1

Temat: Husqvarna te/SM 450 2006

Witam serdecznie!
Trafiła się fajna okazja na husqvarne te 450 z 2006 przerobioną na SM. Co sądzicie o tym modelu ? Oraz na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy oględzinach takiej maszyny ? Pozdrawiam!

2

Odp: Husqvarna te/SM 450 2006

W Husqy uważaj na zawory bo OEM sa drogie w porównaniu do tych w KTM. Jeśli ktoś ich nie wymieni na czas na oryginalne to mniej więcej 150mth to ich limit, potem już tylko modlić się aby się nie urwał tylko zaczął pomału wpadać w gniazdo. Zakup zamienników po 300zł mija się z celem bo są dwa razy cięższe od seryjnych i nie ma no nich sprężyn zawodowych oraz te zawory wyklepują się w miejscu styku z płytką zaworową.
Kolejna ważna rzecz to talerzyki zaworowe - zaczynają się mikro pęknięcia a jak pęknie to już wiadomo co się dzieje (ASO około 50zł). Warto też sprawdzić sprężyny zaworowe (czy są proste, trzymają wymiary)
W 3 Husqy z mojej okolicy, które były na SM padały skrzynie. Ja zdążyłem rozebrać i zobaczyć co się święci ale dwóch znajomych dowiedzieli się o tym przy zmianie oleju jak znaleźli zęby w oleju.
Trzeba zwracać uwagę na sprzęgiełko rozrusznika (czasem wymiana sprężynki wystarczy ale jeśli jest zużyte to nowe jest już drogie)

Tak naprawdę jak miałem swoją to problemów jakiś dużych nie robiła.
- Sprawdź przy zakupie wszystkie luzy jak w każdym Moto,
- zewnętrzny stan, pływająca tarcza z tyłu brzęczy chyba w każdej starszej Husqy,
- zmierz luzy zaworowe i sprawdź płytki to mniej więcej dostaniesz jakiś obraz w jakim stopniu są zużyte zawory,
- silnik powinien pracować dość cicho (za to lubiłem Husqy, wysoka kultura pracy jak na jeden gar),
- pompa sprzęgła Magura srebrna miała czasem problem z łuszczeniem się powłoki w miejscu pracy tłoczka więc jeśli coś się dzieje ze sprzęgłem to albo pompa lub oringi w wysprzegliku.

3

Odp: Husqvarna te/SM 450 2006

Miałem TE 450 2006, 340 godzin. Tylko tłok i zawory były wymienione.

TE 450

4

Odp: Husqvarna te/SM 450 2006

fender.bender napisał/a:

W Husqy uważaj na zawory bo OEM sa drogie w porównaniu do tych w KTM. Jeśli ktoś ich nie wymieni na czas na oryginalne to mniej więcej 150mth to ich limit, potem już tylko modlić się aby się nie urwał tylko zaczął pomału wpadać w gniazdo. Zakup zamienników po 300zł mija się z celem bo są dwa razy cięższe od seryjnych i nie ma no nich sprężyn zawodowych oraz te zawory wyklepują się w miejscu styku z płytką zaworową.
Kolejna ważna rzecz to talerzyki zaworowe - zaczynają się mikro pęknięcia a jak pęknie to już wiadomo co się dzieje (ASO około 50zł). Warto też sprawdzić sprężyny zaworowe (czy są proste, trzymają wymiary)
W 3 Husqy z mojej okolicy, które były na SM padały skrzynie. Ja zdążyłem rozebrać i zobaczyć co się święci ale dwóch znajomych dowiedzieli się o tym przy zmianie oleju jak znaleźli zęby w oleju.
Trzeba zwracać uwagę na sprzęgiełko rozrusznika (czasem wymiana sprężynki wystarczy ale jeśli jest zużyte to nowe jest już drogie)

Tak naprawdę jak miałem swoją to problemów jakiś dużych nie robiła.
- Sprawdź przy zakupie wszystkie luzy jak w każdym Moto,
- zewnętrzny stan, pływająca tarcza z tyłu brzęczy chyba w każdej starszej Husqy,
- zmierz luzy zaworowe i sprawdź płytki to mniej więcej dostaniesz jakiś obraz w jakim stopniu są zużyte zawory,
- silnik powinien pracować dość cicho (za to lubiłem Husqy, wysoka kultura pracy jak na jeden gar),
- pompa sprzęgła Magura srebrna miała czasem problem z łuszczeniem się powłoki w miejscu pracy tłoczka więc jeśli coś się dzieje ze sprzęgłem to albo pompa lub oringi w wysprzegliku.

Dziękuję Ci bardzo za tak szybką i obszerną wypowiedź! Jak coś to tu jest link do tej Husqvarny, jakby Ci się chciało to możesz zobaczyć https://m.olx.pl/oferta/husqvarna-sm-45 … amp;page=2   ta tarcza raczej nie jest od smr więc to chyba przeróbka z te na SM ?

5 Ostatnio edytowany przez EmoKah (2019-05-22 16:08:01)

Odp: Husqvarna te/SM 450 2006

Tu masz pewniejszy sprzęt. Chłopak ma całą historie serwisowania i sam robił wszystko.
https://www.olx.pl/oferta/husqvarna-smr … A058F.html

Musisz zdać sobie sprawę z tego, że takie moto wymaga dość dużej atencji w sprawie serwisowania.

#BRAAP
Suzuki DRZ 440 SM aka Bumblebee