1

Temat: Pozycja na sm - tor asfaltowy

Jaką pozycję w zakręcie preferujecie na typowo asfaltowym torze: na kolanko czy z wyciągniętą nogą?
W opiniach proszę zamieszczać argumenty (np. poprawę czasów po zmianie pozycji) plusy i minusy.
Ja na tą chwilę jestem za pozycją na kolanko, ale jestem otwarty na zmiany.
Nasz rodak, Piotrek lata na kolanku na sm.
Monika Jaworska (która mnie szkoliła kilka lat temu) także zauważa u swoich podopiecznych (młodziki) poprawę czasów po zmianie pozycji z wywalonej nogi na pozycję na kolanko.

http://motormania.com.pl/wp-content/the … c&zc=1

Yamaha WR250X

2

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

Mam kombinezon tekstylny i kombinezon supermoto - żaden nie pozwala mi zejść na kolano.

Tam gdzie mogę (tak jak pisał Gierwi) nie odrywam nic, staram się jak najdłużej być przyklejonym do motocykla. Wtedy mam największą nad nim kontrolę.
Tam gdzie zakręt jest bardzo ciasny; trzeba wejść slajdem; jest brudna lub śliska nawierzchnia preferuję wystawić nogę. 3 punkt podparcia w razie uślizgu tylnego koła.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

W tym roku na pitbike zdecydowanie zdominowało schodzenie na kolano, ale to inna specyfika pojazdu i rozmiary, tutaj raczej każdy oddziela technikę pitów od dużego SM.
Nie jeździłem jeszcze dużym SM w takich dużych złożeniach, ale mam pewną teorię na ten temat. Wyciąganie nogi sprawdza się w przypadku podłoża o słabej przyczepności, sprawdzone w tym sezonie zimowym. Jednak przy idealnej przyczepności łatwiej przechylić się w stronę osi zakrętu by zmniejszyć kąt złożenia niż pierdzielić się z wystawianiem nogi które jest mało wygodne, sprawdzone latem na torze. Dochodzi jeszcze jeden czynnik którego nie zdradzę, który dotyka moich sprzętów, myślę że ma znaczenie w przypadku pitów ale w dużych SM jest już raczej do pominięcia.
W kwestii schodzenia na kolano czy wystawiania nogi, znaczenie ma wysokość podnóżków i odległość od siedzenia, bo nie każdy jest w stanie zawisnąć tyłkiem na krawędzi siedzenia tak jak w ścigaczach, czy też szlifować butem i podnóżkiem.

4

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

Pojedynek kolana z nogą:
https://youtu.be/05QV4iUlP8c?t=3383

Ogólnie jak oglądam filmik z włoskich mistrzostw to w kasie street prawie wszyscy jadą na kolanie. A w innych klasach prawie wszyscy z nogą. Myślę, że ogólnie bierze się z stąd, że w streecie jeżdżą zawodnicy ze ścigów a w pozostałych klasach w większości z mx.

I jednym i drugim sposobem można pojechać szybko:)

5

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

Na to czy lepiej na kolano czy z nogą z przodu wpływ ma milion czynników;)
Wiadomo ze jeśli ktoś przesiada się na SM ze ścigacza (tak jak Piotrek czy Monika) preferuje technikę na kolano, a jeśli ktoś startował w crossie to woli wystawiać nogę.
Według mnie na kolano lepiej schodzić
-na długich szybkich zakrętach
-wyjścia na proste długie proste, tak żeby szybciej odkręcać gaz. 
Z naga z przodu (to nie znaczy ze noga wisi już na początku hamowania):
-szybkie ciasne zakręty
-serie zakrętów wymagające bardzo szybkiego przekładania moto
-walka z przeciwnikami, która wymaga szybkich reakcji i zmian kierunku (np. 1 kółko;)

Jeśli chodzi o SM to zejscie na kolano jest trudniejsze, bo jest wysoko. Dużo trudniej przejść barierę strachu i dojść do stabilnej pewnej pozycji z kolanem na ziemi.

6

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

dr Gonzo napisał/a:

Jeśli chodzi o SM to zejscie na kolano jest trudniejsze, bo jest wysoko. Dużo trudniej przejść barierę strachu i dojść do stabilnej pewnej pozycji z kolanem na ziemi.

No i właśnie o stabilność moim zdaniem chodzi. Na ścigu masz punkty kotwiczenia, zaparcia czy choćby kontaktu z motocyklem których na SM ewidentnie brakuje. Dalej moim zdaniem zwieszanie wymaga więcej zachodu niż uniesienie nogi w szczycie zakrętu, co również przekłada się na stabilność.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

Sprzedam
KTM 690 SMC-R

7

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

Na SM trzeba by dużo treningu żeby przekładać sie szybko z kolana na kolano (z lewej na prawą) tak jak w sporcie czy najkedzie....wysoko wąsko w siodle i duży skok zawiasu.Co innego treningi a co innego wyścig i walka o pozycje.

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

8

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

Rozmawiałem dziś z Piotrkiem Biesiekirskim (nasz bardzo utalentowany zawodnik) i powiedział że na torach asfaltowych na SM tylko schodzi na kolano, nigdy z wystawioną nogą.
Na flat trackach z wystawioną nogą.

Monika Jaworska mi też mówila jak ją kiedyś pytałem, że na sm na kolanie ma lepsze czasy niż z nogą (oczywiście mowa o torach asfaltowych).
Czyli wychodzi na to, że noga jest dobra w przypadku podłoży o gorszej nawierzchni, śliskich i zabrudzonych.

Moje pytanie dotyczyło torów asfaltowych więc odpowiedź już mam pełną. Dziękuję za wszelkie sugestie.

Yamaha WR250X

9

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

No to mamy 2 słownie: dwa głosy za. Oba pochodzą od zawodników z wyścigów drogowych. Jak już się będziemy licytować, to kilka lat temu byłem (i sporo osób z forum też) na szkoleniu z VDB w Koszalinie. Z powodu pogody jeździliśmy tylko asfalt i zdradzę Ci w sekrecie że On jeździł z nogą na asfalcie. A zapierdalał tak, że szok.
I co Ty na to?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

Sprzedam
KTM 690 SMC-R

10

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

Gierwi, kto jeździł z nogą na asfalcie w Koszalinie? Bo nie do końca chyba Cię zrozumiałem.

Yamaha WR250X

11

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

Thierry van den Bosch. To taki jakbyś nie wiedział 4-krotny Mistrz Świata SM.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

Sprzedam
KTM 690 SMC-R

12

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

Nawet podczas szkolenia robiliśmy slalom z opuszczaniem wewnętrznej stopy nad ziemię. Lekko nie było.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

Sprzedam
KTM 690 SMC-R

13

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

nashman_supermoto napisał/a:

Rozmawiałem dziś z Piotrkiem Biesiekirskim (nasz bardzo utalentowany zawodnik) i powiedział że na torach asfaltowych na SM tylko schodzi na kolano, nigdy z wystawioną nogą.
Na flat trackach z wystawioną nogą.

Monika Jaworska mi też mówila jak ją kiedyś pytałem, że na sm na kolanie ma lepsze czasy niż z nogą (oczywiście mowa o torach asfaltowych).
Czyli wychodzi na to, że noga jest dobra w przypadku podłoży o gorszej nawierzchni, śliskich i zabrudzonych.

Moje pytanie dotyczyło torów asfaltowych więc odpowiedź już mam pełną. Dziękuję za wszelkie sugestie.

Jak na codzien jesteś zawodowym kierowca ciężarówki i czasami odwozisz nią dzieciaki do szkoły, to nie oznacza ze jest to najlepszy pojazd do odwożenia dzieci. Piotrek ściga się na sportach, a jazda na kolanie na sm to forma treningu. Nie znaczy to wcale ze w związku z tym ta metoda jest najlepsza metoda jazdy sm.

14

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

Wystarczy pojeździć popróbować i już lap timer prawdę ci powie...

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

15 Ostatnio edytowany przez niwy (2019-03-10 12:28:43)

Odp: Pozycja na sm - tor asfaltowy

heh no to teraz wam zabije ćwieka ;)

Giovanni Bussei

szach mat