Odp: Budowa MotoKampera. Z busika do domku na kołach :)
Rychu, takie polecam :-)
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Na każdy temat » Budowa MotoKampera. Z busika do domku na kołach :)
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Rychu, takie polecam :-)
Rychu, takie polecam :-)
:D Mi się marzą takie rozlazłe fotele duuże z 2 podłokietnikami, masażem dupy :D podgrzewaniem i pełną elektryką.
Myślicie że jak załatwię fotele elektryczne to wystarczy podać im napięcie i wszystkie bajery zaczną działać ? Jakiś sterownik jest wbudowany w te fotele ?
to zależy od foteli. Podgrzewanie i sterowanie - w większosći przypadków potrzebne jest tylko napięcie.
Odnośnie masażu, to nie wiem - nigdy nie miałem takich luksusów :)
ja polecam takie jak na foto bo szubko nagrzewają i są z funkcją masażu w postaci elektro-impulsów, tylko jakąś dobra przetwornice musisz zamontować ;)
ja polecam takie jak na foto bo szubko nagrzewają i są z funkcją masażu w postaci elektro-impulsów, tylko jakąś dobra przetwornice musisz zamontować ;)
co drugi dzień mam dentystę :P czuję się dokładnie jak na tym fotelu :P
Panowie, a może ktoś ma webasto suchę lub ogrzewanie gazowe do przyczepy/campera :) ? Chcę powoli już kompletować nowe zabawki
Parę dni temu akurat rozmawiałem z kolegą rzeczoznawcą na temat większej ilości miejsc siedzących w pojeździe i mówił, że to nie jest już tak, że przykręcisz jakąś kanapę i gotowe.
Trzeba mieć śruby o podwyższonej twardości, zamocować to tak z podłogą aby nie budziło zastrzeżeń że się wyrwie podczas wypadku. Pasy bezpieczeństwa.
Jak było z tym u Ciebie?
Trzeba mieć śruby o podwyższonej twardości, zamocować to tak z podłogą aby nie budziło zastrzeżeń że się wyrwie podczas wypadku.
Kolega próbował przerabiać T5 z 3 na 6 osób i dowiedział się że fotele może mocować tylko do fabrycznie przystosowanych mocowań foteli, i "cały misterny plan w pizdu".
dlatego trzeba znaleźć "odpowiednią" stację diagnostyczną :)
jak raz wbiją, zamieniasz dowód na nowy z poprawnym wpisem i już nikt nie będzie grzebał w przeszłości :D
U mnie z tyłu nie było wcale siedzeń. Z przodu był tylko fotel kierowcy i obok ławeczka na 2 osoby :) Więc teoretycznie fabrycznie auto było 3 osobowe, ale w niemieckich dokumentach miałem jako 2 osobowy. Więc tak mi go zarejestrowali i wpisali w papierach. Potem kombinowałem co by tu zrobić aby był jednak na 5 osób :). Poszperałem w internetach poczytałem sobie i każdy pisał inaczej. Że trzeba jakieś homologacje od producenta itp. Że to kosztuje majątek i w ogóle to się nie opłaca. Podjechałem do diagnosty i zapytałem czy da się to zrobić, powiedział że tak :) Wystarczy że zamontuje siedzenia z pasami, porobię zdjęcia i on wyda mi takie zaświadczenie o zmianach konstrukcyjnych auta. Tak też zrobiłem. Wstawiłem fabryczne fotele z pasami od busa pasażerskiego :) Porobiłem foty i pojechałem na przegląd. Gość wszystko sprawdził i wklepał w system. Wydał mi zaświadczenie że nastąpiły zmiany konstrukcyjne auta i jest przystosowany do jazdy w 5 osób. Z papierami poszedłem do wydziału komunikacji i generalnie miałem szczęście, bo babka która to obsługuje jara się kamperami :) i podczas przyjmowania dokumentów sporo mi opowiadała i jakoś to poszło. Przybiła pieczątkę, wpisali mi 5 miejsc w dowodzie i tak to się skończyło. Wydaje mi się że mam mega szczęście w tych 2 kwestiach - oc i zmiana ilości miejsc.
Tak to u mnie wyglądało, ale co diagnosta i urząd to może być zupełnie inaczej.
No miałeś mega szczęście. Tylko podczas TFU, TFU, przygody osoby siedzące na tych "szczęśliwych" fotelach mogą mieć problem. Nie masz takich wątpliwości? Albo ja już rzeczywiście za stary jestem.
A co jakby były tylko sofy i fotele klubowe w takim kamperze, też trzeba mieć zmianę na 5 osób, z założeniem że nie będą tam przewożone osoby?
może chodziło o to, żeby bus mógł być kamperem to musi być minimum 5 osobowy ?
Fotele mam przymocowane na oryginalnych stelażach do karoserii odpowiednimi śrubami. Nie ma z tym żartów masz rację. Oczywiście mimo wszystko obawa jest. Ale robione było wszystko zgodnie ze sztuką, zero fuszerki. Pasy, fotele posiadają homologację.
może chodziło o to, żeby bus mógł być kamperem to musi być minimum 5 osobowy ?
Nie orientuję się aby był taki wymóg :) przynajmniej nie zmieniałem liczby miejsc po to by uzyskać miano kampera :) po prostu pomyślałem że czasem ktoś będzie chciał ze mną się wybrać na zawody większa grupką :) tym bardziej że na pakę mogłem zabrać 3 motungi.
Panowie od 1 lipca 2016 roku nie ma możliwości przerejestrowania busa z 3 osobowego na więcej miejsc robiąc to samemu, żadnych szans, ponieważ musisz zrobić mega papierologię i jeszcze przejść crash testy czy siedzenia i pasy wytrzymają. Zajmują się tym specjalistyczne firmy które mega kasę biorą za to. Więc jedyna opcja to kupić busa brygadówkę. Jeżeli ktoś zrobił to po 1 lipca 2016 roku to zrobił to nielegalnie i nie chciałbym kupować takiego auta. Ja przerobiłem busa ale to było jakieś 6 lat temu i zrobilem tak jak Rychu pisze, zamontowałem siedzenia z pasami pojechałem na stacje diagnostyczną (nie każda miała do tego uprawnienia) i tam porobili zdjęcia i wydali papierek. Nie wiem Jak Rychu załatwiłeś z tym OC , gdzie kraj to obyczaj ale u mnie nie ma dużych różnic między opłatami za kampera a za busa, bo kumpel za starego kampera płaci 750 zł a ja za busa 850zł i jest taka opcja, że zawsze można wrócić do wersji bus-blaszak :).
mój busik tak wygląda , ja znowu ocieplałem styropianem i pianką i nie jest to prawda że pianka wciąga wilgoć. Dodatkowo zrobiłem całą nową blachę i lakier więc auto na wieki w rodzinie :). Auto na 7 osób, spokojnie 5 osób wyśpi się a po wyciągnięciu motocykli nawet 8 osób. Prysznic, toaleta, kuchnia, zasilanie na 230V, lodówka , panel fotowoltaiczny, i dużo perdół potrzebnych do życia na padoku :)
[url=https://naforum.zapodaj.net/4b54b2bc4021.jpg.html][/url]
[url=https://naforum.zapodaj.net/5d30d728c392.jpg.html][/url]
[url=https://naforum.zapodaj.net/7029813c88bc.jpg.html][/url]
[url=https://naforum.zapodaj.net/d35de5caaec6.jpg.html][/url]
[url=https://naforum.zapodaj.net/8cced3b14b70.jpg.html][/url]
mój busik tak wygląda , ja znowu ocieplałem styropianem i pianką i nie jest to prawda że pianka wciąga wilgoć. Dodatkowo zrobiłem całą nową blachę i lakier więc auto na wieki w rodzinie :). Auto na 7 osób, spokojnie 5 osób wyśpi się a po wyciągnięciu motocykli nawet 8 osób. Prysznic, toaleta, kuchnia, zasilanie na 230V, lodówka , panel fotowoltaiczny, i dużo perdół potrzebnych do życia na padoku :)
Własnie na to czekałem i po to założyłem temat :) żeby ktoś dołączył i wymienił się doświadczeniami i co lepsze pokazał swój pojazd i patenty :) Dokładnie do czegoś takiego jak ma Trawer chcę dążyć :) W sumie Mariusz podpowiadał mi w wielu kwestiach odnośnie budowy domku na kołach.
Jeśli chodzi o możliwość powrotu z kampera do busa blaszaka to u mnie nie będzie takiej potrzeby :) No i wydaje mi się że gdybym miał sprzedawać pojazd to weźmie się więcej za tak przerobione auto niż za zwykłego busa, chyba że się mylę :) Ale obecnie o sprzedawaniu nie chcę myśleć :) chcę budować uczyć się w tym kierunku i rozwijać :) To jest mega przyjemność zrobić coś samemu :)
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Na każdy temat » Budowa MotoKampera. Z busika do domku na kołach :)
Wygenerowano w 0.036 sekund, wykonano 82 zapytań