1

Temat: Żywotność silnika przy sportowym wydechu

Witam, w lipcu 2017 robiłem remont góry silnika ( szlif, tłok barikit ) i do lutego jeździłem z oryginalnym odblokowanym wydechem ( rezo 5k-8k ), w połowie lutego kupiłem dyfuzor gianelli ( rezo 8k-10k ) , w marcu większą dyszę. Wszystko fajnie chodziło do połowy kwietnia no i zaczęło dzwonić w silniku, rozebrałem górę i wyciągnąłem pęknięty dolny pierścień. Yamaha się nie grzała, do końca miała moc.
Po tej akcji zrobiłem znów szlif cylindra, nowy tłok i na razie mam przejechane 200km z oryginalnym dyfuzorem, bo boję się zakładać gianelli. To ten wydech mógł być powodem pęknięcia pierścienia czy raczej coś innego( co )?
Lany był Castrol power racing 1:40.

2

Odp: Żywotność silnika przy sportowym wydechu

Jaki silnik?
Szlif czyli tuleja?
Dlaczego pękło można ocenić oglądając sam tło, pierścień oraz gładź cylindra.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2018-05-13 20:31:02)

Odp: Żywotność silnika przy sportowym wydechu

Brzmi jak DT125:D
Jak dobrze podlejesz do przelotu to będzie podobna żywotność.
Trzeba brać pod uwagę że jak masz mocniejsze moto np. z lepszą górą to jeździsz mocniej więc szybciej się eksploatuje.

4 Ostatnio edytowany przez ProPlayer13 (2018-05-13 20:55:50)

Odp: Żywotność silnika przy sportowym wydechu

Szlif, tuleja oryginalna. Podlejesz? Chodzi o więcej oleju do mieszanki ( ile ) Gianelli właśnie pogorszył dolne obroty, a dał kopa na wysokich.
Fotki: [url]https://imgur.com/a/Zt66AGI[/url]
Zapomniałem dodać, chodzi o Yamahę DT 80 lc2 ;)

5

Odp: Żywotność silnika przy sportowym wydechu

Moim zdaniem takiej jakości pierścienie. Pojawił mi się uśmiech jak napisałeś że dt 80, bardzo miło wspominam :)

6 Ostatnio edytowany przez ProPlayer13 (2018-05-13 22:48:01)

Odp: Żywotność silnika przy sportowym wydechu

No właśnie pierścień niby lepszy - Barikit, cena za jeden to 50zł. I dlatego szukam przyczyny w wydechu.

7

Odp: Żywotność silnika przy sportowym wydechu

paliwa

8

Odp: Żywotność silnika przy sportowym wydechu

Lepszy będzie olej do mieszanki Castrol power1 racing czy motul 710?

9

Odp: Żywotność silnika przy sportowym wydechu

ProPlayer13 napisał/a:

Lepszy będzie olej do mieszanki Castrol power1 racing czy motul 710?

Motul casstrol to hujnia

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

10

Odp: Żywotność silnika przy sportowym wydechu

Miałeś sfazowane okna? Wydechowe od dołu ma szeroką poziomą krawędź której pierścienie nie lubią. Chociaż wydaje mi się że coś się zaczęło odrywać i uderzyło w pierścień.
Okno wydechowe wygląda jakbyś miał cylinder z blokadą. Książkowo powinno być 110° otwarcia przelotów i 180° otwarcia wydechu. Jeśli jest inaczej to lepiej poszukać cylindra zamiennika tuningowego.
Jeśli chodzi o Giannelli to wydech ma swoich zwolenników i przeciwników, bo jest za duża różnica pomiędzy serią która "płynie" a tuningiem który jeździ wyłącznie w rezonansie.
W zasadzie ten model to już powinien podlegać ochronie konserwatora zabytków. To już nie są dobre czasy tego modelu, bo już części oryginalnych nie ma. Przede wszystkim jest problem z korbowodem którego trzeba "tulejować", podobnie jak cylindry (tuleja żeliwo w cylinder żeliwo).