1

Temat: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

Witam,
Znajomy sprzedaje tą DRZtę [url]http://allegro.pl/suzuki-drz-400-2003r-enduro-i6428056238.html[/url] tylko enduro, dużo jest rzeźbienia żeby przerobić to na supermoto czy wystarczy kupić same koła z oponami? Jestem zielony w temacie.

2

Odp: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

możesz kupić same koła z oponami i już będzie działać

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

Nie ma żadnego problemu. Jedynie zebatka z tylu musi być mniejsza bo będziesz jeździł 80km/h max. Acha i koła najlepiej kup od drz sm. Hamulec nie będzie cudowny ale jak będziesz chciał cos mocniejszego to adapter za 200 zl na zacisk i tarcza 320mm. Ja tak mam i nie jest źle. :)

Freeride 350

4

Odp: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

Czyli wystarczy dokupić koła np. [url]http://olx.pl/oferta/kola-felgi-behr-supermoto-enduro-suzuki-drz-400-wr-crf-yz-xr-ktm-kxf-CID5-IDglcSH.html#9aa0c44566[/url]  lub  [url]http://olx.pl/oferta/kolo-kola-sm-supermoto-nowa-opona-ktm-drz-dr-suzuki-talon-crf-yzf-lc4-CID5-IDgHudf.html#9aa0c44566[/url]  i tyle? Jeśli będą od modelu fabrycznego SM DRZ to wszystko pasuje, nic nie trzeba przerabiać, montować adapterów itp? A jak z zawieszenie, przełożeniami itp. na asfalt? Co trzeba przerobić żeby było stricte supermoto?

5 Ostatnio edytowany przez JacekL (2016-08-24 12:10:02)

Odp: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

Jak kupisz z DRZ SM to nic nie kombinujesz.

Te BEHR to nie zamontujesz zacisku hamulcowego - bo tarcza jest za duża. Ja dokupiłem takie coś i śmiga:
[url]http://www.aliexpress.com/item/320MM-Brake-disc-Adapter-Bracket-RM-RMZ-RMX-DRZ-RM125-RM250-RMZ250-RMZ450-DRZ400E-DRZ400S-RMX450/32436193196.html?spm=2114.01010208.3.1.UNnXW3&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_2_10057_10056_10065_10037_10055_10054_301_10059_10033_10058_10032_10017_107_10060_10061_10052_414_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_7&btsid=9292da03-c6c8-4ef1-a125-ab47e11266ef[/url]

Na OLX chyba ktoś też wystawia - tylko nie ten za 150 zł - bo on nie będzie.

Acha - te behry są w całkiem dobrej kasie.

Freeride 350

6 Ostatnio edytowany przez mazur (2016-08-24 12:32:32)

Odp: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

Gdzieś czytałem ,że trzeba tarcze i zaciski zmienić razem z pompą płynu hamulcowego bo nie wydoli ta z enduro. A jak sie jeździ w ogóle na endurowym zawiasie i zębatkach? Bo o tym też piasli że trzeba zmienić bo max 80 pojedzie na endurowych a zawias za miękki.
Ogólnie, jekie są jeszcze różnice między DRZ SM a DRZ enduro?

7

Odp: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

Różnice to koła, zawieszenie i przedni hamulec.

Wiadomo chyba, że napęd będziesz miał inny w kołach enduro i inny w kołach supermoto.
Sezon się kończy więc ja na twoim miejscu zostawiłbym te koła enduro i latał na nich.
Jesień zima to idealna pora na latanie po krzakach a nie po asfalcie.
Choć też dobra pora na zakup kół supermoto bo każdy sprzedaje na jesień małe koła i kupuje duże.

Jesteś początkującym więc lataj na razie na tym co masz a później zmieniaj w miarę apetytu.
Jak to będą twoje początki to nie masz co myśleć o hiper hamulcach i wystarczy ci ten seryjny.
Do adaptera pod dużą tarczę nie potrzeba ci zmieniać ani zacisk ani pompę.
W wersji DRZ SM nie ma jakiejś pompy supermoto ani zacisku. Wszystko jest takie jak w enduro tylko tarcza większa.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

Ok ,dzięki hacker33, tak chyba właśnie zrobię. Tylko zastanawiam się do przodu, bo jeżeli zawias z enduro jest za miękki na asfalt i będzie trzeba go zmienić to już nie opłacalna sprawa. Nadaje się to zawieszenie do supermoto?

9 Ostatnio edytowany przez Dziku (2016-08-24 13:48:51)

Odp: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

Mazur, zależy czego oczekujesz od maszyny. Jeśli ma być zapierdalaczem, to tak czy inaczej zacisk i pompę zmienisz. Adapter musisz mieć, bo seryjny zacisk nie ogarnie tarczy 320mm, no chyba, że będziesz jeździł na tarczy enduro, ale jest to nieporozumienie. Na twoim miejscu pojeździłbym po krzaczorach i wybadał, czy motongowi nic nie dolega, wiesz, z kolegami to różnie bywa :) Żeby nie okazało się, że dajesz 2k na koła i zacisk, a tu potrzebny duży serwis. Jak kupisz koła, to wymiana łożysk i uszczelniaczy obowiązkowa, zębatka na tył, pewnie cały nowy napęd się przyda, wymiana płynu hamulcowego, trzeba looknąć do tylnego amora, kiwaczki, może lagi do serwisu? itp. itd. Jak już napisałem - stan motocykla na starcie jest najważniejszy, potem zacznij kombinować z małymi kołami.

PS: Jakbyś chciał fajne koła, to mam takie na sell hyhy :)
[url]https://zapodaj.net/images/5e5a053c60775.jpg[/url]

EXC 525 in progress

10 Ostatnio edytowany przez ecetera (2016-08-24 20:13:20)

Odp: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

Podepnę się pod temat. Wie ktoś czy różnica pomiędzy zawiasem z wersji E/S a SM jest odczówalna na asfalcie? Miałem już wersję SM i upside-down działał w porządku. Teraz mam E z seryjnym zawiasem który jest tak skorodowany, że na moto jeszcze dobrze nie jeździłem. Mam możliwość wymiany przodu na taki sam lecz w znacznie lepszym stanie lub zapłacić x2 więcej za upside-down. Nie jestem pewien na co się zdecydować, czy opłaca się zainwestować dodatkowe $$. Dodam jeszcze, że moto użytkowane będzie tylko na małych kołach. Co poradzicie?

11

Odp: DRZ 400 2003r przeróbka na SM?

upside down to jednak krok do przodu jeżeli chodzi o zawias - czy to w enduro czy też w supermoto

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD