1

Temat: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Zakończył się sezon... Gratuluję wszystkim wygranych i walki do ostatnich okrążeń. W tym sezonie nie udało mi się z Wami za dużo powalczyć, ale by było lepiej może powinniśmy zastanowić się nad zmianą regulaminu w naszym rozwijającym(?) się sporcie.

Ja proponuję zmiany na 2009:

1)teren powinien być bezpieczny a nie dokładne wymiary itd. można określić tylko że lądowanie musi być np. 30% długością skoku
2)możliwość połączenia biegów S2 z pzm250 i analogicznie S1 z Open(np gdy ilość zawodników w klasach nie przekracza 10 zawodników)
-uważam że podniesie to atrakcyjność zawodów i poziom, gdy będziemy się ścigać większa grupą
3)byśmy szli w stronę europy zmianę klas S1 na S2 tak jak na zachodzie.. nie wiem czemu u nas tak jest.
4)jeżeli organizator nie zapeni kostek, start będzie rozgrywał się z klasyfikacji ogólnej.

Piszcie co uważacie i napiszemy pismo do PZM by następny sezon był jeszcze lepszy.

KACZOR

2

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Ad.2) Widowiskowosc na pewno wyzsza. Pytanie tylko czy lepiej wystartujacy "maruder" z Pucharu, nie bedzie przez pewien czas blokowal zawodnika z MP. Wez pod uwage, ze pare osob w PZM jezdzilo naprawde szybko. WIec jesli miedzy walczacych o pukty zawodnika MP_1 i MP_2 dostanie sie po starcie zawodnik PZM_1 (np taki Sebek albo Piotrek Myslakowski), ktory przyblokuje na kilka okrazen zawodnika MP_2, to moze sie okazac ze zawodnik MP_2 nie bedzie mial szans na dogonienie swojego bezposredniego rywala z klasy. I pozamiatane. I beda nerwy, ze PZM jedzie razem z MP.

Ja lece w PZM, wiec raczej nikt z MP nie bedzie mnie blokowal.

Ad.4) Wg mnie nie powinnismy sie w ogóle zgodzic na brak kostek. Pomiar przy pomocy Pana "Kostka" to lekcewazenie zawodnikow przez organizatorow.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Crazy dobrze mówisz że będzie tak że zablokuje czasami ktoś... ale jest pytanie, czy chcemy zdobywać tytuły w naszym kochanym kraju a jadąc za granicę zamiatać tyły? czy chcemy walczyć na łokcie, uczyć się agresywnie wyprzedzać, szybciej startować itd itp by móc podnosić swoje umiejętności? Czy jeżeli zawodnik PZM blokuje nas, czy powinniśmy się denerować na kogokolwiek? czy zamiast siedzieć pić piwo-wsiąść na motocykl i trenować bo przecież walczymy w Mistrzostawch Polski...

KACZOR

4

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Moim zdanie największa parodia to brak kostek

a co do łączenia Mistrzostw z Pucharem dla pucharowców może wystąpić problem dubli. Czyli dwóch ścigających się w pucharze musi przepuścić dubla i ten w tyle zazwyczaj to wykorzystuje ( chyba że się nie damy dublować :) )

5

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Co do terenu, nazewnictwa i kostek, Kaczor ma 100% racji. Co do łączenia klas, to z jednej strony na bank będzie bardziej widowiskowo, bo nie ma co ukrywać, że wyścig 20 osób wygląda lepiej niż 6... Problem polega tylko na tym, że w MP owa 6 to chyba standard, więc za każdym razem trzeba będzie łączyć MP i puchar...

6

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

zulty napisał/a:

a co do łączenia Mistrzostw z Pucharem dla pucharowców może wystąpić problem dubli. Czyli dwóch ścigających się w pucharze musi przepuścić dubla i ten w tyle zazwyczaj to wykorzystuje ( chyba że się nie damy dublować )


Slusznie prawisz, ale i Kaczor ma racje odnośnie większej widowiskowosci. Jak mowil aktor we filmie :) "Ważne aby plusy, nie przysloniły nam minusów".

Analiza połączenia klas MP z PPZM
PLUSY
+ znacznie większa widowiskowość
+ możliwość podnoszenia swoich umiejętności przez zawodników PPZM dzięki wspólnej walce z MP
+ slabsi zawodnicy z MP będą mogli z kimś się poscigać poza wlasnym cieniem
+ ...

MINUSY
- problem z dublowaniem wspomniany przez Zultego
- blokowanie zawodników z MP przez lepiej startujących zawodników z PPZM
- ...

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

7

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Łączenie PPZM z MP może zasiać dodatkowy zamęt, a tym samym, paradoksalnie zmniejszyć atrakcyjność dla widzów. Przykładowo co rundę oglądali by pierwszego na mecie kogoś z PPZM, a na końcu okazałoby się, że Mistrzem PL został ktoś inny :)

Bardziej chyba powinno się iść stronę „wypychania” co lepszych z PPZM do MP. Co najmniej 4 osoby z pucharu mogłyby spokojnie w przyszłym roku ruszyć w mistrzostwach. Powinno być tak, że aby skończyć sezon na 5 miejscu trzeba się nieźle napocić i ostro powalczyć. Połączenie MP i PPZM tego nie zmieni.

8

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Dokładnie kildow masz racje, powinien powstać zapis w regulaminie który ,,regulował" by starty zawdoników z Pucharu w MP, ponieważ jak czołówka pucharu nie bedzię zasilała klas Mistrzowskich , zawsze bedzie brak atrakcyjnosci w tych klasach. Przechodzenie najszybszych zawodników z pucharu do klas s1 i s2 rozwiąze problemy o których pisze kaczor, czyli poprawi atrakcyjność zawodów, i podniesie poziom rywalizacji, a początkującym zawodnikom takim jak np ja, uatrakcyjni walke w pucharze


pozdrawiam Tomek #49

KTM 450 SMR
#49 S2 Mistrzostwa Polski

9

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

hmm to może by przeprowadzić '' ankietę'' wśród zawodników i zagłosować, kto byłby za połączeniem klas itd.. może tak 
... bo rację są po obu stronach

Pozdrawiam 

NovoPerformance.pl

carbon.na.allegro.pl
SM450RR!! #88

10

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

czy nie lepszy byłby przepis np. w stylu pierwsze 4 miejsca z pucharu po zakończeniu sezonu muszą przejść do MP?

crisson
SM450RR

11

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Witam Wszystkich!
Jak najbardziej popieram automatyczny transfer zawodników np. najlepszej (pierwszej) trójki z Pucharu 250 i open do MP (plus Ci, którzy sami czują się na siłach). Wygrana Pucharu, to nie przypadek i jest to wynik systematycznego udziału w zawodach, ciężkiej pracy (nie wspominając o znaczącym wkładzie finansowym) i zaangażowania - niejednokrotnie nie mniejszym niż w MP. Uważam, że wielosezonowe pozostawanie w Pucharze dobrych, doświadczonych zawodników nie jest do końca uczciwe wobec nowych, zupełnie niedoświadczonych, którzy przy tak silnym składzie Pucharu nie mają szans (poza szczęśliwym trafem) na emocjonującą walkę o miejsca na podium. Myślę, że nam wszystkim zależy na jak najszerszym rozpropagowaniu Supermoto, a takie jest właśnie zadanie Pucharu.
Jeśli tak podeszli byśmy do sprawy, zbędnym będzie łączenie klas. Przy obecnym wyszkoleniu i czasie reakcji sędziów wirażowych, połączenie Pucharu i MP zaowocuje totalnym chaosem (myślę, że mało spektakularnym dla widzów). Dostrzegam drobną różnicę między walką na łokcie z jadącym szybko i pewnie zawodnikiem, a początkującym, którego zachowanie na torze jest (potrafi być) nieprzewidywalne.
Co do braku kostek, również uważam, że jest to lekceważenie zawodników (ewentualnie popieram propozycję Kaczora o starcie wg ogólnej klasyfikacji).

Pozdrawiam,
Marcin #65

12

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Moja opinia :

1. w 100% zgadzam się z opinią Marcina ( Lazur ) w sprawie łączenia Pucharu z MP.

2. Co do braku kostek - nie możemy się na to godzić i ta kwestia powinna być jednym z głównych punktów pisma do PZM. Start według ogólnej klasyfikacji to nie jest dobry pomysł, bo skazuje zawodników takich jak Ty Marcin czy Radek, którzy nie startowali w pierwszych rundach na wieczny start z tyłu stawki. Kostki muszą być i basta. W tej sprawie nie możemy iść na żadne kompromisy.

3. Teren - na każdym torze oprócz Lublina i Koszalina jest do bani. Ta kwestia też według mnie wymaga rozmowy z PZM. Wszystkie tory powinny brać za wzór to co Kaczor zrobił w Lublinie. W skrócie mówiąc teren powinien spełniać dwa warunki : a) być widowiskowy tzn. mieć pożądną hopę i bandę, b) umożliwiać wyprzedzanie i to nie tylko w sytuacjach gdy ktoś popełni błąd. Według mnie zarówno Lublin jak i Koszalin te warunki spełniają.

Mam jeszcze kilka innych spostrzeżeń, ale o nich później jak będę miał więcej czasu.

Pozdrawiam,

Jaro

13

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Ja w lublinie biorę się za zrobienie nowego terenu, chciałbym zrobić dwa tory jazdy, skoki różnej wysokości, bandy itd, teren w lublinie jest zbyt krótki(tak powiedział M. Zupa-przy odbiorze toru-zgadzam się z nim)ale jest to bardzo trudne, by tory były różne a czas przejazdu taki sam, ale wszystko jest do zrobienia, zastanawiam się też nad puszczeniem inaczej toru trochę, ale wszystko wczesniej napisze na forum i zrobię zdjęcia by poznać Waszą opinię. Co do terenu chodzi mi bym przy robieniu terenu miał większą swobodę niż skoczki regulaminowe...

Jeszcze jedno pytanie, czy chcecie by teren był dłuższy w jednym miejscu czy zrobić go w np 2?

KACZOR

14

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

CO do przejścia przynajmniej pierwszej trójki z Pucharu do MP to ja jestem bardzo za

15

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

kaczor, super że chcesz to robić, koncepcja  dwóch sekcji bardzo mi się podoba, tak samo jak kilku torów jazdy, tylko weź (cie) pod uwagę zawodników którzy zaczynają swoją "przygodę z supermoto" (tak jak ja) i którzy kiepsko sobie radzą w terenie :):):)

husaberg  fe501SM   ktm 990 super duke (sprzedam)