616

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

sabek_d napisał/a:

Hmm zapłon?? najlepiej jest ustawić do manuala, wkrecic czujnik w cylka i ustawic punkt zapłonu. Sam bym od tego zaczynał.

Zapłon ustawiałem właśnie czujnikiem wkręconym w świece.

A możesz napisać wszystkie objawy opóźnionego zapłonu jakie znasz lub z jakimi się spotkałeś? I mówisz, że z opóźnionym zapłon moto odpala bez problemów? Gnój się dzieje dopiero jak już pracuje?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

617 Ostatnio edytowany przez sabek_d (2012-09-24 15:29:51)

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

hacker33 napisał/a:
sabek_d napisał/a:

Hmm zapłon?? najlepiej jest ustawić do manuala, wkrecic czujnik w cylka i ustawic punkt zapłonu. Sam bym od tego zaczynał.

Zapłon ustawiałem właśnie czujnikiem wkręconym w świece.

A możesz napisać wszystkie objawy opóźnionego zapłonu jakie znasz lub z jakimi się spotkałeś? I mówisz, że z opóźnionym zapłon moto odpala bez problemów? Gnój się dzieje dopiero jak już pracuje?

Objawy z mojej autopsji to:
bardzo słaby dól, góra normalna
zle wkreca sie na obroty przy schodzeniu wlasnie tak szczela nazwałbym raczej ze dopala paliwo
dymi
słabo się nagrzewa
czasami lubi pierdyknąć w tłumik i to mocno
gnój z tłumika(żle spalana mieszanka)
moto ładnie odpala
Oczywiście to są objawy opóźnionego zapłony a nie na maxa zle ustawionego.
mozesz jeszcze kilka rzeczy sprawdzic po kolei
wykręć świece sprawdz iskrę czy jest mocna regularna waska czy szeroka itd jaki kolor
jak iskta bedzie słaba to sprawdz kabel robi sie to różnie przeważnie sama fajka kablem do masy i iskra powinna przeskoczyc i tak po kolei eliminujemy.
Jak iskra jest ok to wtedy sprawdź zapłon, na gaźnik mi to nie podchodzi oczywiście na pewno trzeba jeszcze wyregulowac ale to nie jest przyczyna jak dla mnie

SM570R była a teraz???

618

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

No to moje moto spełnia dokładnie wszystko to co napisałeś odnośnie zapłonu.

Czyli muszę troszkę przyśpieszyć zapłon.
Z tego co wydumałem aby to zrobić muszę stator przesunąć w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara?
O ile mam przesuwać ten stator - o 0,5mm o 1mm?
Jakie wartości przesunięcia będą już wpływały na zmianę?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

619

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

no to panie hacker33 zabierasz się do roboty i jeszcze zaliczasz parę kilometrów w tym sezonie :D

620 Ostatnio edytowany przez sabek_d (2012-09-24 16:24:44)

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Jak masz czujnik do gmp to bym na twoim miejscu sprawdzil zaplon w taki sposób:
wykrecic swiece wkrecic czujnik
swieca w fajkę i do masy zaplon on
w okolicach gmp krecic wałem powoli i wyłapac moment w który iskra praeskakuje
zanotowac zresetowac czujnik
znależc gmp
odczytac wyprzedzenie zaplonu
przeregulować
wiem wiem latwo napisac ale zaplon jest najbardziej przeje@#$%& do ustawienia czasami przy przykrecaniu impulsatora etc sie przesunie ustrojstwo i klopot gotowy
a i jeszcze jeden objaw opoźnionego zapłonu to ze wali takim metalicznym odglosem jak by igiełkowy na  korbie lub trzpien tłoka miał luz

SM570R była a teraz???

621 Ostatnio edytowany przez sabek_d (2012-09-24 16:57:36)

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

hacker33 napisał/a:

No to moje moto spełnia dokładnie wszystko to co napisałeś odnośnie zapłonu.

Czyli muszę troszkę przyśpieszyć zapłon.
Z tego co wydumałem aby to zrobić muszę stator przesunąć w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara?
O ile mam przesuwać ten stator - o 0,5mm o 1mm?
Jakie wartości przesunięcia będą już wpływały na zmianę?

Jeżeli wał kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara a załóżmy ze to nie yamaha big bang to musisz przesunąć przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, a ile to jest dobre pytanie czasami trzeba i 5 mm, ale proponuje małymi kroczkami

SM570R była a teraz???

622

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

magneto/wał obraca mi się w przeciwną stronę niż wskazówki zegara.
czyli przesuwam stator w stronę zgodną z wskazówkami zegara

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

623

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

hacker33 napisał/a:

magneto/wał obraca mi się w przeciwną stronę niż wskazówki zegara.
czyli przesuwam stator w stronę zgodną z wskazówkami zegara

Tak

SM570R była a teraz???

624

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

wróciłem z garażu.
pobawiłem się zapłonem i chodzi jak malina - zero strzałów:)
teraz tylko regulacja gaźnika bo jakoś wysokie obroty ma...

sabek_d - dzięki! Widać łeb masz nie od parady;)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

625

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

hacker33 to teraz filmik z jazdy musi być :D masz gopro???

626

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

hacker33 napisał/a:

wróciłem z garażu.
pobawiłem się zapłonem i chodzi jak malina - zero strzałów:)
teraz tylko regulacja gaźnika bo jakoś wysokie obroty ma...

sabek_d - dzięki! Widać łeb masz nie od parady;)

miło słyszeć tez się bardzo cieszę ze się do czegoś przydalem

SM570R była a teraz???

627

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

dziewiczy rejs za mną:)

Odczucia - ale to ma moc! Jak się otworzy ten śmieszny zawór wydechowy to się można wyjebać na plecy:D
Jestem szczęśliwy ale i przerażony tą mocą.

A teraz te złe rzeczy.
Strasznie późno łapie sprzęgło, wręcz na samym końcu.
Strasznie słabo się zbiera z dołu, prawie w cale.
Jest problem ze zmianą biegów, nie chcę w ogóle iść do góry. Tak jakby dźwignia zmiany biegów się zblokowała.
Na postoju tego nie ma, można wachlować biegami do woli.

Co do gopro to niestety nie mam żadnej kamerki.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

628

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

A możesz napisać jak się reguluje bo też bym chetnie wyregulował i jak moga być dla mnie konsekwencje źle wyregulowanego zapłonu bo mi też strzela i juz 3 baki na tym wyjeździłem.

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

629

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Odkręcasz magneto.
Poluźniasz stojan i przesuwasz go delikatnie w przeciwną stronę do obrotu wału.
Przykręcasz stojan, przykręcasz magneto i wsio.

Będziesz potrzebował do tego, uchwyt do magneto i ściągacz magneto.
Oczywiście też klucz 8, chyba 17 i płaski wkrętak.
Przyda się też klucz dynamometryczny do przykręcania magneto.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

630

Odp: KTM 380 EGS by hacker33

Dzieki jutro się pobawie i zobacze efekty dziwnie u ciebie jeździ ponieważ u mnie mój sie ostro zbiera od dołu.

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004