1 Ostatnio edytowany przez pawel93 (2016-09-08 22:37:32)

Temat: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

Yoooo!
Motorek w posiadaniu u mnie od maja tego roku. Kupiony od handlarza, więc jedyna rzecz o której o niej wiedział, to że pochodzi z Włoch :)
Przez telefon sprzedający zapewniał, że wszystko poza oponami jest ok. Nie miałem daleko, bo do Ostrołęki, więc przejechałem się obejrzeć.

Po wstępnych oględzinach okazało się, że:
- łożyska w przednim kole są rozsypane
- tylny amortyzator zaczyna się pocić
- brak oryginalnego licznika - jedynie licznik GETa z nabitymi 119.1 mth (jak się potem okazało, licznik nie liczył już nowych mth, bo skończyła się bateria)
- opony przód/tył do wymiany
- po wkręceniu się na wysokie obroty nie chciał z nich schodzić, ostro strzelała :)
- nie chce zapalać z rozruchajki
- filtr powietrza jest całkowicie suchy
Jest to wersja przerobione przez Włoską firmę RGP.

Po tygodniu namysłu i negocjacji ceny, zdecydowałem że kupuję moto. Znalazłem transport i WRka była u mnie w garażu.
W dniu zakupu wyglądała tak:
https://zapodaj.net/images/5ff7040646749.jpg
https://zapodaj.net/images/c8750ad3bb9c0.jpg
https://zapodaj.net/images/029f51414a1d3.jpg
https://zapodaj.net/images/67f3e59b40b10.jpg
https://zapodaj.net/images/df032649a54b5.jpg

Zarejestrowałem moto w Polsce, a w między czasie zostało zrobione (tutaj wielkie dzięki za wszelką pomoc w ogarnięciu WRki użytkownikowi mallly200sx):
- wymienione łożyska w kołach przód (6904-2RS) / tył (60/22-2RS, 62/22-2RS) firmy koyo
- wymienione uszczelniacze w kołach przód (28x38x7) / tył (30x44x5, 30x50x10)
- wymieniony olej wraz z filtrem
- nasączony filtr powietrza
- sprawdzone luzy zaworowe (było w normie)
- wyczyszczenie i regulacja gaźnika
- wymienione opony
- tubelessy
- nowa świeca
- licznik rowerowy Sigma

Po tych zabiegach przejeździłem 550 km. Nie było idealnie, ponieważ nadal strzelała, ale już tylko przy schodzeniu z obrotów. W międzyczasie wjechały slidery oraz crashe (od kikmana). Po jakiś 500 km tylny amortyzator puścił już całkiem i zaczął się lać, zaraz po nim zaczęła "płakać" pompa wody. Postanowiłem, że oddaję moto w fachowe ręce (bros-racing kędzierscy), żeby mi go ogarnęli. I tak zostało zrobione:
- serwis tylnego amortyzatora wraz z wymianą trzpienia (okazało się, że na starym zaczynają pojawiać się wżery)
- wymieniono wałek pompy wody wraz z uszczelniaczami i łożyskiem
- zrobiono serwis gaźnika wraz z wymianą dysz oraz iglicy
- wymiana łańcuszka rozrządu
- sprawdzone luzy
- wymiana oleju wraz z filtrem

Po serwisie wjechał licznik mth, który dzisiaj wybił 0.5 mth :)

https://zapodaj.net/images/a1884435833a5.jpg
https://zapodaj.net/images/ed6460847f053.jpg
https://zapodaj.net/images/f46d3007c70c6.jpg
https://zapodaj.net/images/5a82caa5b88bb.jpg

WR450F SM 06
kiedyś DT125RE SM plus brudas

2

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

A miała byc Drz-a :)

Pozdrawiam,
Piotrek

3

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

mallly200sx napisał/a:

A miała byc Drz-a :)

Jednak sentyment do yamahy pozostał :)

WR450F SM 06
kiedyś DT125RE SM plus brudas

4

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

Co z rozrusznikiem? Szukaj najpierw najprostszej przyczyny - kable. Potem odkręć dekiel statora i sprawdź jak wyglądają zębatki, czy są wszystkie podkładki itd. Jeśli nic to wyciągaj rozrusznik, odkręć dwie wąskie lecz długie śruby i rozbierz go na 3 elementy. Założę się, że będzie tam w cholerę syfu i szczotki do wymiany.

Mój właśnie jest w regeneracji. Trzeba go jeszcze dokładniej wyczyścić i szczotki wymienić. Zobaczymy efekt końcowy i dam znać jak cenowo wyszło.

Przy regeneracji pompy wody mogłeś też zajrzeć do wałka wyrównoważającego. Jak dobrze pamiętam, ściąga się go od strony statora (często potrafią się wyrobić poprzez właśnie nieszczelności). Przesmaruj kiwaczkę jeśli nie ma luzów na wszelki wypadek.

W gaźniku odłącz TPSa, zrób "o-ring" mod.

Widzę, że masz ten ciulaty system "oczyszczania" spalin (po prawej cylindra - rurki z wężykami). W internecie jest jak to wypiąć i zaślepić - też może przez to strzelać, tak miałem w DR-Z. Jeździła idealnie ale potrafiła często mocno jebnąć z wydechu :)

Gratulacje.

5

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

JACA napisał/a:

Co z rozrusznikiem? Szukaj najpierw najprostszej przyczyny - kable. Potem odkręć dekiel statora i sprawdź jak wyglądają zębatki, czy są wszystkie podkładki itd. Jeśli nic to wyciągaj rozrusznik, odkręć dwie wąskie lecz długie śruby i rozbierz go na 3 elementy. Założę się, że będzie tam w cholerę syfu i szczotki do wymiany.

Po regulacji gaźnika, naciągnięciu linki sprzęgła i naładowaniu akumulatora, zaczęła zapalać z rozruchajki :)

JACA napisał/a:

Przy regeneracji pompy wody mogłeś też zajrzeć do wałka wyrównoważającego. Jak dobrze pamiętam, ściąga się go od strony statora (często potrafią się wyrobić poprzez właśnie nieszczelności). Przesmaruj kiwaczkę jeśli nie ma luzów na wszelki wypadek.

Regeneracji pompy wody nie robiłem sam, więc nie miałem jak zajrzeć do wałka.

JACA napisał/a:

W gaźniku odłącz TPSa, zrób "o-ring" mod.

Da mi to coś realnie odczuwalnego?

JACA napisał/a:

Widzę, że masz ten ciulaty system "oczyszczania" spalin (po prawej cylindra - rurki z wężykami). W internecie jest jak to wypiąć i zaślepić - też może przez to strzelać, tak miałem w DR-Z. Jeździła idealnie ale potrafiła często mocno jebnąć z wydechu :)

Już go nie mam :) Dzisiaj postaram się wstawić aktualne zdjęcia moto :)

WR450F SM 06
kiedyś DT125RE SM plus brudas

6

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

Ładny sprzęt ,jeżeli nie jest tajemnicą ile zapłaciłeś ?

WR450F 13r  &  CRF450X

7

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

Fajny sprzęt oglądałem taką wczoraj w salonie maja we Wrocławiu za 37tys

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

8

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

Jaki to model licznika rowerowego i jak sie sprawuje ? Muszę coś wykąbinować do swojej wrki

9

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

Licznik to Sigma BC 8.12. Mam taki w rowerze :P

10 Ostatnio edytowany przez pawel93 (2016-09-09 17:51:34)

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

norvitsch napisał/a:

Licznik to Sigma BC 8.12. Mam taki w rowerze :P

tak, to jest dokładnie BC 8.12. Zrobiłem dopiero około 600 km i jak na razie, wszystko jest ok. Jest to model rowerowy, więc musiałem przedłużyć kabel.
Widziałem, że Sigma produkuje liczniki typowo pod moto, nie wiem czym się różnią od tych rowerowych poza długością kabla. Być może, mają inny czujnik (magnes) niż taki rowerowy na szprychę.

WR450F SM 06
kiedyś DT125RE SM plus brudas

11

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

pawel93 napisał/a:
norvitsch napisał/a:

Licznik to Sigma BC 8.12. Mam taki w rowerze :P

tak, to jest dokładnie BC 8.12. Zrobiłem dopiero około 600 km i jak na razie, wszystko jest ok. Jest to model rowerowy, więc musiałem przedłużyć kabel.
Widziałem, że Sigma produkuje liczniki typowo pod moto, nie wiem czym się różnią od tych rowerowych poza długością kabla. Być może, mają inny czujnik (magnes) niż taki rowerowy na szprychę.

Ja zrobiłem już na swoim liczniki ponad 4 500 km na rowerze.

Licznik dział jak należy, ma wszystkie przydatne funkcje i co najważniejsze ma Auto START/STOP. W nowych licznikach Auto START/STOP już nie ma bo weszła jakaś super ustawa europejska (względy ekologiczne czy inne pierdy).

I nie radzę całego licznika wrzucać do wody czy myć go pod ciśnieniem bo mi ten licznik wpadł cały do wody (razem z rowerem :D) i przestał działać. Trzeba było go umyć spirytusem i wysuszyć ale teraz przy byle deszczyku przestaje działać.

12

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

pawel93 napisał/a:
norvitsch napisał/a:

Licznik to Sigma BC 8.12. Mam taki w rowerze :P

tak, to jest dokładnie BC 8.12. Zrobiłem dopiero około 600 km i jak na razie, wszystko jest ok. Jest to model rowerowy, więc musiałem przedłużyć kabel.
Widziałem, że Sigma produkuje liczniki typowo pod moto, nie wiem czym się różnią od tych rowerowych poza długością kabla. Być może, mają inny czujnik (magnes) niż taki rowerowy na szprychę.

Daj jakiś filmik jak to jeździ,a nie wy tu o rowerach dyskusja :)

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

13

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

TPS - czujnik położenia przepustnicy. Częstą przypadłością w tych gaźnikach jest, że przy jeździe ze stałymi prędkościami w okolicach 100 km/h motocykl strasznie szarpie. Odłączasz ten czujnik i po sprawie.

O-Ring mod. Te gaźniki mają wkurzającą tendencje do gaśnięcia przy energicznym dodaniu gazu. Robisz o-ring mod i się znacznie uspokoi.

14 Ostatnio edytowany przez achcik (2016-09-12 15:46:16)

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

Widzę wr ze stajni RGP, chyba sa tylko dwie sztuki z tego co wiem w polsce moja i twoja :P

Yamaha dt125x rok 2007
Yamaha wr450f rok 2007- SUPERMOTO

15

Odp: Yamaha WR450F 2006 SM RGP

JACA napisał/a:

Co z rozrusznikiem? Szukaj najpierw najprostszej przyczyny - kable. Potem odkręć dekiel statora i sprawdź jak wyglądają zębatki, czy są wszystkie podkładki itd. Jeśli nic to wyciągaj rozrusznik, odkręć dwie wąskie lecz długie śruby i rozbierz go na 3 elementy. Założę się, że będzie tam w cholerę syfu i szczotki do wymiany.

Mój właśnie jest w regeneracji. Trzeba go jeszcze dokładniej wyczyścić i szczotki wymienić. Zobaczymy efekt końcowy i dam znać jak cenowo wyszło.

Przy regeneracji pompy wody mogłeś też zajrzeć do wałka wyrównoważającego. Jak dobrze pamiętam, ściąga się go od strony statora (często potrafią się wyrobić poprzez właśnie nieszczelności). Przesmaruj kiwaczkę jeśli nie ma luzów na wszelki wypadek.

W gaźniku odłącz TPSa, zrób "o-ring" mod.

Widzę, że masz ten ciulaty system "oczyszczania" spalin (po prawej cylindra - rurki z wężykami). W internecie jest jak to wypiąć i zaślepić - też może przez to strzelać, tak miałem w DR-Z. Jeździła idealnie ale potrafiła często mocno jebnąć z wydechu
Gratulacje.

W nowych modelach tez pomaga odłaczenie tps-a?

Yamaha dt125x rok 2007
Yamaha wr450f rok 2007- SUPERMOTO