1

Temat: Kilka pytań na temat LeoVince x3

Witam,
mam kilka pytań apropo tłumika LeoVince x3. Mam go zainstalowanego w DRZ, przy okazji zimowego remontu roznitowałem go i rozłożyłem, bo coś mi w nim w środku latało, stukało i strasznie denerwowało. Wyciągnąłem bebechy i wygląda to tak że perforawana rura jest owinięta watą (całkiem dobrze się trzyma). I teraz pytania:
1. Będę robił 3x3 mod (airbox, dysze). Kolanko co prawda mam standardowe od SM, ale z tego co czytałem to sam przelotowy wydech wystarczy. Mam najcichszy db-killer czyli ten z rurą perforowaną która wchodzi w przegrodę "na górze"czyli spaliny muszą przelecieć przez watę i do tej przegrody gdzie wchodzi db. Żeby był przelot najprościej wyciągnąć db i jest, ale trochę za głośno jak dla mnie. Czy jak wywalę watę (i włożę db killer) to będzie "bardziej" przelotowo, ale przy okazji nie będzie aż tak głośno jak bez db? Czy może w drugą stronę tzn. wywalę watę to się okaże, że na całe miasto będzie słychać? Wolałbym ciszej, ale bardziej basowo niż nijakie darcie się bez db.
2. Zastanawiam się nad skróceniem tłumika o jakieś 10cm. Czy jeśli to zrobię to zepsuję całą misterną robotę inżynierów od tłumików, którzy obliczali to tak żeby to brzmiało tak jak powinno? Nie podoba mi się za bardzo taki długi wystający, wolałbym mieć krótszy :P

2

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

Skrocisz, będzie glosniejszy
Napchaj na Maksa waty i zmniejsz troche srednice przy wylocie z tlumika

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

Zdradzę Ci tajemnicę i jest może 2 albo 3 producentów którzy obliczają pojemności wydechu dla konkretnych modeli motocykli. Zazwyczaj +/- mają przygotowane kilka końcówek i tyle, więc tnij, gnieć i wyginaj nic się nie przejmuj. Jedynie ogarnij później dysze w gaźniku żeby nie było za ubogo w paliwo.

4

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

No dobra, ale jak utnie to ciszej nie będzie :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

5

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

Dzięki za odpowiedzi, może ciut źle się wyraziłem, priorytetem jest 3x3 mod, a na drugim miejscu głośność, ale nie chcę zostawiać samego przelotu bez db-killera żadnego, bo to już za głośno, ale trochę głośniej niż z obecnym najcichszym db-killerem może być, byle by to nie brzmiało tragiczne.

6

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

levis napisał/a:

No dobra, ale jak utnie to ciszej nie będzie :-)

Nie no jasne, masz racje:)

Ogólnie im krócej tym będzie bardziej "chamsko" i metalicznie. Wydaje mi się że aby zwiększyć bas to należy zwiększyc objętość wydechu i ciśnienie które w nim występuje w odpowiedni sposób oczywiście;)

7

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

Ok, ale zwiększając ciśnienie chyba idę w drugą stronę niż przelot, który jest pożądany przy 3x3 mod? Czyli albo 3x3 albo ładny bas :P

8 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2016-11-18 23:42:22)

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

Nie o to chodzi, generalnie temat rzeka. Nie czuje się kompetentny żeby się o tym wypowiadać bo jest to osobna dziedzina mechaniki którą zajmują się ludzie z wielkim doświadczeniem.
Kwestia przelotu nie jest tak bardzo jednoznaczna jak Ci się wydaje;) Przelot to brak katalizatora i innych ECO pierdolników. Samo ciśnienie w układzie zasilania i w układzie wydechowym jest bardzo potrzebne i w sumie na tym się opiera cała dynamika wymiany gazów w silniku spalinowym. Dzięki czemu sterując ciśnienim w układzie możemy podnieść jego moc;) ale trzeba to zrobić umiejętnie, samo bezmózgie powiekszanie wylotu spalin czyli te pseudo portingi, wstawianie potężnych średnic kolektorów i puszkę zamiast tłumika nie przyniesie żadnego efektu jedynie osłabi motocykl i przeniesie moment obrotowy do góry.
Temat jest potężny i raczej nie zgłębisz go na forum. Tu już potrzeba książek a najlepiej ludzi z doświadczeniem co te książki pisali.
Reasumując świadome podnoszenie mocy silnika (a nie placebo wynikające z głośności tłumika) to jest trudna i skomplikowana sprawa;)

9

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

Według mnie szkoda kombinować i lepiej dokupić, bądź dorobić te "głośniejsze" db killery. Osobiście sam kupowałem oryginalny najcichszy db, bo bez jest bardzo głośno. Z tego co wiem jak pracuję x3 na pozostałych db, to te pozostałe db by zaspokoiły Twoją potrzebę. Ale to tylko moje osobiste zdanie.

KTM 690 SMC

10

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

Chyba zrobię tak, że przewinę środek tak jak czytałem w innym temacie na forum, bo aktualnie dźwięk jest metaliczny, a wkład trochę wypalony tzn. na rurę perforowaną nawinę najpierw watę stalową 00 albo 000, a na to watę szklaną (mineralną). Skracać raczej jednak nie będę.
W takim razie szukam średniego db-killera, czyli tego z krótką rurką, jeśli ktoś ma chętnie przygarnę, samoróbkę również, sam nie mam jak dorobić, a nie chcę ciąć starego.

11

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

Łap PW.

KTM 690 SMC

12 Ostatnio edytowany przez Jakub123 (2016-12-31 15:24:17)

Odp: Kilka pytań na temat LeoVince x3

Kończąc temat jakby ktoś był ciekawy, gdzieś chyba na tym forum ktoś napisał że LeoVince x3 się nie przepakowuje, bo to tłumik refleksyjny, a nie absorpcyjny. W każdym razie po rozłożeniu, 2/3 tłumika to rura perforowana owinięta stalową siatką i watą i kocem szklanym, a pozostała 1/3 to 3 komory połączone rurkami. U mnie wkładu z waty zostało około połowa reszty nie było, tłumik miał bardzo mniej więcej 10-20kkm. Owinąłem go zwykłą watą szklaną (bez waty stalowej z racji gęstej metalowej siatki) złożyłem i zainstalowałem średni db-killer (krótka rurka). Na wolnych obrotach jest ciszej niż było przed przepakowaniem i z cichszym db-killerem, podczas jazdy jest głośniej, ale dźwięk jest zdecydowanie przyjemniejszy (bez takiego metalowego dzwonienia). Jeszcze nie sprawdzałem jak będzie z cichszym db. Podsumowując: jak brzydko brzęczy to przepakować i jest ok.
Co do 3x3 mod, zrobiłem na dynojets + osobno dysza wolnych obrotów 25, wstępnie wyregulowałem, przestał strzelać przy schodzeniu z obrotów, nie muli przy szybkim odkręceniu manetki, aczkolwiek nie mam porównania do gaźników z pompką.