Odp: problem, śruba spustowa oleju
HEMP napisał/a:fxrider napisał/a:Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.
+1
Tak w łamaniu karterów silnika, osobiście nie odważyłbym się w alu walić przecinakiem i ręcznym impulsatorem
Przecież to nie porcelana, no i nie walisz 5 kilowym młotem - ostry przecinak i lekki młotek i większość problematycznych śrub puszcza.
Może to nie najlepsza metoda bo niszczy śrubę, ale jedna z prostszych i skuteczniejszych.
Polecam taką kolejność przy odkręcaniu rozje*anych śrub:
1. Dobra, sześciokątna nasadka - zwykle wystarcza. Płaskim kluczem to można sobie ośkę w kole dokręcić.
2. Porządne szczypce morse'a + młotek w przypadku śrub tak zjechanych że żadna nasadka nie podejdzie, albo klucz udarowy.
3. Ruski klucz, w przypadku imbusów wklejenie klucza na jakiś poxipol.
4. Wykrętaki - do czasu aż nie złamałem wykrętaka wkręconego w śrubę w bloku silnika od auta była to dla mnie najbardziej skuteczna metoda;), teraz jeśli jest możliwość to wolę dospawać jakiś pręt do śruby.