1

Temat: SMC 690 - delta

Mój Kej Ti Em ready to remont :D aka betoniarka, przyjechała 19.04 z makaronlandii.
2010r. 15706tys km przelotu, stan bardzo ładny, nie schetany z zewnątrz, bez patentów oprócz mocowania tablicy evotecha,
końcówka wydechu Exan z dbk ładnie gada nie za głośno, filtr powietrza sprint filter, ciekawe jaka mapa - do sprawdzenia.
Wszystko pięknie, ale wyświetlacz oczywiście żyje swoim życiem raz pokazuje raz nie i widać, że nieszczelny bo kurz w środku. Kto ma jakiegoś magika co by mi to zrobił?


https://i.imgur.com/M7FIB57.jpg

https://i.imgur.com/DC9rEsE.jpg

https://i.imgur.com/4NkaahM.jpg

https://www.bikepics.com/members/81

2

Odp: SMC 690 - delta

Wg mnie to najladniejsze malowanie 690 ! Bije na glowe inne :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: SMC 690 - delta

Wreszcie jedyna słuszna marka, naoglądałeś się Mojego i nie mogłeś się powstrzymać :D

4

Odp: SMC 690 - delta

mateusz_371 napisał/a:

Wreszcie jedyna słuszna marka, naoglądałeś się Mojego i nie mogłeś się powstrzymać :D

:D No nie mogłem się powstrzymać, ze śmiechu ;P
Zestarzałem się i też kupiłem taką pierdziawkę do pyrkania na ulicy.

https://www.bikepics.com/members/81

5 Ostatnio edytowany przez delta (2019-05-21 10:42:10)

Odp: SMC 690 - delta

Betoniarka wreszcie po małym przeglądzie u Dmitruka
- luzy zaworowe były wszystkie ok
- rolki na dźwigienkach sprawdzone, na razie ok
- wymienione uszczelniacze i olej w przednim zawiasie, bo się pociło

Poza tym dostała nowy olej motorexa 10w60 i filtry, nowy płyn chłodniczy i płyny hamulcowe.

Licznik po rozebraniu, wyczyszczeniu zaczął działać prawidłowo

https://i.imgur.com/QSEJsoS.jpg

Teraz przydałoby się zakupić lepsza pompę hamulcową, crashe na ośki, slider na wydech i pokombinować coś z migaczami, żeby można było je szybko zdjąć na torze.

https://www.bikepics.com/members/81

6 Ostatnio edytowany przez gierwi (2019-05-21 13:03:02)

Odp: SMC 690 - delta

Zapunktował Ci rolki dźwigienek zaworowych? Bardzo polecana "modyfikacja".
Co do kierunków to co chcesz kombinować? Tylne zdejmiesz razem ze stelarzem i tylną lampą. Jak odkręcisz tylny plastik to starczy odkręcić cztery śruby na których wisi stelarz tylnych świateł. Z przodu jak odkręcisz dwie śrubki, to kierunki zdejmiesz razem z przednią lampą. Zakładasz plastron i gitara. Ja jeszcze zdejmowałem drogocenny licznik z podstawą i było "profesjonalnie". Moto chodzi bez licznika bez problemu. W sumie wszystkie czynności zajmowały ok. 30 minut.
Pompę hamulcową miałem Brembo RCS 15 i była jednopalcowa.
No i odpowietrzniki w przednim zawieszeniu to jednak powinny być w najwyższym punkcie czyli z przodu. Tak jak Ci mechanik zostawił nie dojdziesz chyba śrubokrętem.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

7

Odp: SMC 690 - delta

gierwi napisał/a:

Zapunktował Ci rolki dźwigienek zaworowych? Bardzo polecana "modyfikacja".
Co do kierunków to co chcesz kombinować? Tylne zdejmiesz razem ze stelarzem i tylną lampą. Jak odkręcisz tylny plastik to starczy odkręcić cztery śruby na których wisi stelarz tylnych świateł. Z przodu jak odkręcisz dwie śrubki, to kierunki zdejmiesz razem z przednią lampą. Zakładasz plastron i gitara. Ja jeszcze zdejmowałem drogocenny licznik z podstawą i było "profesjonalnie". Moto chodzi bez licznika bez problemu. W sumie wszystkie czynności zajmowały ok. 30 minut.
Pompę hamulcową miałem Brembo RCS 15 i była jednopalcowa.
No i odpowietrzniki w przednim zawieszeniu to jednak powinny być w najwyższym punkcie czyli z przodu. Tak jak Ci mechanik zostawił nie dojdziesz chyba śrubokrętem.

O widzisz, widziałem kiedyś ten filmik z punktowaniem, ale zapomniałem o tym całkiem:/  no nic przy następnym pomiarze.
Co ile sprawdzacie u siebie luzy, książkowo?
Z tyłu myślałem zdejmować same kierunki, ale w sumie masz rację, lepiej ze stelażem to i się nie pognie w razie co.
Z przodu niby nie wystają kierunki, ale jak mówisz że można wszystko zdjąć i lata to bez zegarów to już w ogóle miodzio, dzięki.
Pompę, no właśnie, najlepiej pasowałoby tą brembo, ale myślałem też o tej 16stce ze starej r1, u Mateusza w 525 daje radę.
W sumie odpowietrzniki teraz nie wiem jak są, zdjęcie jest z przed demontażu, ale sprawdzę, dzięki.

https://www.bikepics.com/members/81

8

Odp: SMC 690 - delta

Ja sprawdzałem książkowo, ale raz byłem bliski niespodzianki. Kiedy po zdjęciu pokrywy przechyliłem moto dość mocno na prawą stronę jeden sworzeń dźwigienki wysunął się pod własnym ciężarem. Trzeba zwracać uwagę na odgłos. Jeśli cykanie nie zanika ze wzrostem obrotów to może być rosnący luz na dźwigienkach. Wtedy warto zajrzeć.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

9

Odp: SMC 690 - delta

Panowie, ja nie wiem jak to mozliwe, ze wam sie luzuja nakretki dzwigienek zaworowych... Regulowalem juz pewnie 50+ takich systemiw i w zadnym sie z tym nie spotkalem i po mojej robocie tez nikt z tym nie wrocil...

Jezeli takie cos tutaj sie dzieje, to polecam przed dokreceniem dobrze odtluscic srubki i nakretki. Juz bardziej od zapubktowanja wolalbym skrecic na odrobine kleju olejo i teperaturo odpornego :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

10

Odp: SMC 690 - delta

levis napisał/a:

Panowie, ja nie wiem jak to mozliwe, ze wam sie luzuja nakretki dzwigienek zaworowych... Regulowalem juz pewnie 50+ takich systemiw i w zadnym sie z tym nie spotkalem i po mojej robocie tez nikt z tym nie wrocil...

Jezeli takie cos tutaj sie dzieje, to polecam przed dokreceniem dobrze odtluscic srubki i nakretki. Juz bardziej od zapubktowanja wolalbym skrecic na odrobine kleju olejo i teperaturo odpornego :-)

Levis rozpisujesz się na temat o którym nie masz pojęcia :) z punktowanie dźwigienek chodzi o zabezpieczenie trzpieni na dzwigienkach a z tego co ty piszesz to regulacjach zaworów na srubkach co się nie ma wgl w żaden sposób do tego tematu z 690 :)

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

11

Odp: SMC 690 - delta

Daj fotke tych trzpueni co maja byc punktowane :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

12

Odp: SMC 690 - delta

[url]https://youtu.be/g8-Ul4NPY34[/url] przewiń do 4:55

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

13

Odp: SMC 690 - delta

Aa juz czaje, u mnie lizysko na rockerze peklo na pol :-) ale to pewnie posrednio wyszlo od czegos innego :-) w Apce te rockery sa obrzydliwie drogie... :-(

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

14

Odp: SMC 690 - delta

Wreszcie wpadło parę pierdół niezbędnych, jeszcze osłonę na wydech, wyjebać db i jechać na ogarnięcie mapy.

https://i.imgur.com/hFiZwen.jpg

https://www.bikepics.com/members/81

15

Odp: SMC 690 - delta

W zeszłym tygodniu odebrałem betoniarke z Motokofeiny, przebieg 16769, zrobione:

1. sprawdzenie luzów zaworowych - wszystkie w normie
2. zapunktowanie rolek dźwigienek zaworowych - jak na foto
3. zrobione gniazdo pod pomiary AFR
4. zmiana mapy na evo 1 (była jakaś inna, widocznie włoch już zmieniał pod ten wydech, ale ja dołożyłem jeszcze pokrywę filtra powietrza, a filtr powietrza jest sprintfilter)
5. pomiar mocy maksymalnej
6. poprawienie mapy w dolnym i środkowym zakresie obrotów, było za ubogo

Polatałem wczoraj, nie gaśnie już na wolnych obrotach, bo czasem mu się zdarzało.

Denerwujące jest tylko przy wolnym dodawaniu gazu to szarpnięcie, nie da się płynnie dodać gazu, tylko praca rollgazu jest taka zero jedynkowa, nie mogę się do tego przyzwyczaić, w RMZcie tego nie było, a dwoma innymi betoniarkami jak latałem też tak było, wqrwiajace na wolnych winklach. Da się coś z tym zrobić?

[url]https://drive.google.com/open?id=1Igz3OBBDMZ_unWo9PpMx1gZVl1SwjFzG[/url]

https://i.imgur.com/N5D3oDW.jpg
https://i.imgur.com/FlCE3f7.jpg

https://www.bikepics.com/members/81