Temat: problem, śruba spustowa oleju
problem dotyczy dokładnie ktma lc4, nie mogę odkręcić śruby spustowej oleju, jest mocno dokręcona i zmęczona życiem przez poprzedniego właściciela..,
jak to to teraz ugryźć?
KTM EXC 525
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » problem, śruba spustowa oleju
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
problem dotyczy dokładnie ktma lc4, nie mogę odkręcić śruby spustowej oleju, jest mocno dokręcona i zmęczona życiem przez poprzedniego właściciela..,
jak to to teraz ugryźć?
Nie tak dawno miałem ten sam problem, łeb od śruby okrągły, podejść niczym nie można było bo mało miejsca, sprawe załatwił klucz morsa za 14zł najmniejszy jaki był dostepny, tylko ze nie miałem mocno jej dokreconej, jak masz ja "zapieczoną" to spróbuj popsikać wd40 lub jakimś podobnym srodkiem.
pneumat załatwi sprawę:)
Pneumat z pewnoscia, powiedz tylko jak sie dostac pneumatem tam?? Ostatnio wymienialem olej i moja sruba juz tez w najlepszej kondycji nie jest, klucze plaskie juz sie obracaja, sprawe zalatwila nasadka Vorela, ktora posiada system "super-lock", polecam. Zestaw kosztuje bardzo fajnie bo 200zl za 94 elementy, a jest porownywalnie dobry jak proxxon.
Nie tak dawno miałem ten sam problem, łeb od śruby okrągły, podejść niczym nie można było bo mało miejsca, sprawe załatwił klucz morsa za 14zł najmniejszy jaki był dostepny, tylko ze nie miałem mocno jej dokreconej, jak masz ja "zapieczoną" to spróbuj popsikać wd40 lub jakimś podobnym srodkiem.
niestety klucz morsa nie zda egzaminu, słaby dostęp i przez "zakładkę" nie mogę uchwycić całą powierzchnią
Pneumat z pewnoscia, powiedz tylko jak sie dostac pneumatem tam?? Ostatnio wymienialem olej i moja sruba juz tez w najlepszej kondycji nie jest, klucze plaskie juz sie obracaja, sprawe zalatwila nasadka Vorela, ktora posiada system "super-lock", polecam. Zestaw kosztuje bardzo fajnie bo 200zl za 94 elementy, a jest porownywalnie dobry jak proxxon.
z kluczem pneumatycznym również jest problem, gdyż nie posiadam i musiałbym gdzieś moto zawieść by mi to zrobili...
może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? rozgrzać śrubę i próbować odkręcać? mhm...
Daj zdjęcie tej śruby.
Bo nie każdy ma LC4 i wie gdzie ona jest i jaki jest do niej dostęp.
chodzi o śrubę pierwszą od prawej strony, sorry za jakość, zdjęcie robione telefonem
link:
[url]http://zapodaj.net/4111d2f3edb10.jpg.html[/url]
Wydaje mi sie u wulkanizatora dali by rade tym pistoletem pod cisnieniem (nazwa wyleciala mi z glowy)
[url]http://rg-narzedzia.com.pl/draper-zestaw-kluczy-grzech-uszkodzonych-srub-p-15256.html[/url]
Możesz zrobić tak.
1.Spróbować podszlifować tą śrubę pod mniejszą nasadkę. Czasochłonne ale się da - sam tak robiłem nie raz.
2. Poświęcić jedną nasadkę zalewając ją żywicą lub tym ciekłym metalem czy jak to się nazywa.
Zlewasz nasadkę i śrubę klejem, nakładasz, czekasz aż klej zwiąże i próbujesz odkręcić.
Są jeszcze specjalne nasadki do odkręcania takich problematycznych śrub:
[url]http://www.motoryzacyjny.com.pl/49811_BETA-Nasadka-specjalna-do-odkrecania-uszkodzonych-nakretek-model-1428-Rozmiar-mm-8-Chwyt-cal-3-8-Dlugosc-L-mm-36.html[/url]
Nie testowałem.
Klasyczna metoda (o ile jest taka możliwość) to przyspawanie dodatkowej śruby do problematycznego łba i odkręcanie za pomocą tej dospawanej.
Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.
BTW. problem dotyczy tej małej (łepek 13) czy dużej (19) śruby spustowej ?
+1
Spróbować przeszlifować tą śrubę pod mniejszą nasadkę. Czasochłonne ale się da - sam tak robiłem nie raz.
najprostsza i najskuteczniejsza metoda pilnik iglak w ręce godzina roboty nasadka -1 na ciasne pasowanie i odkręcone. Juz minęły trzy dni moim zdaniem powinno już być odkręcone.
Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.
+1
fxrider napisał/a:Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.
+1
Tak w łamaniu karterów silnika, osobiście nie odważyłbym się w alu walić przecinakiem i ręcznym impulsatorem
fxrider napisał/a:Druga klasyczna metoda to tzw. "ruski klucz": przecinak+młotek - przy odrobinie wprawy bardzo skuteczne.
+1
Chyba -1 przy tym manewrze
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » problem, śruba spustowa oleju
Wygenerowano w 0.059 sekund, wykonano 79 zapytań