6. Zmiana przeznaczenia pojazdu. Z samochodu ciężarowego na specjalny kempingowy, czyli sposób na tańsze OC :)
Kolejna zmiana jaką zrobiłem to ucieczka od drogiego OC :) Grzebałem ostro w necie żeby nie płacić około 1000zł co roku za auto którym jeżdżę niezbyt często :) i znalazłem rozwiązanie które sprawdziłem na własnej skórze :) Niżej podaję link do opisu, ale pozwolę sobie wypisać najważniejsze etapy gdyby za jakiś czas ten link zniknął :)
[url]http://vadimpacajev.com/budujemy-mini-campera-6-z-ciezarowego-na-specjalny-kempingowy-da-sie/[/url]
1. Samochód musi spełniać minimalne wymagania auta kempingowego. Auto aby spełniało wymagania polskiego prawa pozwalające zakwalifikować je jako pojazd specjalny – kempingowy musi spełniać następujące wymogi: “Samochód kempingowy” oznacza pojazd specjalnego przeznaczenia kategorii M zbudowany w taki sposób, aby służył jako miejsce mieszkalne, zawierający co najmniej następujące wyposażenie:
— siedzenia i stolik,
— miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń,
— urządzenia kuchenne, oraz
— szafki
2. Oświadczenie firmy wykonującej przebudowę. Przebudowę taką wykonać może tylko firma posiadająca odpowiednie uprawnienia. Uprawnienia te, to – zwykły wpis w KRS lub CEiDG zawierający kod PKD – 45.20.Z. Jako że prowadzę własną firmę zrobiłem patent :) Pobiegłem do urzędu i rozszerzyłem sobie PKD o ten własnie zapis. W tym momencie mogłem zupełnie legalnie wystawić taki dokument i podbić się swoją pieczątką :)
3. Dodatkowy przegląd techniczny w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. To ważne, aby to była Okręgowa Stacja, zwykła nie może wykonać takiego przeglądu. W większości stacji wiąże się to z wykonaniem jednocześnie okresowego badania technicznego. Badanie i tak mi się kończyło więc i tak musiałbym zapłacić te 100zł :) Trzeba też najpierw znaleźć stację, w której diagności znają prawo i którzy zechcą łaskawie taką zmianę wykonać… Tak , to nie jest łatwe. Odwiedziłem 4 stacje zanim diagnosta stwierdził – OK zrobię to Panu i po 15 minutach miałem dokumenty w garści. Ja miałem farta :) pierwsza Okręgowa Stacja Diagnostyczna ogarnęła temat bez problemu. Musiałem tylko zważyć busa :)
4. Wizyta w Wydziale Komunikacji Urzędu Miejskiego/Gminy/Starostwa Powiatowego celem wymiany dowodu rejestracyjnego.
Z kompletem w/w dokumentów, dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu trzeba zjawić się w WK, wypełnić wniosek o zmianę rodzaju pojazdu. urzędnik przyjmie kwity, sprawdzi kompletność i wyda tymczasowy dowód rejestracyjny. Od tej chwili mamy zamiast ciężarówki – specjalny kempingowy.
Tak to wyglądało u mnie. Dodam że mogłem mieć ogromne szczęście do diagnosty i urzędników. Sporo czytałem na ten temat i wiem że nie każdemu się to udaje. Co człowiek w urzędzie to inna interpretacja przepisów.
[url=https://naforum.zapodaj.net/7a74713059f1.jpg.html][/url]
Stare foto jeszcze bez obitego dachu i słupków :)