16

Odp: SMC 690 - delta

a jaki masz rollgaz ? może masz liniowy i trzeba zamienić na progresywny ?

sprawdzili Ci działanie TPSu, czy nie ma przeskoku właśnie w granicy, gdzie występuje szarpnięcie ?

Innym powodem może być za ostry zapłon dla niskiego położenia przepustnicy.

Rozumiem, że ten zielony przebieg AFR jest po poprawkach ?

Była jazda z AFR na ulicy, czy tylko na hamowni ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

17

Odp: SMC 690 - delta

Do jazdy po ulicy zmień mapę na standard i już nie będzie szarpał.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

18

Odp: SMC 690 - delta

Masz może gdzieś wykres z mocą na silniku?

Pozdrawiam,
Piotrek

19

Odp: SMC 690 - delta

gierwi napisał/a:

Do jazdy po ulicy zmień mapę na standard i już nie będzie szarpał.

+1. Mi też lepiej jeździ się na tej standardowej, przy agresywnej się męczyłem.

20 Ostatnio edytowany przez ciernik (2020-03-20 04:38:51)

Odp: SMC 690 - delta

delta napisał/a:

Denerwujące jest tylko przy wolnym dodawaniu gazu to szarpnięcie, nie da się płynnie dodać gazu, tylko praca rollgazu jest taka zero jedynkowa, nie mogę się do tego przyzwyczaić, w RMZcie tego nie było, a dwoma innymi betoniarkami jak latałem też tak było, wqrwiajace na wolnych winklach. Da się coś z tym zrobić?

Nic prostszego :)
W skrócie - potrzebujesz zmienić mapę przepustnicy EP na prostoliniową.
Podpowiem od razu, że Duke takie ma w standardzie, wiec wystarczy sobie skopiować tabele - z resztą wyczytałem to gdzieś na tym forum i tylko skorzystałem z tej informacji w praktyce - mega zmiana na plus!
Niestety musisz podjechać jeszcze raz na dogranie.

Uzyskasz otwarcie przepustnicy prostoliniowe do ruchu manetki.
W SMC i Enduro te mapy EP są jakieś dziwne. Poniżej pewnych obrotów wogóle nie otworzy Ci się przepustnica na 100%
W miarę jak obroty rosną dopiero silnik krokowy nadąża z przepustnicą, i wygląda to trochę tak jakby silnik sam sobie dodawał mocy (to zapewne ten Twój odczywalny skok)
Faktycznie irytujące. Między innymi dlatego wlaśnie kupiłem kabel i bawiłem sie mapami.
Wczoraj sobie to zrobiłem i wreszcie ten motocykl jeżdzi jak powinien.
Jest super.
Zmień mapę EP i usmiech powróci :)

edit:
Znalazłem ten wątek: [url]http://forum.super-moto.pl/topic38273-tuneecu-ktm-690-pare-pytan.html[/url]
Niech Ci podmienią od razu wszystkie trzy tabele z DUKA (standard, soft i performance)
Nadal zostanie Ci możliwość zmiany map przełacznikiem, ale o zupełnie innej, przewidywalnej charakterystyce bez tego zero/jedynkowego uczucia.
Tylko mapa performance ma przełożenie 1:1 ale jednocześnie żadna nie jest zależna od obrotów silnika a wyłącznie od położenia rolgazu.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

21

Odp: SMC 690 - delta

dziwne jest ostatnie stwierdzenie, że mapy są zależne wyłącznie od położenia rollgazu, a nie od obrotów.

Wg mnie to niemozliwe, bo bez tego skad ECU miałoby wiedzieć, czy chcesz się napędzić czy hamować ?

Podstawą są obroty silnika i położenie przepustnicy i na tej podstawie podawane jest paliwo i zapłon - mowa tutaj o sztywnych mapach, bez udziału sondy lambda.

Zaciekawiło mnie to, że macie w SMCxx elektroniczną przepustnicę :) Nie wiem w sumie po co :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

22

Odp: SMC 690 - delta

levis napisał/a:

dziwne jest ostatnie stwierdzenie, że mapy są zależne wyłącznie od położenia rollgazu, a nie od obrotów.

Wg mnie to niemozliwe, bo bez tego skad ECU miałoby wiedzieć, czy chcesz się napędzić czy hamować ?

Podstawą są obroty silnika i położenie przepustnicy i na tej podstawie podawane jest paliwo i zapłon - mowa tutaj o sztywnych mapach, bez udziału sondy lambda.

Zaciekawiło mnie to, że macie w SMCxx elektroniczną przepustnicę :) Nie wiem w sumie po co :)

Po to żeby mieć kontrolę trakcji w 2019r ;)

Pozdrawiam,
Piotrek

23

Odp: SMC 690 - delta

ale delta ma chyba trochę starszy rocznik. A swoją drogą to kontrola trakcji realizowana jest przepustnicą a nie hamulcami i mapą ? :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

24

Odp: SMC 690 - delta

levis napisał/a:

Była jazda z AFR na ulicy, czy tylko na hamowni ?

Tylko na hamowni

gierwi napisał/a:

Do jazdy po ulicy zmień mapę na standard i już nie będzie szarpał.

A właśnie, teraz po zmianie mapy to pokrętło też będzie działać?
Na poprzedniej tak miałem właśnie ustawione, było deko lepiej niż na agresywnej, ale bez szału.

mallly200sx napisał/a:

Masz może gdzieś wykres z mocą na silniku?

Nie mam.

ciernik napisał/a:

Nic prostszego :)
potrzebujesz zmienić mapę przepustnicy EP na prostoliniową.

O, to ciekawe, wysłałem już zapytanie o taki mod, dzięki!
Jak to będzie takie proste to byłoby pięknie :)

https://www.bikepics.com/members/81

25 Ostatnio edytowany przez ciernik (2020-03-20 22:37:07)

Odp: SMC 690 - delta

Daj znać jak wrażenia po podmianie tej mapy.
Pokrętło będzie działać normalnie.
Tylko przekopiujcie wszystkie trzy tabele z duka

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

26

Odp: SMC 690 - delta

ciernik napisał/a:

Daj znać jak wrażenia po podmianie tej mapy.
Pokrętło będzie działać normalnie.
Tylko przekopiujcie wszystkie trzy tabele z duka

Dzięki bardzo!
Ociepli się to na pewno podlece i dam znać.
Bardzo jestem ciekawy tej zmiany.

https://www.bikepics.com/members/81

27

Odp: SMC 690 - delta

ciernik napisał/a:
delta napisał/a:

Denerwujące jest tylko przy wolnym dodawaniu gazu to szarpnięcie, nie da się płynnie dodać gazu, tylko praca rollgazu jest taka zero jedynkowa, nie mogę się do tego przyzwyczaić, w RMZcie tego nie było, a dwoma innymi betoniarkami jak latałem też tak było, wqrwiajace na wolnych winklach. Da się coś z tym zrobić?

Nic prostszego :)
W skrócie - potrzebujesz zmienić mapę przepustnicy EP na prostoliniową.
Podpowiem od razu, że Duke takie ma w standardzie, wiec wystarczy sobie skopiować tabele - z resztą wyczytałem to gdzieś na tym forum i tylko skorzystałem z tej informacji w praktyce - mega zmiana na plus!
Niestety musisz podjechać jeszcze raz na dogranie.

Uzyskasz otwarcie przepustnicy prostoliniowe do ruchu manetki.
W SMC i Enduro te mapy EP są jakieś dziwne. Poniżej pewnych obrotów wogóle nie otworzy Ci się przepustnica na 100%
W miarę jak obroty rosną dopiero silnik krokowy nadąża z przepustnicą, i wygląda to trochę tak jakby silnik sam sobie dodawał mocy (to zapewne ten Twój odczywalny skok)
Faktycznie irytujące. Między innymi dlatego wlaśnie kupiłem kabel i bawiłem sie mapami.
Wczoraj sobie to zrobiłem i wreszcie ten motocykl jeżdzi jak powinien.
Jest super.
Zmień mapę EP i usmiech powróci :)

edit:
Znalazłem ten wątek: [url]http://forum.super-moto.pl/topic38273-tuneecu-ktm-690-pare-pytan.html[/url]
Niech Ci podmienią od razu wszystkie trzy tabele z DUKA (standard, soft i performance)
Nadal zostanie Ci możliwość zmiany map przełacznikiem, ale o zupełnie innej, przewidywalnej charakterystyce bez tego zero/jedynkowego uczucia.
Tylko mapa performance ma przełożenie 1:1 ale jednocześnie żadna nie jest zależna od obrotów silnika a wyłącznie od położenia rolgazu.

No i koledze należy się WIELKA FLACHA za podpowiedź, byłem wczoraj, zrobiliśmy to co pisałeś, jest niebo a ziemia, wreszcie ta betoniarka miesza jak należy :D DZIĘKÓWA!!!

https://www.bikepics.com/members/81