1

Temat: Dziwne zachowanie hamulca

Cześć
Wymieniałem dzisiaj płyn w przednim hamulcu.
Odpowietrzyłem elegancko,nalewając do zbiorniczka płyn,pompując i zwalniając odpowietrznik w zacisku.
Klamka zrobiła się twarda,a z odpowietrznika nie leciały już bąbelki powietrza...
No to pojechałem sprawdzić jak maszyna się zatrzymuje,wciskam klamkę i wszystko jest w porządku.
Niestety po przejechaniu ~500m klamka robiła się coraz twardsza,aż w końcu motocykl zaczął sam hamować.
Po chwili zablokowało mi koło.
Pomyślałem sobie,że być może mam zapowietrzony układ i po rozgrzaniu powietrze zwiększyło swoją objętość,przez co klocki zacisnęły się na tarczy.
Dzisiaj spuściłem płyn i zacząłem od nowa,ale trochę inaczej-nalałem płyn do zbiorniczka i pompowałem,z wciśniętą klamką luzowałem wężyk przy pompie,zakręcałem i puszczałem klamkę.
Po chwili nie było już żadnego powietrza,a hamulec działał świetnie.pojechałem na przejażdżkę koło garażu i sytuacja się powtórzyła...
Macie może jakieś pomysły?
Słabe odpowietrzenie czy może coś nie tak z układem?

Ktm 640 sm 2005

2

Odp: Dziwne zachowanie hamulca

Zacinajacy sie tloczek/tloczki w zacisku. Zacisk do rozebrania oczyszczenia i sprawdzenia.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Dziwne zachowanie hamulca

Ok,jutro spróbuję coś z tym zrobić.
Rozpoławiać zacisk?
Czy spróbować wypchnąć tłoczki wciskając klamkę i wyczyścić je szczoteczką i płynem hamulcowym?

Ktm 640 sm 2005

4

Odp: Dziwne zachowanie hamulca

Ja bym rozebral na czesci pierwsze, bo jak juz blokuje kolo to nie ma zartow.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

5 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2016-05-25 22:22:48)

Odp: Dziwne zachowanie hamulca

w KXie miałem tak, że grzebałem przy pompie i przypadkiem ją rozregulowałem na tyle, że pompowało płyn ale już nie cofało i przez to też blokowało koło.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

6

Odp: Dziwne zachowanie hamulca

W wr kiedyś tak miałem. Śruba od regulacji klamki była na tyle mocno wkręcona, że przy lekko zapowietrzonym układzie hamulcowym hamowało dobrze. Ale kiedy się odpowietrzyło hamulec dobrze to znikła poduszka powietrzna na której się opierał tłoczek pompy hamulcowej i cały czas lekko hamowało aż do kompletnej blokady koła. Wystarczyło trochę wykręcić śrubę regulującą klamkę.

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

7

Odp: Dziwne zachowanie hamulca

Podczas odpowietrzania zdejmij zacisk i daj go do góry - potrzebna druga osoba do trzymania zacisku.
Jak przewód będzie prosty pionowo do góry i podczas odpowietrzania nie poletą bąbelki to możesz mówić o dobrze odpowietrzonym układzie.
Poduszka powietrzna najczęściej robi się na zgięcie przewodu nad kierownicą i tego nie ruszysz jak nie wyprostujesz przewodu.

Druga sprawa miejmy nadzieję że lejesz dedykowany DOT a nie zupełnie inny?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Dziwne zachowanie hamulca

Dzisiaj zdjąłem zacisk,rozpołowiłem,wyciągnąłem i wyczyściłem tłoczki.
Przesmarowałem i wsadziłem spowrotem.
Chodzą ładnie,nie są zapieczone.
Odpowietrzyłem dzisiaj układ i się przejechałem.
Niestety sytuacja powtórzyła się-koło się zablokowało.
Po kilku przekleństwach mnie olśniło-przed awarią zmieniałem klamki...
Śruba regulacyjna w klamce była wkręcona na maxa,przez co po puszczeniu hamulca,pompa nie wracała do pozycji wyjściowej...
Po wykręceniu jej o dwa obroty koło odblokowało się i wszystko działa jak należy.

Leję Dot4-na pokrywce pompy jest napisane żeby lać Dot od 3 do 5.
Stary płyn był brudny,więc zalałem świeży Dot4.

Dzięki wam za pomoc,jak widać czasem winna jest najmniejsza pierdoła.

Ktm 640 sm 2005