16

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

Jak ściśniesz napinacz na maxa, to powinien się rozciągnąć. Przed montażem powinien być ściśnięty prawie do końca i się zaciąć w tej pozycji. Później, po zamontowaniu trzeba w niego lekko stuknąć żebysię rozprężył. Musiszposzukać w necie, bo tłumaczenie to takie trochę nieprecyzyjne.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

17 Ostatnio edytowany przez asmEx (2020-09-29 13:16:57)

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

To małe łożysko "HK1814RS" wychodzi lekko ściągaczem odśrodkowym.

18

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

a z tym oringiem to o co chodzi - muszę poszukać w necie - bo juz któryś raz to słyszę.

19 Ostatnio edytowany przez Grzybu (2020-09-29 18:07:52)

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

asmEx napisał/a:

To małe łożysko "HK1814RS" wychodzi lekko ściągaczem odśrodkowym.


Tylko mój najmniejszy nie wchodził w otwór po dużym łożysku. Ale już mam węższy. Dzisiaj zdemontuje. Razem z gratami zamówiłem też wszystkie podkładki i uszczelniacze do napinacza. Ale faktycznie, procedurę muszę wyguglować bo na razie tylko z tego co organoleptycznie... Widzę tam w centrum jakby zaworek kulkowy i jeśli się nie mylę, to napinacz po ściśnięciu blokuje się podciśnieniowo, a potem olej go wypełnia i napinacz się rozszerza.

Poszukam procedury... @babel : jak coś znajdziesz szybciej to daj znać !! ;)

A tak w ogóle to może założę wątek z moim "nowym" staruszkiem... (w końcu 2008r.). Po sprzedaży mojego 660SMC wiem, że warto, bo   jak się pokazuje rzetelność w serwisie moto to zawsze łatwiej przy odsprzedaży.

EDIT: [url]https://www.youtube.com/watch?v=0u0lE4hM1ok[/url] i wszystko jasne

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

20 Ostatnio edytowany przez babel (2020-09-29 19:30:48)

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

Z tym napinaczem masz film na youtube albo w manualu jest rozpisane.
Z tego co widzę trzeba wyjąc napinacz, pompować kilka razy aby wycisnąć olej .
Ustawić - cofnąć napinacz przy pomocy podkładek 2 - 2,5mm - zamontować go dokręcić jedną śrubę i ważne nie wiem jak napisać zwolnić blokadę , aby napinacz się wysunął -  prętem przez otwór w nakrętce.
Jak obejrzysz film to pewnie będzie to łatwiej obczaić (podobny napinacz mają też inne ktm)- w manulau masz to też ładnie opisane

A i znalazłem to o 300V - ja teraz wleje 300v 15w60 ( miałem syntetyk Ipone 10w60)

Alex Vicente hey man if you’re still interested I think I have gotten it figured out. After speaking with a German KTM tech, he gave me the scoop on why everyone has these issues.. Bottom line, the 690 is just too much of a beast on oil, it shears the 10w-60 oil way too quickly. Add to that, we have hydraulic cam chain tensioners. The fix for this is as follows: drain oil, set to top dead center, remove Cam Chain Tensioner.. Now, you can replace it, or you can just clean it by compressing it to pump out the oil, or you can just buy a new one. Also, very important, when you change the cam chain tensioner, make sure you change the crush washer, AND there’s an O-Ring about 2.5-3 inches into the cam chain tensioners cylinder, remove that with an o-ring pick (it’s far in - as it might be the problem), and then install a new one and the cam chain tensioner (pre-loaded down to 3mm less then fully compressed) it will lock in that position. When you put everything together you must release the CCT before you’re done, (after putting on the CCT top brace minus the small hex cap) do that by inserting an 8.4mm rod (so you don’t press the visible ball valve) and press with FORCE, and it will release! Now just screw on the hex cap and you’re all set, on top of that CCT change/repair, you also only ever want to use 15w60 oil, (Motul 300v 15w60, preferably), this will keep the engine oil from shearing and not pressurizing the hydraulic CCT! No idea why KTM doesn’t tell people this..

21 Ostatnio edytowany przez babel (2020-10-10 20:03:23)

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

No i wlałem 300V 15w60 - wg mnie silnik odczuwalnie ciszej chodzi :)
ps przy okazji wymiany  71100 przebiegu - obejrzałem dokładnie filtry papierowe /siatkowe - czyściusieńko :)
And still going strong :)

22

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

Ja też mam już zakupiony 300V. Tylko czekam już 14 dni na zamówienie z KTMSKLEP.... Dramat!!!

Przy okazji się dowiedziałem, że to, że przy dostępności towaru jest zielona kropeczka (duża ilość) nie oznacza, że towar jest dostępny....  i czekają na dostawę z Austrii. Chyba sam wsiądę w auto i to przywiozę szybciej :D

Macie jakiś szybszy sklep z częściami OEM?

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

23

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

Na forum KTM - jest henio12323 - Bartek pracuje NMR Lublin.

24

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

Oki. Dzięki.
Ale co, po numerze części, podstawowe graty? typu łożyska, płytki zaworowe...?

Teraz to już czekam cierpliwie na to zamówienie ale na przyszłość pytam..

U mnie oprócz 15W60 jeszcze wejdzie nowy oring na tłoczek, bo też zamówiłem i pewnie w końcu "dopłynie do portu".
Chociaż robię to profilaktycznie, przy okazji pakietu startowego po zakupie. Jak coś cykało w okolicy to wolę wymienić i wykluczyć. Koszty niewielkie. Główne podzespoły jak rolki, zębatki i łańcuszek w stanie dobrym. Zapunktowane dodatkowo i nie widać żadnych problemów z tymi podzespołami.

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

25 Ostatnio edytowany przez babel (2020-10-13 08:13:19)

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

NMR jest autoryzowanym serwisem KTM - ja rożnie kupuje jak coś potrzeba - czasami w Olsztynie - czasami w NMR,
Juz słyszałem kilka historii o problemach z częściami przez sytuacje zę świrusem :(

26

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

Muszę powiedzieć, że się zrekompensowali. Paczka dzisiaj do mnie wyszła, a za duże opóźnienie z niezłym kuponem rabatowym na następne zakupy.

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

27 Ostatnio edytowany przez Grzybu (2020-10-16 17:46:33)

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

Moto odpalone. Pogoda taka, że tylko wkoło komina go rozgrzałem i jakie wrażenia??  Nic się w cykaniu nie zmieniło :D czasem coś cyknie parę razy, czasem nic nie słychać... także stwierdzam, że "ten typ tak ma".

Ale przynajmniej wyeliminowałem ryzyko dźwigienek, sprawdziłem luzy zaworowe i wymieniłem łożyska na wałku rozrządu.

Patrząc na rozwiązanie działania autodeko myślę, że również ono może od czasu do czasu lekko "pocykiwać".... albo luz poosiowy na dźwigienkach. W 640/660 luzy boczne dźwigienek dystansowało się odpowiednimi podkładkami. Tutaj tego nie ma i tak sobie myślę, czy czasem nie dopasować jakiejś podkładki/dystansu

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

28

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

Grzybu napisał/a:

albo luz poosiowy na dźwigienkach. W 640/660 luzy boczne dźwigienek dystansowało się odpowiednimi podkładkami. Tutaj tego nie ma i tak sobie myślę, czy czasem nie dopasować jakiejś podkładki/dystansu

Odpuść sobie. Testowałem i nic to nie zmieniło.

29

Odp: Smc 690 dźwigienki zaworowe,luzy.

Acha, czyli trzeba się przyzwyczaić i zamiast grzebać zacząć nawijać kilometry.
Przez ten serwis i czekanie na części straciłem ostatnie kilka ciepłych dni przed jesienią...

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE