1

Temat: Coś uniwersalnego

Cześć,

Szukam supermoto, budżet do 18k
Potrzebuje maszyny uniwersalnej - w tygodniu jazda do pracy codziennie - 30km w 2 strony, po pracy polatać na gumie, a na weekend przekładka kół na enduro i na wioche do lasu. Myślę, że przy takiej eksploatacji, exc odpadają - zbyt częste rozbiórki moto.
Dalej jest DRZ, wszystko idealnie, tylko kupić teraz cokolwiek graniczy z cudem. LC4 - wszystko fajnie, tylko zależy mi również na dostępności akcesoriów, dodatków i innych takich, a po wpisaniu w internety komplet plastików do 640/625 pusto, w porównaniu do DRZ to nic nie ma. Husqvarna smr - znów serwis, ale też z tego co poczytałem to motocykle typowo torowe, i może być słabo z jazdą po lesie.
Doradzicie jakieś alternatywy dla DRZ?

2

Odp: Coś uniwersalnego

Poszukaj KTM 690 Enduro R i kół supermoto, ale nie wiem czy budżet wystarczy. W drugą stronę, tzn. 690 SMC na enduro jest za dużo rzeźbienia ze zmianą kół.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: Coś uniwersalnego

Nie wiem niby czemu odrzucasz exc :D ja bym dorzucił wr 450. Drz mam ale z przekładka kół to tez średniawa. Exc i wr bez problemu wytrzymają takie użytkowanie ;) Drz mam teraz na stanie wr 450 z dwoma kompletami kół też jak coś to pisz

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

4

Odp: Coś uniwersalnego

gierwi napisał/a:

Poszukaj KTM 690 Enduro R i kół supermoto, ale nie wiem czy budżet wystarczy. W drugą stronę, tzn. 690 SMC na enduro jest za dużo rzeźbienia ze zmianą kół.

Jeśli chciałby sensownie po lesie pojeździć to i tak opłaca się zmienić zawias. Moim zdaniem jednak lepiej SMC, bo graty enduro tańsze i dorwanie zawieszenia z kołami i hamulcem będzie mniej kosztowne niż koła SM, nie wspominając o hamulcu.

Chociaż osobiście brałbym EXC, nie ma co się szarpać z półśrodkami :D

PBM

5

Odp: Coś uniwersalnego

ta dojazdy na wyczynie po 60km dziennie, sama przyjemnność;) Ja jechałem na odpowiedniku wr450 70 km po asfalcie i w porównaniu do typowo szosowego moto to jest męka.

Przekładanie kół to bzdura. Nie znam nikogo ko co tydzień przekłada, gwarantuję, że nie będzie ci się chciało. Poza tym takie exc ma na asfalt beznadziejny zawias. Typowe SM ma z kolei słaby zawias do terenu.

Bierz jakieś 690 enduro czy coś podobnego na uniwersalnych oponach i tyle. Wbrew pozorom jeśli nie zamierzasz jeździć po torze to dużo lepsza opcja.

6

Odp: Coś uniwersalnego

Miałem WR450F z dwoma kompletami kół. Na samą myśl o zmianie mi się odechciało. Mimo, że to 30-60min roboty.
Wycieczka na działkę 45km była uciążliwa. 90-110 prędkość przelotowa, żeby nie słuchać wycia silnika.

Teraz mam 690 SMC-R i da się ustalić dużo lepszą prędkość przelotową bez męczenia silnika.
Kopa ma dużo większego i odczuwalnie jest dużo szybszy.

W terem to na razie tylko przecinki przez las po twardych drogach i wątpię żebym miał tym iść w jakieś enduro- to jest ciężki kloc, a ja nie mam umiejętności. Tu WRka jest duuuużo lepsza, bo waga robi swoje.

Dużo mniej zabawy w wymiany oleju itp. Jednak WRka była absorbująca.

Pozdrawiam,
Piotrek

7

Odp: Coś uniwersalnego

N3c napisał/a:

30km w 2 strony

30/2=15 czy źle kminie?? 15km w jedna wyczynem to żadna udręka.

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

8

Odp: Coś uniwersalnego

Widzę, że bardzo idziecie w strone SMC 690, ale budżet tutaj nie wystarcza.
Johny, za bardzo boli mnie to za ile kupiles ta DRZ, dlatego jej nie chce.

I tak 15KM w jedna strone do pracki, w zasadzie zalezy mi na czyms, do czego przez sezon bede tylko olej wymienial, bo juz tak mam ze jak rozbiore motocykl w polowie sezonu to idzie tak opornie ze do konca sezonu stoi.
Mam opcje na EXC 530 2008, 2 komplety kół, niby po remoncie, tylko znów sam rocznik pierwszy po rfsie, i dalej nie jestem przekonany co do wyboru EXC na pierwsze SM + do uzytku jak napisalem wyzej

9

Odp: Coś uniwersalnego

N3c napisał/a:

Johny, za bardzo boli mnie to za ile kupiles ta DRZ, dlatego jej nie chce.

I jak tu zarobić w tym państwie na chleb. Dobrze że serwis prowadzę jeszcze to będzie co jeść. To wrki tez nie chcesz bo zarobię na niej tysiaka? :D

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

10

Odp: Coś uniwersalnego

JohnnyQulaweOkO napisał/a:
N3c napisał/a:

Johny, za bardzo boli mnie to za ile kupiles ta DRZ, dlatego jej nie chce.

I jak tu zarobić w tym państwie na chleb. Dobrze że serwis prowadzę jeszcze to będzie co jeść. To wrki tez nie chcesz bo zarobię na niej tysiaka? :D

A tak faktycznie, to co tam jest nie tak z silnikiem?

11

Odp: Coś uniwersalnego

N3c napisał/a:

Mam opcje na EXC 530 2008, 2 komplety kół, niby po remoncie, tylko znów sam rocznik pierwszy po rfsie, i dalej nie jestem przekonany co do wyboru EXC na pierwsze SM + do uzytku jak napisalem wyzej

Silnik ma swoje wady, ale jeśli jest po remoncie to chociaż tłok odpada. Po za tym zostaje simering na wale (groszowe sprawy, dobrze wklejony nie sprawia problemów), upgrade olejowy (również kilkadziesiąt złotych), przy okazji można wsadzić wałki dźwigienek od 500, stare sprzęgło nie będzie sprawiało problemów (zmiana była chyba dopiero w ostatnim roczniku).
Więc tragedii nie powinno być jeśli silnik będzie w dobrym stanie. Kwestia jeszcze ceny.

PBM

12

Odp: Coś uniwersalnego

Dziękuje bardzo za porady,
Jak wszystko dobrze pójdzie to w sobote wróce do domu z ktmem 530 :)

13

Odp: Coś uniwersalnego

No to widzę że wybrałeś coś raczej najmniej uniwersalnego.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

14

Odp: Coś uniwersalnego

Ja tu bym bardzoej FMXa widział:)

Aprilia SXV 450

15

Odp: Coś uniwersalnego

Za te pieniądze myśle że 690 Enduro by sie udało znaleźć.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"