy i pod niego przegwintuj otwor.
Jak bedziesz umiejetnie gwintowal to opilkow w silniku nie bedzie a zawsze trzeba przeplukac silnik starym olejem. Tzn wlac na odkreconej srubie spustowej zebu od razu  resztka opilkow wyplynol. Robilem tak kiedys w swoim kawasaki bez sciagania miski olejowej i nic sie nie dzialo.

jol

27

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Czyli trafi mi wywalić silnik bo miejsca na wiercenie jest zero, kurwaaaaa.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

28

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Nie mam lc4 i nigdy nie widzialem. Ale my czasem z takimi srubami robimy tak. Wiercisz dziurę w srubie (6mm przy srubie na 13 klucz) powinno być ok. Potem bierzesz dobrego imbusa i go wbijasz ciasno w otwór. Jeśli dobrze spasujesz wszystko tzn ciasno to spokojnie odkrecisz wszystko ;) ... Tylko tak jak ktoś mówił trzeba uwac na kartery .

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

29 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2013-03-28 09:42:15)

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Ja tez nie mam lc4:) i nie chodzi o wykrecenie bo to akurat najmniejszy problem (patrz post 25 w tym temacie)tylko o to co dalej z gwintem w karterze.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

30

Odp: problem, śruba spustowa oleju

Zrob fotke jak wykrecisz srube to pomyslimy co zrobic. Ocen gwint w karterze po wykreceniu sruby.