Temat: Zagatkowy problem KTM EXC 200 - stuka w nowym silniku
Mam cholerny problem z moim EXC 200. W zeszłym roku nagle zaczęło stukać w silniku jak schodził z obrotów już na wolnych.
Moto miał praktycznie ostatnią selekcję tłoka więc silnik poszedł na stół. Rozebrany wymienione każde najmniejsze łożysko, korba, gumki sprzęgła itd. Cylinder wysłany do Anglii na regenerację i nowy tłok.
Po złożeniu chwilę pojeździłem i stukanie wróciło również po zejściu z obrotów, prawie na najniższych obrotach jakby zatrzymuje się i chwilę postuka po czym schodzi jeszcze niżej i jest ok. Tylko na gorącym silniku. Brzmi jak spalanie stukowe. Do tego ciężko odpala (tylko na ssaniu), ale nie wiem co jest przyczyną obstawiam:
- uszkodzony stojan lub wirnik, wyglądają ok i ustawione na znaki ale nie chcę w ciemno kupować prądnicy bo koszt zakupu to ponad 1000 zł za używkę;
-za duże sprężanie, tłok lekko wychodzi ponad dolny próg (splanowali cylinder) ale to sprawdzę grubszą uszczelką.
Ktoś się spotkał z czymś podobnym, lub ma jakieś sugestie. Ja wydałem już na niego pierdyliard monet i dalej nic nie naprawiliśmy. Już miałem go ochotę na śmietnik wyrzucić...
z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Kordzik