1

Temat: EXC 400 2007 vs 2009

Siem, noszę się z zamiarem kupna enduro o małej pojemności - różnica między rocznikami ''starymi'' na RFS-ie a nowymi na XC4 to ok 3500zł. Pytanie - czy warto tyle dopłacić, czy rzeczywiście nowsze roczniki są dużo lepsze pod względem prowadzenia, środka ciężkości, oddawania mocy itp.?

EXC 525 in progress

2

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

Dla samej nowszej ramy i zawiasu 2 komorowego warto.
Brałeś pod uwagę 2t?

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

3

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

Brałem pod uwagę EXC 200, ale czy 2T to nie wiem, na mazowszu jest raczej płasko :/, więc w grę wchodzą długie przelotówki których 2T nie lubi.

EXC 525 in progress

4

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

Mam exc400 2006 (rfs), porównanie mam do exc530 (xc4) - co do silnika nie ma co dyskutować, ale jeśli chodzi o prowadzenie, to tak, prowadzą się lżej. 2006 i 2007 różnią się jedynie dzielonym deklem sprzęgła w 07. Jeśli chodzi o silnik w moim moto to jest w zasadzie idealny w offroad, moc oddaje łagodnie i przewidywalnie ale jak trzeba to i przód dźwignie i z podjazdem pod hałdę sobie poradzi. Powoli zastanawiam się nad zmianą moto na jakiegoś nie-wyczyna, w zasadzie nie jestem jeszcze przekonany bo lubię to moto ale jak chcesz pogadać na luzie to PW.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

5

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

Dziku napisał/a:

na mazowszu jest raczej płasko

Słaby argument, przecież nie kupujesz enduraka pod kątem przelotówek, tylko jazdy w właściwym terenie. Gotowania obecnych 2t na przelotówkach jakoś sobie nie wyobrażam, a 4t po dwóch nieudanych podjazdach, owszem.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

6

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

Po to się w 4t wentylatory montuje. Zresztą 2t nie każdemu pasuje, są tacy którzy na fali dwusuwowego szału kupili 2t ale wrócili do 4t bo dyfuzor się gnie/ na przelotówkach źle się leci/ paliwo za szybko się kończy/ dźwięk nie ten/ oddawanie mocy nie pasuje/ chcą hamowania silnikiem. Innie z kolei nie trawią 4t bo ciężkie, toporne, albo (też;)) dźwięk nie pasuje. I tacy przesiadają się na 2t. Gdyby jeden rodzaj silnika był jednoznacznie lepszy niż drugi to wszyscy by jeździli tym samym.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

7

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

velkurczak napisał/a:

Gotowania obecnych 2t na przelotówkach jakoś sobie nie wyobrażam

Mi chodziło o niepotrzebne straty motogodzin na dojazdy i przejazdy, no i paliwo szybciej wciągnie. Czyli warto dopłacić te teoretyczne 3500zł :)

EXC 525 in progress

8

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

Moim zdaniem nie warto xc4 są strasznie awaryjne. Zawiasz lepszy, rama lepsza, ale silnik kapa. Lepiej dołożuć 10tysi i kupić 350.

exc 400                 www.oklejsie.pl

9

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

350 to rzeczywiście inna liga, zajebiste moto. Ale 10 kafli to nie parę groszy. W xc4 z tego co widzę to trochę loteria, czasem jest bez problemów ale czasem potrafią okazać się marudne. RFS to już może stara konstrukcja ale sprawdzona w boju i niezawodna, w swojej cenie chyba najlepsza opcja.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

10

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

Hybryda?;)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

hybryda jest dosc popularna, pare juz widzialem
[url]http://www.ktmforum.co.uk/bikes-bits-sale/128639-ktm-450-exc-sxf-hybrid.html[/url]

exc 400                 www.oklejsie.pl

12

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

W mojej okolicy latają/latały 2 hybrydy na 525, właściciele chwalili chociaż sam bym się bał o tyle, że trzeba ramę przerabiać przy kolektorze wydechowym

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

13

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

Nie trzeba szukać za granicą:
[url]http://www.ktmracing.fora.pl/zdjecia-i-filmy-z-naszymi-ktm,7/hybryda-sx-f-exc-r-z-silnikiem-rfs,2284.html[/url]
[url]http://www.ktmracing.fora.pl/zdjecia-i-filmy-z-naszymi-ktm,7/hybryda,16896-15.html[/url]

Na olx stał kiedyś husaberg z silnikiem 525:) Jednak tam już byłą grubsza przeróbka.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

Kowal SG napisał/a:

Moim zdaniem nie warto xc4 są strasznie awaryjne. Zawiasz lepszy, rama lepsza, ale silnik kapa. Lepiej dołożuć 10tysi i kupić 350.

Oprócz przelewania się oleju do sprzęgła, brania oleju poprzez wadliwe pierścienie w 2009 i chu..wego napinacza rozrządu to nic złego o XC4 nie słyszałem, a moim zdaniem nie są to wady wykluczajac ten silnik (przelewanie się oleju likwiduje się 1 uszczelniaczem i spokój) Jakby co, to po zakupie silnik i tak pójdzie na stół więc hm...W 350 są już zawory tytanowe, czyli drogo przy ew. wymianie (komplet 2200zł), ma dwa wałki rozrządu (tego nie lubię, nie wiem czemu ;) ), no i chyba za mocny - ze 2KM słabszy od 450-tki, a ja chcę coś nie za mocnego. Kurna, to EXC 200 cały czas mi chodzi po głowie.

EXC 525 in progress

15

Odp: EXC 400 2007 vs 2009

Jeszcze gdzies czytałem że ludziska w xc4 robią jeden obieg - likwidują przegrodę - ale to trzeba poszukać na ktmtalk co i jak