1 Ostatnio edytowany przez Kordzik (2019-06-04 11:53:30)

Temat: Zagatkowy problem KTM EXC 200 - stuka w nowym silniku

Mam cholerny problem z moim EXC 200. W zeszłym roku nagle zaczęło stukać w silniku jak schodził z obrotów już na wolnych.
Moto miał praktycznie ostatnią selekcję tłoka więc silnik poszedł na stół. Rozebrany wymienione każde najmniejsze łożysko, korba, gumki sprzęgła itd. Cylinder wysłany do Anglii na regenerację i nowy tłok.

Po złożeniu chwilę pojeździłem i stukanie wróciło również po zejściu z obrotów, prawie na najniższych obrotach jakby zatrzymuje się  i  chwilę postuka po czym schodzi jeszcze niżej i jest ok. Tylko na gorącym silniku. Brzmi jak spalanie stukowe. Do tego ciężko odpala (tylko na ssaniu), ale nie wiem co jest przyczyną obstawiam:

- uszkodzony stojan lub wirnik, wyglądają ok i ustawione na znaki ale nie chcę w ciemno kupować prądnicy bo koszt zakupu to ponad 1000 zł za używkę;

-za duże sprężanie, tłok lekko wychodzi ponad dolny próg (splanowali cylinder) ale to sprawdzę grubszą uszczelką.

Ktoś się spotkał z czymś podobnym, lub ma jakieś sugestie. Ja wydałem już na niego pierdyliard monet i dalej nic nie naprawiliśmy. Już miałem go ochotę na śmietnik wyrzucić...

z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Kordzik

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

2

Odp: Zagatkowy problem KTM EXC 200 - stuka w nowym silniku

Czyli squisha nie ustawiłeś... Błąd bo może stuka tłok o głowice?
Kosz sprzęgłowy ok? Przekładki nie mają nadmiernego luzu w nim?
Sprawdź oporność na cewkach statora i na cewce zapłonowej - wszystkie wartości powinieneś znaleźć w serwisówce

3

Odp: Zagatkowy problem KTM EXC 200 - stuka w nowym silniku

W sumie sam sobie wymieniłeś usterki.
Źle ustawiony tłok - squish. A to się reguluje uszczelkami pod cylindrem.
Uboga mieszanka = odpala na ssaniu - spalanie stukowe - stopniowo schodzi z obrotów.

Sprawdź kolor świecy.
Stukać też może przez te dwie rzeczy + dupne paliwo. Wysoki stopień sprężania + słabe paliwo = spalanie stukowe.

To jest gaźnik czy wtrysk?
Lejesz 95 czy 98?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4 Ostatnio edytowany przez Kordzik (2019-06-04 22:44:21)

Odp: Zagatkowy problem KTM EXC 200 - stuka w nowym silniku

Dzięki za utwierdzenie mnie w moich podejrzeniach.

Z tym squishem obawiam się że to nie jest przyczyną. Początkowo założyliśmy największą uszczelkę tj 0,7 mm i stukało, później założyliśmy nową 0, 75 mm i jeździłem tak kilka godzin, nagrzał się porządnie i wszytko było cacy, na drugi dzień wypad w teren i znów stukanie. Obecnie ma nadwymiarową 1 mm ale żadnej poprawy (choć tłok jeszcze delikatnie wychodzi jednak nie stuknął o głowicę ani razu nawet na cieńszej. Zresztą stukanie zaczęło się jeszcze na starym cylindrze przed regeneracją i splanowaniem więc squish raczej odpada.

Sprzęgło jest ok, nowy kosz i reszta+ gumki. Statora nie mierzyliśmy ale przestawialiśmy zapłon i nic nie dało.

Hacker to jest Exc 200 2T na gaźniku leję mu 95 oktanów jak zawsze i czy nowe czy odstane paliwo nie ma znaczenia stuka. Choć teraz ma więcej oleju dolane, ale to nie to.

Zastanawia mnie dlaczego to samo jest zarówno na starym jak i nowym silniku...

Nie mam już weny by z nim walczyć.

Chociaż podejrzewam jeszcze jedną rzecz. Mam nieszczelność między dyfuzorem a silnikiem dość znaczną bo rzyga po dyfuzorze. Nie wiem czy w momencie cofania się spalin z dyfuzora może też zaciągać tamtędy powietrze- lewe i zubażać mieszankę.  To by potwierdzało że zarówno przed jak i po remoncie jest problem z nieszczelnością i po ponownym montażu dyfuzora np. po zmianie uszczelki pod cylindrem jakiś czas wszystko działało (zmieniałem też oringi na dyfuzorze) jednak krzywo wchodzi do silnika (jest chyba trochę odkształcony) więc się rozszczelnia....

Jest taka opcja czy wymyślam?? :)

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

5

Odp: Zagatkowy problem KTM EXC 200 - stuka w nowym silniku

Ustawiałeś squish na oko? Nie prościej było go po prostu zmierzyć?

Skoro podejrzewasz stuki, zalej 100+ i będziesz mógł wykluczyć stukanie bez opóźniania zapłonu.

PBM

6

Odp: Zagatkowy problem KTM EXC 200 - stuka w nowym silniku

DumDum napisał/a:

Ustawiałeś squish na oko? Nie prościej było go po prostu zmierzyć?

Skoro podejrzewasz stuki, zalej 100+ i będziesz mógł wykluczyć stukanie bez opóźniania zapłonu.

Hej nie ustawialiśmy na oko po prostu była bardziej skomplikowana sytuacja. Uszczelki są do kupienia do 0,75 mm, większe trzeba było dorabiać tz. kupić gambit i wystukać. Tak też zrobiłem choć wyraźnej poprawy nie ma przy zmianie z 0,75 na 1 mm. Może się lekko przyczyniło zwiększone sprężanie ale to nie powód.

Mogę zalać świeżą wachę 98 jednak powinno być ok. też na 95.

pozdrawiam
Kordzik

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

7

Odp: Zagatkowy problem KTM EXC 200 - stuka w nowym silniku

Ja u siebie jak zwiększyłem kompresję to miałem spalanie stukowe.
Spalanie stukowe było też zależne od mieszanki z olejem oraz rodzaju oleju.
Lałem wtedy ipone i motul. I chyba na motulu było gorzej.

Spalanie stukowe będzie na rozgrzanym a nie na zimnym silniku. A na przegrzanym to już bankowo.
Wlej 98 jak radzi dumdum i sprawdź wtedy.
Te małe pojemności z tego co pamiętam w instrukcji mają zalecaną 98 a nie 95. Może to było do SX ale na pewno do 125 i 200.
Możesz też podregulować gaźnik, wykręcić śrubkę o 1/4 lub 1/2 i zobaczyć czy się poprawi.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Zagatkowy problem KTM EXC 200 - stuka w nowym silniku

hacker33 napisał/a:

Ja u siebie jak zwiększyłem kompresję to miałem spalanie stukowe.
Spalanie stukowe było też zależne od mieszanki z olejem oraz rodzaju oleju.
Lałem wtedy ipone i motul. I chyba na motulu było gorzej.

Spalanie stukowe będzie na rozgrzanym a nie na zimnym silniku. A na przegrzanym to już bankowo.
Wlej 98 jak radzi dumdum i sprawdź wtedy.
Te małe pojemności z tego co pamiętam w instrukcji mają zalecaną 98 a nie 95. Może to było do SX ale na pewno do 125 i 200.
Możesz też podregulować gaźnik, wykręcić śrubkę o 1/4 lub 1/2 i zobaczyć czy się poprawi.

Hacker poszła grubsza uszczelka pod cylinder i uszczelniacz kominowy do dyfuzora + zwiększona dawka paliwa i póki co nie stuka. Potrzebuję tylko jakiegoś elastycznego uszczelnienia do dyfuzora bo kominowy się betonuje. Kiedyś coś testowałeś chyba ale nie mogę odkopać tego posta. Podrzucisz??

dzięki i pozdrawiam
Kordzik

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)