1

Temat: 690 SMC - kilka pytań

Witam,

Mam kilka pytań o KTM 690 SMC 2008:

1) Słyszeliście o jakichś typowych usterkach? Z tego co wyczytałem to trzeba uważać na dźwigienki zaworowe. Niestety nie znalazłem zbyt wielu informacji o tym jak, po jakim przebiegu i na co je wymienić.
2) Silnik trochę dziwnie zachowuje się na 2 i 3 biegu. Tzn. do 5kk RPM moto jakby nie chciało jechać a powyżej tej wartości dostaje strasznego kopa. Pytanie czy to kwestia mapy czy ograniczenia montowanego przez KTM aby złagodzić reakcję silnika na niskich biegach. A może ten typ tak ma?
3) Jaki polecacie wydech? Myślałem o SC projekt bo za 380 EUR można mieć nówkę z db-killerem. Obawiam się tylko o mapę bo chyba jedyną możliwością jest wgranie tej od Akrapa i nie jestem pewien czy wszystko będzie działać jak należy.
4) Słyszeliście coś o jakiś blokadach mocy w tym moto? W dowodzie mam wbite 24 kW i zastanawiam się czy jeśli faktycznie jest założona jakaś blokada to może to być jakaś blokada mechaniczna czy raczej po prostu będzie to wgrana jakaś łagodniejsza mapa.

2 Ostatnio edytowany przez gierwi (2017-01-19 00:18:38)

Odp: 690 SMC - kilka pytań

1) Ponoć zegary lubią się pocić. Ja miałem '09 jednak nic takiego nie zaobserwowałem. Dzwigienki trzeba kontrolować przy okazji regulacji zaworów. Ja wymieniałem przy przebiegu ok. 10 000 km. Wymiana na nowe to koszt ok. 500 zł.
2) Jest blokada na 2 i 3 biegu. Łatwo ją ominąć rozłączając kabelki we wtyczce.
2) Ja bym polecał WINGS. Sprawdź na [url=http://www.wings.si]www.wings.si[/url] a w Polsce chyba adventuresklep. W 690 miałem Akrapa, ale mam doświadczenia z Wingsem z poprzedniego moto. Moja 950 zrobiła na tym ok. 26 000 km bez najmniejszych problemów, a za 2 tłumiki płaciłem ok. 525 Euro z przesyłką (parę lat temu). Jakość Akrapa (można nawet zamówić bez szyldzików, i nakleić co tam chcesz ;-)), 2 dB killery, tytan.
4) Z tego co wiem to blokada elektroniczna. Serwis powinien to załatwić przy okazji wgrywania mapy pod Wingsa ;-)

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: 690 SMC - kilka pytań

gierwi napisał/a:

1) Ponoć zegary lubią się pocić. Ja miałem '09 jednak nic takiego nie zaobserwowałem. Dzwigienki trzeba kontrolować przy okazji regulacji zaworów. Ja wymieniałem przy przebiegu ok. 10 000 km. Wymiana na nowe to koszt ok. 500 zł.

Z zegarami jest więcej czarów - od wibracji połamało mi się parę plastików , wchodzi wilgoć i śniedzieją elementy elektroniczne. Nie bawiłem się w naprawę, bo tanio znalazłem od nowszego modelu (te z prostokątnymi przyciskami - oryginalnie miałem w '08 z okrągłymi). Pan od korekty liczników dziwnie się na mnie patrzył, że chciałem oryginalny przebieg, który był wyższy niż ten na nowym liczniku... :)

Z wad w '08 dodałbym jeszcze pojawiające się problemy z czujnikiem położenia przepustnicy (nigdy go nie rozwiązałem) oraz pompą paliwa. Ta druga usterka wynika ze słabo zaprojektowanego wlewu paliwa. Po dzikowaniu w pylącym terenie zawsze znajdowałem piach pod korkiem... Trzeba poszukać u endurowców szczegółów, kumpel wymieniał na coś akcesoryjnego, ale nie znam szczegółów.

A poza powyższym - rakieta :)

4

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Pod wlew paliwa można założyć dodatkową "uszczelkę" dostępną w Power Parts, albo wyciąć sobie taką z jakiejś gumy, albo tak jak kolega pisze akcesoryjny wlew paliwa z wyższą krawędzią (nawet jest jakiś polski zamiennik), ale bez zamka. Ponoć to dobre rozwiązanie dla notorycznych gumujących, bo odpowietrznikiem lubi wylecieć trochę benzyny.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Dzięki za pomoc panowie. Faktycznie, zegary są już wymienione przez poprzedniego właściciela na te z nowszego rocznika bo oryginalne przestały działać. Sam sprzedawca był na tyle uczciwy, że sam zwrócił uwagę na przebieg który jest de facto o 10.000 kilometrów większy niż ten z nowych zegarów.

Teraz zostaje mi wymienić dźwigienki. Znalazłem je na KTM sklep ale są drogie, wychodzi jakieś 640zł za komplet. Zastanawiam się ile wyszłoby z wymianą w serwisie.

Ta cena którą podałeś Gierwi to cena ASO?

6 Ostatnio edytowany przez gierwi (2017-01-20 08:48:55)

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Tak, ale z moją zniżką i wymianą "tymi ręcami". Sama wymiana to bułka z masłem. Jeśli potrafisz wyregulować zawory, to nie będziesz miał problemów.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

7

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Trochę odkopie temat.

Mam pytanie o spalanie. Rozumiem, że motocykl może sobie wypić ale mój przy ostrzejszej jeździe może nawet około 12+/100km. Gdy próbowałem jechać spokojniej to i tak dużej poprawy nie było. Wystarczy powiedzieć, że od rezerwy do rezerwy nie przejechałem nawet 100 km. Na forum i internetach wszyscy wypowiadają się, że 4l - 6l/100km to norma. Jakiś pomysł co może być nie tak? Model to 2008 SMC.

8

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Napierdalasz może jak ten kapitan w avatorze ;D

Mi się dużo wydało ostatnio na torze w Koszalinie ze spaliłem prawie cały bak przez 3-4 godz chyba Oo

https://www.instagram.com/mdesign_projects/
                      SMCR 2016 <3

9

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Dobra, na tym moto jeżdżę dopiero od kilku dni i powoli wychodzą pewne sprawy. Spalanie jest ok, problem tkwi w liczniku który strasznie przełamuje. Np. dziś zrobiłem 80 km a licznik pokazał 35 km. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, po prostu wyzerowalem licznik po zatankowaniu i jeździłem ile się dało. Stąd to zdziwienie, że po 98 kilometrach już świeci się rezerwa. W praktyce musiało być to znacznie więcej jazdy.

10

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Hmmmm a rozmiar koła masz dobrze ustawiony w liczniku?

https://www.instagram.com/mdesign_projects/
                      SMCR 2016 <3

11

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Słuszna uwaga. Sprawdzę i dam znać.

12

Odp: 690 SMC - kilka pytań

No dobra a Km/h dobrze ci pokazuje?

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

13

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Pokazuje totalne głupoty jeśli chodzi o prędkość, zupełnie przypadkowe cyfry. Wymieniane były zegary na nowsze i tarcza hamulcowa. Sprawdziłem rozmiar koła i jest OK - 1870 czyli tak jak powinno być. Na razie nie mam pojęcia co może być powodem takiego zachowania licznika. Zastanawiam się czy przy tarczy nie powinno być takiego magnesika do sczytywania prędkości?

14

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Jakieś pomysły jaka może być przyczyna tego, że licznik nie pokazuje prędkości prawidłowo? Gdzieś wyczytałem, że winny może być sensor który idzie od licznika do koła. Zastanawiam się też nad nowymi zegarami bo te można kupić całkiem tanio na ebay. Problem w tym, że są od Duka i nie wiem czy spasują do 08 smc.

Jeszcze inna sprawa. Da się jakoś odczytać przebieg z ECU? Mam kabel, tuneECU ale tylko na telefon i tam nie ma opcji sprawdzenia aktualnego przebiegu. Wiecie, czy w komputerowej wersji programu jest to możliwe?

15

Odp: 690 SMC - kilka pytań

Nie wiem czy to będzie dobre porównanie, ale mając pare lat temu chińskiego supermociaka też mi zawyżało prękość, np jadąc 30 pokazywało 100. Tam był taki "bajer", że w tarczy był magnes, a w zacisku taka śruba i ją się odkręcało/dokręcało i po takiej regulacji działało poprawnie. Ale właśnie - to był chińczyk, a jak jest w 690 to tego nie wiem :D

KTM 690 SMC