Temat: Podnoszenie pojemności
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, na czym polega podniesienie pojemności przez taki zestaw.
"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Inne marki » Podnoszenie pojemności
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, na czym polega podniesienie pojemności przez taki zestaw.
Wał ma wiekszy skok, przez co tłok ma Wyżej GMP i niżej DMP . a te płytki robią za dalszą część cylindra :)
Do jakiego sprzętu jest taki zestaw? :D
poprzez zwiększenie skoku tłoka, przez dłuższą korbę, masz trochę zwiększoną pojemność... pewnie po to tyle tych podkładek
Dzięki za wyjaśnienie. Mi się wydawało, że jak będzie dłuższa korba to tłok będzie wyżej dochodził, ale z drugiej strony nie będzie schodził tak nisko, jak przy krótszej korbie i skok dalej będzie ten sam. Jednak gdyby to nic nie zmieniało to by czegoś takiego nie robili... Zestaw do MZ 125
chyba masz racje... poprosty gmp przesunie do gory np o 2 cm ale dolny tez bedzie 2 cm wyzej... sam skok tloka pozostanie bez zmian . tak mi sie wydaje. a podkladka idzie miedzy kartery a cylinder bo inaczej tlok zdezyl by sie z glowica...
Hmm.... No to czemu miałyby służyć te podkładki i dłuższa korba, jak pojemność powinna pozostać ta sama?
Korba jest dłuższa (ma wiekszą średnice) o powiedzmy centymetr do góry i centymetr na dół, przecież sie kręci :D
Tłok napewno schodzi niżej, żeby szedł tylko do góry to trzeba by poprostu podnieść korbe, a ten zestaw tego nie robi.
Myśle że to dobry patent, ile ccm daje taki zestaw? :)
?!?!?!!?!?
?!?!?!!?!?
Otóż to.
Jak korba jest dłuższa to GMP i DMP są wyżej. Jak krótsza - niżej. Żeby zmienić długość skoku tłoka to musiałby wał mieć wykorbienie w innym miejscu, a dokładniej bardziej oddalone od środka wału.
Skok jest zawsze ten sam, korba nie może się skrócic, nie można zmienic skoku tłoka nie ingerując w Wał. Skok zwiększymy np. powiększając średnicę wału
Są dwie długości korby, jest na 195 i 205ccm. Korba pewnie kosztuje tyle, że aby nikogo nie zniechęcać, ceny nie podano. Aby osiągnąć 205cmm trzeba zakupić 7 podkładek po 3mm, każda 50 Euro :D Jakby o tyle pojemność zwiększyć to warto by było zastanowić się nad wzmacnianym wałem, który.... dużo kosztuje. Wychodzi na to, że zamiast tego ,,tuningu" który z MZ zrobi +- 20-22 konnego potwora, lepiej sprzedać motor dołożyć tą kasę i od razu kupić coś pokroju DRZ 400, myślę, że zostało by jeszcze na sporą ilość benzyny albo jakiś mandat za brak uprawnień :D
Z takie małe pojemności nie ma co inwestować, bo zyskamy 1-2KM, wydamy kupe kasy, stracimy na żywotności i to się nam przy sprzedaży i tak nie zwróci, lepiej zainwestować w większe moto. : )
Wiadomo, że lepiej zainwestować w coś większego, ale co z tego jak i tak nie będzie można tym jeździć :D
Troche poleciałem z fantazją, myślałem że nowy wał jest w tym zestawie, w takim razie, nie mam pojęcia jak to ma działać :)
A nie chodzi przypadkiem o zmniejszenie objętości komory spalania poprzez dorzucenie dłuższej korby? Większy stopień sprężania - większa efektywność pracy silnika (choć i tak niewielka). Producenci w fabrykach raczej nie robią "na styk" i zawsze jakaś tolerancja jest w spotkaniu się tłoka z zaworami.. :)
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Inne marki » Podnoszenie pojemności
Wygenerowano w 0.039 sekund, wykonano 69 zapytań