1

Temat: Ktm 450 exc 2009 r rozrząd napięcie

Witajcie mam pytanie czy montował ktoś te napinacze.  [url]https://www.olx.pl/oferta/napinacz-rozrzadu-manual-ktm-exc-sxf-250-400-450-530-350-2006-16-CID5-IDbZbo3.html.[/url]       I  jak odkrece hydrauliczny stary napinacz z exc 450 2009 R .  To jak wyregulowac ten nowy odkręcić i co dalej jaką siła bo w Internecie to co forum to każdy co innego pisze .

2

Odp: Ktm 450 exc 2009 r rozrząd napięcie

link nie działa ;)

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600sm<Husqvarna 610sm<Dorsoduro 750

3

Odp: Ktm 450 exc 2009 r rozrząd napięcie

[url]https://www.olx.pl/oferta/napinacz-rozrzadu-manual-ktm-exc-sxf-250-400-450-530-350-2006-16-CID5-IDbZbo3.html[/url]

Cos w podobie próbowałem w  drz z 10 lat temu - zasada ta sama wg mnie.
Tylko to wymaga precyzji - przegniesz po głowicy ( przynajmniej tak było w drz cie) za słabo przeskoczy rozrzad - czyli też doopa.
Ja wróciłem do fabrycznego napinacza - jakoś bałem się że przegnę z dokręcaniem.

4

Odp: Ktm 450 exc 2009 r rozrząd napięcie

Ja miałem taki w 530, ale nie pamiętam dokładnie wszystkiego. Sprzedający to kolega z forum, proponuję zadzwonić i się dogadać - bardzo był pomocny.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: Ktm 450 exc 2009 r rozrząd napięcie

Ok dzięki

6

Odp: Ktm 450 exc 2009 r rozrząd napięcie

Najlepiej zrzuć pokrywkę, przynajmniej będziesz widział realne napięcie łańcuszka :)

Yamaha DT125X
KTM EXC 525

7

Odp: Ktm 450 exc 2009 r rozrząd napięcie

Dzieki za odpowiedzi . Ogarnę jakoś kolega od napinacza  mówił ,ze pomoże .

8

Odp: Ktm 450 exc 2009 r rozrząd napięcie

Jak będziesz miał ciekawe rady co do napinania tego cuda to dawaj znać :) Napinanie na słuch jak wszędzie piszą jest dla dla mnie trochę słabe. Robiłem niby na słuch i obroty tak jak wszędzie mówią, ale wolałem odkręcić 4 śrubki, zdjąć pokrywę i sprawdzić rzeczywiste napięcie i zawsze wymagało korekty :P

Yamaha DT125X
KTM EXC 525

9 Ostatnio edytowany przez ciernik (2018-11-07 22:12:33)

Odp: Ktm 450 exc 2009 r rozrząd napięcie

Napinanie na słuch nie jest bezpieczne.
Cofanie śruby regulacyjnej na uruchomionym silniku, aż zacznie być coś słychać może się żle skończyć.

Najbezpieczniej ustawiać bez uruchomionego silnika.
Oto kilka moich rad, popartych chyba sporym doświadczeniem w regulacjach tych napinaczy.
1. Przy montażu nowego napinacza, napinasz wstępnie śrubę regulacyjną tak, aby tylko nie przeskoczył rozrząd.
   Trzeba pamiętać o oringu, który musi być w komplecie, a stary czasem lubi zostać w głowicy - ważne z punktu widzenia kanału olejowego. Ma być porostu jeden i sprawny.
2. Kręcisz powoli wałem i w tym samym czasie, tylko palcami, pomagasz śrubie regulacyjnej się wkręcać. Po kilku obrotach (a w zasadzie już po jednym) śruba sama się wkręci tyle ile trzeba.
W pewnym momencie obracania wałem dokręci się po prostu jeszcze o kawałek bez żadnego oporu. Skąd to się bierze, wyjaśnię niżej.

Jak jest kopniak, to kręcić powoli kopniakiem. Jak nie ma to, za śrubę magneta. Można wykręcić świecę jak jest łatwy dostęp.
Jak nie ma otworu do śruby magneta, to ostatecznie zdjąć fajkę i rozrusznikiem powoli.

Metoda kręcenia wałem i pomaganie śrubie, jest w zasadzie analogiczna jak w napinaczach samoregulujących. Są różne rozwiązania jak np. listwa zębata wypychana przez małą sprężynkę, w starych poczciwych RFS itp.  Trzeba tylko co jakiś czas, zasymulować palcami pracę sprężynki podczas obrotu wału. Metoda jest bezpieczna i gwarantuje poprawną regulacje - nie za mocną i nie za słabą.
Ważne aby śruba regulacyjna kręciła się bez oporów na gwincie czym mogłaby oszukiwać wyczucie oporu jaki wywiera na ślizg.
Dla lepszego zrozumienia.... wykorzystuje się tu fakt, że podczas obrotu wału, po przeciwnej stronie napinacza, łańcuch w pewnym momencie bardzo mocno się napina a po stronie napinacza jest zupełnie luźny. Jest to wtedy kiedy otwierane są zawory, i krzywki wałka rozrządu stawiają największy opór.
W tym położeniu wału,  śruba regulacyjna wkręci się najdalej.  W samoregulujących napinaczach (RFS) - listwa się wysunie o jeden ząbek, czy ile tam jest akurat potrzeba. 
Przytrzymując wał w tym położeniu, wystarczy wtedy tylko praktycznie skasować luz między śrubą - ślizgiem łańcuch a samym łańcuchem. To jedyne miejsce wału do poprawnej regulacji śruby napinacza.
W górnym martwym punkcie tłoka, śruba zachowuje się zupełnie inaczej i nie jest możliwe wyregulowanie napięcia w GMP na wyczucie.
Jeżeli ktoś podaje liczbę obrotów i tym podobne rzeczy, musi być to wypraktykowane oraz podane konkretnie dla danego modelu silnika oraz skoku śruby regulacyjnej.

Pierwszy raz zawsze warto zdjąć pokrywę zaworów i wszystko sobie pooglądać od góry, na żywo, dotknąć itd.
Doświadczony użytkownik takiego napinacza, kolejne regulacje, może przeprowadzać na uruchomionym silniku, tak jak pisałem wyżej - pomagając lekko śrubie regulacyjnej, sama się wkręci ile trzeba, podczas obrotów wału.
Uruchomiony silnik jest o tyle niewygodny, że nagrzewa kolektor wydechowy, a napinacz jest w 250/350 zaraz pod nim.
W 450/530 jest całkiem przyjemnie i każda kolejna regulacja zajmuje dosłownie chwilę.

Mam nadzieję ze wyczerpałem temat.
Jak ktoś doczytał do końca to gratulacje :)

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

10

Odp: Ktm 450 exc 2009 r rozrząd napięcie

Dzięki Ciernik . Dobrze że przypomniałes muszę zamówić napinacz