Temat: Sposób na rozróżnienie zaworu tytanowego od stalowego
Hej!
Ma ktoś sposób na rozróżnienie zaworów stalowych od tytanowych?
Dokładnie rozchodzi się o crf450r.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Sposób na rozróżnienie zaworu tytanowego od stalowego
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Hej!
Ma ktoś sposób na rozróżnienie zaworów stalowych od tytanowych?
Dokładnie rozchodzi się o crf450r.
po pierwsze to masa - poszukaj w necie ile ważą tytany i ile stalówki.
u mnie w zaworach widać dokładnie przejście pomiędzy tytanem a nalożoną wartwą utwardzoną. Widać to na zdjęciu w dolnej części zaworów pojawia się przejście utwardzoną powłokę:
Rozumiem że fakt połyskiwania na niebiesko o niczym nie świadczy? Połyskuje na niebiesko jedynie fragment grzybka który nie styka się z przylgnią. Fragment który styka się z przylgnią świeci się jak psu jaja i wygląda na zwykła stal.
Czyli zawór nie jest tak ciemny na przylgni jak twój.
Co do wagi to szukałem nic nie znalazłem, sam porównać nie mam jak;)
Ogólnie jest lipa bo pytki na ssących mam już 155 a jak wiadomo przy tytanach warto by było już się rozglądać za regeneracją głowicy;)
Pierdole to;)
Składam jak jest i zbieram sobie na nową głowice... w przyszłym roku się zmieni, chyba że luz zaworowy będzie spierdzielał (co będę kontrolował) to postaram się o wymianę gniazd zaworowych i zaworów ssących na nowe;) Jest to 2 godziny roboty więc nie ma się co zastanawiać.
Jak jest z tymi gniazdami w crf, nie są one stałe? Jest opcja wstawić nowe gniazda? Czy glowica na śmietnik?
Normalne gniazda z brązu czy innego szajsu. Jak się rozruchają można sobie wstawić nowe, najlepiej ze stalowymi zaworami ;)
wiesz ile mtg mają te zawory ?
wiesz, urwany zawór może zrobić trochę szkód, nie tylko samą głowicę uszkodzić :D
wrzuć dokładną fotkę zaworów
spokojnie;) Ogarnięte.
Zawory mają koło 40godzin myślę że jeszcze mają czas. Jak zobaczę że spierdziela luz zaworowy to zrzucę sobie jeszcze raz głowicę.
to skąd wartość 155 płytek ? może szklanki już mają dość ?
Szklanki OK. To będzie standard w crf czyli gniazda;) W sumie chyba tylko w PL się tym przejmują bo w manualu i w stanach ludzie schodzą do płytek 120 i zmieniają głowicę:P
a jak ze sprawdzaniem odległości pomiędzy zaworem a górną miską ? w SXV jest to bardzo istotne, bo jak wartość zejdzie poniżej granicznej, to szklanka zahacza o głowicę i robi się kuku.
wrzuć screen z manuala SXV bo nie wiem o który dokładnie wymiar Ci chodzi. Generalnie dokonałem pomiary które są przewidziane w manualu i to wszystko;) Moim zdaniem wystarczy. W crf szklanki są tylko na zaworach ssących i nie wiem co by się musiało odwalić żeby przyhaczały o głowicę;)
EDIT: Koniecznie wrzuć o który wymiar Ci chodzi, wlasnie zobaczyłem że SXV ma taki sam układ popychaczy i krzywek;)
poniżej masz opis problemu. Generalnie problem jest taki, że kasują się luzy i przez to zmniejsza się płytkę zaworową. Powoduje to opuszczenie szklanki względem sprężyny i mocowania zaworu. Po zejściu do pewnej płytki, szklanka nie może zejść niżej w głowicy, bo nie ma tam miejsca. Efektem są wycierające się krzywki chodzące po szklankach...
możesz to sobie sprawdzić poprzez wypięcie zaworu i spręzyny, włożenia samej szklanki i zamontowaniu wałka. Wpychasz szklankę jak najniżej się da ale bez używania siły i mierzysz odległość pomiedzy krzywką w najwyższym położeniu a szklanką.
[url]http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?173372-08-Cam-Problem-amp-Valve-Lash-Specs[/url]
Aaa, spoko już rozumiem.
Jako że mam JAPOŃSKI pojazd marki HONDA za który odpowiadają mega konstruktorzy z całego świata w mega fabrykach... mega, naj, itd... :P to manual wziął to pod uwagę już na poziomie użytkownika i wyznaczył graniczną wartość dla płytek aby nie doszło do sytuacji przez Ciebie opisanej w pojeździe włoskiej marki Apcośtam (za którą to markę odpowiadają dostawcy pizzy z całego świata :P ). Graniczną płytką jest 120, więc do tej płytki można sobie spokojnie latać.
Oczywiście się śmieje więc no offence:P
BTW. zdecydowałem że w przyszłym roku na zimę kupie sobie apkę jak będzie w dobrych pieniądzach bo manual jest fajnie napisany i ogólnie dość przyjazna się wydaje do grzebania:) a taka refleksja z racji na to że właśnie manuala do niej sobie pobrałem;)
Dajcie spokój, przecież to Honda, wyda nawet ze 110:)
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Sposób na rozróżnienie zaworu tytanowego od stalowego
Wygenerowano w 0.052 sekund, wykonano 74 zapytań