16

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Teren w Lublinie byl chyba najprostszy ze wszystkich odcinków nieasfaltowych w sezonie 2008. A do tego wg mnie byl (exequo z Koszalinem) najfajniejszy, choc za krótki :)
A zawodnicy startujacy w supermoto to przeciez nie jakies "miekkie siurki" ;) i powinni dawac sobie rade z nieskomplikowanym terenem.
A Ci co sobie nie daja rade (ja w sezonie 2007 straciłem 3 zycia, a 4 mi już migało jak jezdzilem na zawodach w terenie) to maja dwa wyjscia:
1) pocwiczyc
lub
2) http://www.scigacz.pl/Wyscigi,na,1,4,mili,Modlin,7231.html

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

17

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Wg mnie teren w Lbn jest najlepszy z tych po których miałem okazję jeździć a jednocześnie jest całkiem przyjazny dla kierującego :) Dla mnie mistrzostwo.
Co do robienia kilku terenów, to jedyne co może przemawiać przeciw temu to to, że w przypadku deszczu, syf z terenu będzie naniesiony na całym torze.
A co do "miękkich siurków", to raczej warto się zastanowić nie nad tymi którzy już jeżdżą, tylko czy zbyt trudne tereny nie spowodują, że część osób nigdy nie zdecyduje się na próbę startu w pucharze...
Wydaje mi się, że jak ktoś kto nie miał do czynienia z jazdą w terenie i chciałby dla zabawy pojeździć w pucharze, w momencie jak zobaczy kosmiczne jadowite hopy i błoto do kolan a cały teren będzie miał 1/3 długości toru to możliwe, że się zniechęci.
Co do kilku torów jazdy, to pomysł jest zawodowy, bo raz że będzie możliwość wyprzedzania (bezpiecznego) w terenie to jeszcze bardzo pomoże przy dublach :)

18

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Kaczor nie pisze o trudniejszym terenie tylko o nieco dłuższym.
A teren z bandami i dobrze zrobionymi hopami, nieporownywalnie mniej meczy niz jazda po plaskim, trawiastym terenie z zakretami.
Wg mnie teren powinien być tak, zrobiony aby nie trzeba bylo jechać gęsiego, a aby byla mozliwosc wyprzedzania.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

19

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

kaczor napisał/a:

Co do terenu chodzi mi bym przy robieniu terenu miał większą swobodę niż skoczki regulaminowe...


Ja to zrozumiałem tak, że Kaczor chce zrobić konkretne hopy na miarę możliwości chłopaków z MP :) Wyskoczą, zjedzą w locie kanapkę, przepalą peta i wylądują...

20

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

szwinia napisał/a:

Ja to zrozumiałem tak, że Kaczor chce zrobić konkretne hopy na miarę możliwości chłopaków z MP Wyskoczą, zjedzą w locie kanapkę, przepalą peta i wylądują...


To byloby coś. Przeciez nie ma przymusu przelatywania calej trumny w powietrzu. Ktos kto nie czuje sie na silach, moze sobie pod nia podjechac i zjechac. Tak jak to niektorzy robili w Lublinie.
Miejsca aby pojechac po trumnie na plasko jest troche.
Natomiast, ci co lubia jesc kanapki w locie moga wybrac droge powietrzna. Dla każdego coś dobrego.

http://supermoto.pl/upload/images/gallery/Lublin_V_08/lublin%202008%20(131).jpg

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

21

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Kaczor,

jestem za dłuższym terenem w jednym odcinku, żeby nie nanosić brudu na cały tor. Dwie hopy typu trumna byłyby cudowne. Do tego dwa tory jazdy z bandami w zakrętach tak, żeby można było jechać wolniej po wewnętrznej a szybciej po szerokiej bandzie i mamy wymarzony teren do supermoto : widowiskowo i bezpiecznie !

Pozdrawiam,

Jaro

22

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Darek ma racje ja np. nie potrafię skakać i cały sezon praktycznie przejechałem wszystkie hopy a jednak nie skazuje mnie to na jeżdżenie na ostatniej pozycji,  wiec jestem za konkretnym terenem bo będę miał okazje się pouczyć

23

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

mogę Wam powiedzieć że mam pomysł na teren by był bardzo wymagający...osiągnąć na nim dobry czas będzie wymagało odwagi jak i wjeżdżenia... a zarazem będzie łatwo mógł być pokonany przez początkujących... Przecież Oni skakać nie muszą całego skoku- jak ktoś już to wspomniał

Do tego proponuje co tygodniowe treningi asfaltowe, które były w tym roku w czwartki.

Jeżeli by się zebrała grupa, która trenowała by regularnie postarałbym się o terminy tylko dla supermoto z terenem.

KACZOR

24

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Witam,
panowie jeśli chodzi o teren to żadne przepisy tak naprawdę nie uregulują tej kwestii. Jak dla mnie teren w supermoto powinien spełniać pare warunków:

być przewidywalny tzn. wiemy że przez cały wyścig teren nie zmieni się diametralnie tak jak np. było to w poznaniu przez zbyt mieką nawierzchnię.

conajmniej dwa tory jazdy teren to też miejsce wyścigu więc miejsce gdzie można wyprzedzić poprzez szybszą jazdę inny tor jazdy a nie tylko wtedy kiedy przeciwnik popełni błąd, stało by się to bardziej widowiskowe i napewno bezpieczniejsze.

Jeden teren żadne np. dwa krótkie odcinki gdyż jak już jakiś poprzednik pisał przez dwa odcinki terenowe nanosimy dużo więcej "syfu" na tor przez co wyniki na asfalcie są gorsze.

I ostatni punkt teren w momencie opadów deszczu może a wręcz powinien być wykluczony gdyż robi się później bardziej loteriia niż tak naprawde ściganie.

Tyle co na temat terenu a jeśli chodzi o organizację to każdy wie jak było miejmy nadzieję że zmienią się osoby odpowiedzialne za ten sport i PZMot wreszcie potraktuje nas poważnie a nie jako margines sportów motocyklowych.

Pozdrawiam
Kuba

25

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

slider76 napisał/a:

I ostatni punkt teren w momencie opadów deszczu może a wręcz powinien być wykluczony gdyż robi się później bardziej loteriia niż tak naprawde ściganie.


Eeeee ;)
Nie mozemy byc wiekszymi mieczakami niz Belgowie. Ile torów jazdy!

http://img.photobucket.com/albums/v211/boomhauwer/stampen.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v211/boomhauwer/bmb_sm_erpe_mere_img_1057.jpg

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

26

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Taaaa, tylko że to już nie jest supermoto. To jest superbłoto ! ;-)

Pozdrawiam,

Jaro

27

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Panowie temat sie chwile temu zakonczyl ale ... co do zmian jakie chce kaczor zrobic w lublinie to jest to jak najbardziej sluszne , co do tematu ludzi ktorzy sie boja rund terenowych wydaje mi sie ze wystarczy pojezdzic chwile po roznych torach crossowych i juz skoki macie opanowane , co do odstraszania nowych przez jakies duze "gorki" ...... ( jak sie boja to niech wogole nie staruja i na skutery sie przesiada ) co do lączenia klas jestem ZA łaczeniem a jezeli ktos blokuje to jezdzijcie tak by ich wyprzedzac a nie jechac za nimi skoro jestescie w klasie wyzej a jezeli nie dajecie rady to napewno sie spotkacie w tej samej klasie na przyszly sezon :D wiec to i tak bez roznicy czy gosc sie nie da wyprzedzic bo jak ktos wczesniej napisal pierwszych 3 z PZM powinno byc z automata przenoszone do MP !!!! ....... bo jezeli ktos z MP nie potrafi wyprzedzic kogos z PZM z dolu tabeli to niech sobie da spokuj z MP :) !!!

sorki ze troche ostro jak na pierwszy post ale z zamierem scigania sie w SM borykalem sie od paru lat (brak funduszy ) a motocross byl tanszy i gledzenie  niektorych poprostu mnie oslabia Pozdro i do zobaczenia na pierwszej rundzie w Poznaniu

Pozdrawiam
Jacek Dembiński

#121

28

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

Po części masz rację, ale jak będziemy zakładali że "skoro się nie podoba to na skuter", to okaże się, że zamiast 15 osób w zawodach, będzie ich 5 albo nie będzie wcale... A część osób z PZM dojdzie do wniosku, że powinna przestać jeździć bo są za słabi. Nowi z kolei nie będą dochodzić, bo jak mają wystartować, skoro są "za wolni" i koło się zamyka. Póki co,  z tego co widać, to kilku chłopaków odpuszcza ten sezon, więc obsada jeszcze się zmniejszy. Pojedź może, wystartuj, zobacz o co chodzi i dopiero mów o swoich pomysłach. Ja tam jestem za tym, żeby na zawody przyciągać jak najwięcej chętnych a nie straszyć już na wejściu, a takimi postami NA BANK ICH NIE ZACHĘCISZ.
Do zobaczenia w Poznaniu.

29

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

senso napisał/a:

co do tematu ludzi ktorzy sie boja rund terenowych wydaje mi sie ze wystarczy pojezdzic chwile po roznych torach crossowych i juz skoki macie opanowane


Zgadzam sie z powyzszym. Zawody powinny byc widowiskowe, dlatego porzadna trumna, ktora mozna przeskoczyc lub przejechac (dla slabszych) powinna sie znalesc na torze.
Problem z odcinkiem terenowym zniknie po kilku (nawet nie kilkunastu) treningowych wizytach w terenie.

Szwinia ma racje, ale jedynie odnosnie tego, ze teren nie moze zniechecac nowych zawodnikow. Czyli powinein byc przejezdny dla kazdego. Lepszy przeleci w powietrzu robiac whip'a, a ten mniej doświadczony przejedzie po szczycie. Jednak nie mozna prostowac zakretow i równać skoków, aby zawdnicy sie nie zmeczyli, bojac sie aby kogos nie zniechecic.
Skoro ktos na swoje hobby wybral motocykl supermoto to swiadczy to o tym, ze chce od zycia cos wiecej niz pyrkac sobie na cruiserze lub ganiać sie sportem po plaskim.
Supermoto to motocykl do zabawy i szaleństwa.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

30

Odp: SEZON 2009 REGULAMIN!!

No przecież jak będą trumny to rozwiązanie jest idealne dla wszystkich. Kto będzie chciał skoczy, ktoś inny przejedzie... Wolałbym żeby zamiast jadowitych, szpiczastych hop, z których trzeba skoczyć były trumny, ale trzeba jechać po tym co jest... Ja namawiam tylko do tego, żeby unikać we wszelkiej formie wypowiedzi, które mogą zniechęcić potencjalnych kandydatów do startów w zawodach. Przecież Ci co jeżdżą i widzieli mnie "w akcji" wiedzą, że jeżdżę jak ułom a mimo to nie płaczę, że teren trudny, zły i brzydki. W końcu w tym sporcie chodzi o to, że teren jest nieodłącznym elementem toru i jak ktoś chce się liczyć w stawce to musi się jazdy w terenie nauczyć.
I musimy zwrócić uwagę na to, że o ile MP to dobra ekipa i Oni pojadą szybko po wszystkim, o tyle w PPZM jest kilka osób o znacznie niższym poziomie, więc wg mnie trudność toru powinna nie być "przegięta" w żadną ze stron. Czyli nie powinny być ani extremalnie trudne ani za łatwe. Nie zmienia to jednak faktu, że tak jak napisali koledy wcześniej, teren musi być bezpieczny i powinien mieć co najmniej 2 tory jazdy.